2 min. čítanie

Barcelona zdaní doručovanie online objednávok. Logistické spoločnosti považujú návrh za diskriminačný

Barcelonská mestská rada chce dosiahnuť, aby sa v roku 2023 40 % online nákupov doručovalo na odberné miesta namiesto domov. Na dosiahnutie tohto cieľa Barcelona zaviedla ročnú daň pre logistické spoločnosti, ktoré ponúkajú doručenie domov.

Barcelona zdaní doručovanie online objednávok. Logistické spoločnosti považujú návrh za diskriminačný

Problémom je parkovanie

Španielska mestská rada predložila kontroverzný návrh v decembri minulého roka. Tento mesiac má byť schválený a radnica si od neho sľubuje riešenie nákladov parkovacej politiky. Podľa radnice mesto “zaplavili” dodávky Amazonu a ďalších veľkých spoločností.

Podľa výskumu Barcelonskej univerzity predstavuje doručovanie zásielok v rámci elektronického obchodu ročné náklady na parkovanie vo výške 2,6 milióna eur. Zavedená daň má túto sumu pokryť.

Logistické spoločnosti pôsobiace v oblasti elektronického obchodu s obratom vyšším ako 1 milión eur budú ročne platiť daň z príjmu vo výške 1,25 %. Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov, ale nie na doručovanie do podnikov, obchodov, skladov, či na odberné miesta.

Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov.

Cieľom návrhu je podporiť udržateľnejšie doručovanie, ako aj spravodlivo vyrovnať podmienky s kamennými obchodmi. Fyzické obchody často platia mestské dane, zatiaľ čo podniky elektronického obchodu často sídlia mimo centra mesta.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Doručenie domov je stále najobľúbenejšou formou doručenia

Väčšina nakupujúcich stále uprednostňuje doručenie domov. To chce radnica zmeniť. Podľa mestského radného Jordi Castellana je v meste príliš veľa dodávok, doručenie zásielky je často neúspešné, pretože ľudia nie sú doma, vznikajú dopravné špičky. Zároveň dodáva, že ecommerce segment využíva verejný priestor naozaj intenzívne. 

UNO Logistica varuje, že spoločnosti budú nútené zvýšiť ceny. Hoci sa dodávky v centrách miest, ako je Barcelona, rozšírili, tvoria len približne 5 % všetkej nákladnej dopravy. Španielska obchodná skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminačný a varovala, že tieto podniky budú musieť v dôsledku toho zvýšiť ceny pre zákazníkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+