2 min. čítanie

Barcelona zdaní doručovanie online objednávok. Logistické spoločnosti považujú návrh za diskriminačný

Barcelonská mestská rada chce dosiahnuť, aby sa v roku 2023 40 % online nákupov doručovalo na odberné miesta namiesto domov. Na dosiahnutie tohto cieľa Barcelona zaviedla ročnú daň pre logistické spoločnosti, ktoré ponúkajú doručenie domov.

Barcelona zdaní doručovanie online objednávok. Logistické spoločnosti považujú návrh za diskriminačný

Problémom je parkovanie

Španielska mestská rada predložila kontroverzný návrh v decembri minulého roka. Tento mesiac má byť schválený a radnica si od neho sľubuje riešenie nákladov parkovacej politiky. Podľa radnice mesto “zaplavili” dodávky Amazonu a ďalších veľkých spoločností.

Podľa výskumu Barcelonskej univerzity predstavuje doručovanie zásielok v rámci elektronického obchodu ročné náklady na parkovanie vo výške 2,6 milióna eur. Zavedená daň má túto sumu pokryť.

Logistické spoločnosti pôsobiace v oblasti elektronického obchodu s obratom vyšším ako 1 milión eur budú ročne platiť daň z príjmu vo výške 1,25 %. Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov, ale nie na doručovanie do podnikov, obchodov, skladov, či na odberné miesta.

Daň sa vzťahuje iba na online objednávky, ktoré sa doručujú domov.

Cieľom návrhu je podporiť udržateľnejšie doručovanie, ako aj spravodlivo vyrovnať podmienky s kamennými obchodmi. Fyzické obchody často platia mestské dane, zatiaľ čo podniky elektronického obchodu často sídlia mimo centra mesta.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Doručenie domov je stále najobľúbenejšou formou doručenia

Väčšina nakupujúcich stále uprednostňuje doručenie domov. To chce radnica zmeniť. Podľa mestského radného Jordi Castellana je v meste príliš veľa dodávok, doručenie zásielky je často neúspešné, pretože ľudia nie sú doma, vznikajú dopravné špičky. Zároveň dodáva, že ecommerce segment využíva verejný priestor naozaj intenzívne. 

UNO Logistica varuje, že spoločnosti budú nútené zvýšiť ceny. Hoci sa dodávky v centrách miest, ako je Barcelona, rozšírili, tvoria len približne 5 % všetkej nákladnej dopravy. Španielska obchodná skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminačný a varovala, že tieto podniky budú musieť v dôsledku toho zvýšiť ceny pre zákazníkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+