Prehľad noviniek
Tento rok si zákazníci mohli v online supermarkete Rohlik.cz prvýkrát kúpiť na Vianoce všetko, čo potrebovali. Od kapra až po vianočný stromček. 48 hodín pred Štedrým dňom využilo možnosť online nákupu viac ako 60 000 zákazníkov a posledný deň pred Vianocami doručili kuriéri rekordných viac než 31 tisíc objednávok. Okrem tradičných produktov spoločnosť zaznamenala enormný záujem o kozmetiku. Tesne pred Vianocami si kozmetické sady objednalo takmer desaťtisíc zákazníkov.
FedEx uľahčí zákazníkom vrátenie nechceného tovaru. Zákazníci môžu priniesť tovar do jednej z 2 000 pobočiek spoločnosti FedEx na vrátenie tovaru bez škatule alebo bez toho, aby museli vrátiť tovar zabalený. Pri vrátení tovaru sa naskenuje len výrobok a QR kód od predajcu. Predajcovia, ktorí túto službu ponúkajú, majú so spoločnosťou FedEx dohodu o bezobalovom vrátení tovaru.
Poľská platforma elektronického obchodu Shoper uzatvorila partnerstvo so spoločnosťou Microsoft. Nové partnerstvo umožní používateľom platformy využívať službu Microsoft Advertising Service. Táto služba poskytuje možnosť PPC platenej reklamy vo vyhľadávači Bing, v partnerskej sieti Microsoft Audience Network a na sociálnej sieti LinkedIn. Shoper už ponúka reklamné služby od Google, Facebooku a TikToku.
Spoločnosť Hoonigan Racing tento týždeň informovala o smrti Kena Blocka. Ken Block, inak aj nazývaný kráľ virálneho či brandového marketingu, sa preslávil sériou videí Gymkhana. Máloktorý majiteľ firmy dokáže presvedčiť stovky miliónov ľudí, aby sledovali videá jeho značky len preto, že ich to baví. Spoluzakladateľ spoločnosti DC Shoes zomrel po nehode na snežnom skútri.
Martina Buláka sme už v štúdiu Ecommerce Bridge raz mali. Tentokrát nám tento špecialista na online marketing priblížil niekoľko častých chýb, ktoré vznikajú pri budovaní e-shopu. V rozhovore nájdete tipy a spôsoby, ako sa im vyhnúť, ako ich opraviť a vyriešiť. Zároveň sa dozviete v čom často zlyhávajú aj veľké eshopy. Tento rozhovor vám môže pomôcť odštartovať vaše online podnikanie lepšie a bez zbytočných zakopnutí. Celú jeho verziu nájdete na webe ecommercebridge.sk.
Obrat českých e-shopov v roku 2022 skončil o 12 percent pod úrovňou predchádzajúceho roka. Vyplýva to z údajov porovnávača cien Heureka a Asociácie pre elektronickú komerciu. V minulom roku dosiahli e-shopy v krajine celkový obrat 197 miliárd Kč. V medziročnom porovnaní je to o 26 miliárd menej. Podľa výkonného riaditeľa Asociácie pre elektronickú komerciu Jána Vetyška čaká e-shopy náročné obdobie, ktoré bude mať samozrejme svojich víťazov aj porazených.
Tržby skupiny Pilulka Group dosiahli v minulom roku necelých 150 miliónov EUR, no hodnota akcií padala. Pilulka obchoduje na pražskej burze START a z českých hráčov jej akcie oslabili najviac. Po minuloročnom raste o 188 % klesli v tomto roku o 61 %. V roku 2023 sa skupina zameria na zvýšenie ziskovosti, zníženie stratových činností, využitie investícií a zvýšenie prevádzkovej efektívnosti.
Európska komisia si vybrala český projekt Hlídač shopů, aby vytvoril nástroj na monitorovanie dodržiavania novej európskej smernice. Tá je vydaná pre úradníkov v 11 členských štátoch EÚ, na Islande a v Nórsku. Počas tohto pilotného projektu monitorovali 16 000 produktov v 176 e-shopoch. Hlídač shopů zaznamenáva a vyhodnocuje ako sa e-shopy správajú k zákazníkom pri oznamovaní výšky zliav. Mnohé z týchto zliav sú zavádzajúce alebo klamlivé. Každá štvrtá z monitorovaných ponúk nebola v súlade s novými pravidlami.
Po niekoľkých rokoch fungovania Ecommerce Bridge sme pripravili novinku, ktorá celému e-commerce trhu chýbala. Pustili sme sa do organizovania menších e-commerce/marketingových konferencií po celom Slovensku. A preto vás chceme pozvať na prvý Ecommerce Bridge LIVE, ktorý sa uskutoční 19.1.2023 v Synagóga Café v Trnave. Môžete sa tešiť na ecommerce odborníkov, 4 prednášky a zaujímavú diskusiu. Lístky sú dostupné cez Inviton.
Aj v tomto roku vám mailom posielame zaujímavé novinky zo sveta ecommerce. Ak ste tak ešte neurobili, môžete sa prihlásiť na odber nášho newslettera.