Problémom je parkovanie
Španielska mestská rada predložila kontroverzný návrh v decembri minulého roka. Tento mesiac má byť schválený a radnica si od neho sľubuje riešenie nákladov parkovacej politiky. Podľa radnice mesto “zaplavili” dodávky Amazonu a ďalších veľkých spoločností.
Podľa výskumu Barcelonskej univerzity predstavuje doručovanie zásielok v rámci elektronického obchodu ročné náklady na parkovanie vo výške 2,6 milióna eur. Zavedená daň má túto sumu pokryť.
Logistické spoločnosti pôsobiace v oblasti elektronického obchodu s obratom vyšším ako 1 milión eur budú ročne platiť daň z príjmu vo výške 1,25 %. Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov, ale nie na doručovanie do podnikov, obchodov, skladov, či na odberné miesta.
Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov.
Cieľom návrhu je podporiť udržateľnejšie doručovanie, ako aj spravodlivo vyrovnať podmienky s kamennými obchodmi. Fyzické obchody často platia mestské dane, zatiaľ čo podniky elektronického obchodu často sídlia mimo centra mesta.
Doručenie domov je stále najobľúbenejšou formou doručenia
Väčšina nakupujúcich stále uprednostňuje doručenie domov. To chce radnica zmeniť. Podľa mestského radného Jordi Castellana je v meste príliš veľa dodávok, doručenie zásielky je často neúspešné, pretože ľudia nie sú doma, vznikajú dopravné špičky. Zároveň dodáva, že ecommerce segment využíva verejný priestor naozaj intenzívne.
UNO Logistica varuje, že spoločnosti budú nútené zvýšiť ceny. Hoci sa dodávky v centrách miest, ako je Barcelona, rozšírili, tvoria len približne 5 % všetkej nákladnej dopravy. Španielska obchodná skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminačný a varovala, že tieto podniky budú musieť v dôsledku toho zvýšiť ceny pre zákazníkov.