Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Barcelona zdaní doručovanie online objednávok. Logistické spoločnosti považujú návrh za diskriminačný

Barcelonská mestská rada chce dosiahnuť, aby sa v roku 2023 40 % online nákupov doručovalo na odberné miesta namiesto domov. Na dosiahnutie tohto cieľa Barcelona zaviedla ročnú daň pre logistické spoločnosti, ktoré ponúkajú doručenie domov.

Barcelona zdaní doručovanie online objednávok. Logistické spoločnosti považujú návrh za diskriminačný

Problémom je parkovanie

Španielska mestská rada predložila kontroverzný návrh v decembri minulého roka. Tento mesiac má byť schválený a radnica si od neho sľubuje riešenie nákladov parkovacej politiky. Podľa radnice mesto “zaplavili” dodávky Amazonu a ďalších veľkých spoločností.

Podľa výskumu Barcelonskej univerzity predstavuje doručovanie zásielok v rámci elektronického obchodu ročné náklady na parkovanie vo výške 2,6 milióna eur. Zavedená daň má túto sumu pokryť.

Logistické spoločnosti pôsobiace v oblasti elektronického obchodu s obratom vyšším ako 1 milión eur budú ročne platiť daň z príjmu vo výške 1,25 %. Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov, ale nie na doručovanie do podnikov, obchodov, skladov, či na odberné miesta.

Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov.

Cieľom návrhu je podporiť udržateľnejšie doručovanie, ako aj spravodlivo vyrovnať podmienky s kamennými obchodmi. Fyzické obchody často platia mestské dane, zatiaľ čo podniky elektronického obchodu často sídlia mimo centra mesta.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Doručenie domov je stále najobľúbenejšou formou doručenia

Väčšina nakupujúcich stále uprednostňuje doručenie domov. To chce radnica zmeniť. Podľa mestského radného Jordi Castellana je v meste príliš veľa dodávok, doručenie zásielky je často neúspešné, pretože ľudia nie sú doma, vznikajú dopravné špičky. Zároveň dodáva, že ecommerce segment využíva verejný priestor naozaj intenzívne. 

UNO Logistica varuje, že spoločnosti budú nútené zvýšiť ceny. Hoci sa dodávky v centrách miest, ako je Barcelona, rozšírili, tvoria len približne 5 % všetkej nákladnej dopravy. Španielska obchodná skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminačný a varovala, že tieto podniky budú musieť v dôsledku toho zvýšiť ceny pre zákazníkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe