Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Barcelona zdaní doručovanie online objednávok. Logistické spoločnosti považujú návrh za diskriminačný

Barcelonská mestská rada chce dosiahnuť, aby sa v roku 2023 40 % online nákupov doručovalo na odberné miesta namiesto domov. Na dosiahnutie tohto cieľa Barcelona zaviedla ročnú daň pre logistické spoločnosti, ktoré ponúkajú doručenie domov.

Barcelona zdaní doručovanie online objednávok. Logistické spoločnosti považujú návrh za diskriminačný

Problémom je parkovanie

Španielska mestská rada predložila kontroverzný návrh v decembri minulého roka. Tento mesiac má byť schválený a radnica si od neho sľubuje riešenie nákladov parkovacej politiky. Podľa radnice mesto “zaplavili” dodávky Amazonu a ďalších veľkých spoločností.

Podľa výskumu Barcelonskej univerzity predstavuje doručovanie zásielok v rámci elektronického obchodu ročné náklady na parkovanie vo výške 2,6 milióna eur. Zavedená daň má túto sumu pokryť.

Logistické spoločnosti pôsobiace v oblasti elektronického obchodu s obratom vyšším ako 1 milión eur budú ročne platiť daň z príjmu vo výške 1,25 %. Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov, ale nie na doručovanie do podnikov, obchodov, skladov, či na odberné miesta.

Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov.

Cieľom návrhu je podporiť udržateľnejšie doručovanie, ako aj spravodlivo vyrovnať podmienky s kamennými obchodmi. Fyzické obchody často platia mestské dane, zatiaľ čo podniky elektronického obchodu často sídlia mimo centra mesta.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Doručenie domov je stále najobľúbenejšou formou doručenia

Väčšina nakupujúcich stále uprednostňuje doručenie domov. To chce radnica zmeniť. Podľa mestského radného Jordi Castellana je v meste príliš veľa dodávok, doručenie zásielky je často neúspešné, pretože ľudia nie sú doma, vznikajú dopravné špičky. Zároveň dodáva, že ecommerce segment využíva verejný priestor naozaj intenzívne. 

UNO Logistica varuje, že spoločnosti budú nútené zvýšiť ceny. Hoci sa dodávky v centrách miest, ako je Barcelona, rozšírili, tvoria len približne 5 % všetkej nákladnej dopravy. Španielska obchodná skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminačný a varovala, že tieto podniky budú musieť v dôsledku toho zvýšiť ceny pre zákazníkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+