2 min. čítanie

Pilulka s tržbami takmer 150 miliónov eur, akcie však za rok klesli o 60 percent

Akciové trhy majú za sebou turbulentný rok 2022. V dôsledku vysokej inflácie a rastúcich úrokových sadzieb zaznamenali svetové indexy, a teda aj akcie mnohých veľkých známych spoločností, výrazný pokles o desiatky percent. Najúspešnejšia tuzemská e-commerce lekáreň je jednou z nich.

Pilulka s tržbami takmer 150 miliónov eur, akcie však za rok klesli o 60 percent

Mierny nárast vlastných tržieb

Tržby skupiny Pilulka Group dosiahli v minulom roku 104 miliónov eur. Ďalších 41 miliónov pridali franšízové lekárne Pilulka, ktoré nie sú zahrnuté v štatutárnych účtoch skupiny. Celkový počet sa tak zvýšil na 145 miliónov. Zatiaľ ide o predbežné neauditované výsledky. V predchádzajúcom roku bol celkový predaj mierne vyšší. Vlastný predaj vzrástol o štyri percentá. Spoločnosť sa zatiaľ nevyjadrila k zisku.

“V roku 2023 sa skupina zameria na zvýšenie ziskovosti, zníženie stratových činností, využitie investícií a zvýšenie prevádzkovej efektívnosti. Pokiaľ ide o príjmy, plánuje ich rast v súlade s infláciou. Maďarsko a Rakúsko samozrejme porastú minimálne trojciferným tempom,” hovorí Pilulka.

“V porovnaní s rokom 2021 zaznamenala skupina celkový nárast vlastných tržieb o 4 %. A to aj napriek tomu, že predaj sortimentu súvisiaceho s Covidom medziročne klesol o 7 miliónov eur. Skupina tiež predala 7 kamenných lekární. V minulom roku Pilulka obslúžila takmer 750 000 unikátnych zákazníkov, ktorí uskutočnili viac ako 1,4 milióna objednávok. Objednávky nezahŕňajú rezervácie v lekárňach.”

Situácia na burze

Akcie spoločnosti Pilulka sa obchodujú na pražskej burze START. Ak by burza mala tohtoročných víťazov a porazených, Pilulka by patrila do druhej skupiny. Z českých hráčov jej akcie oslabili najviac. Po minuloročnom raste o +188 % klesli v tomto roku o 61,4 %. “Obchodovanie s akciami Pilulky prebieha prevažne v nízkych objemoch, kde väčšia objednávka, či už nákupná alebo predajná, môže výrazne ovplyvniť cenu,” vysvetlil vysokú volatilitu akcií spoločnosti akciový analytik Komerční banky Bohumil Trampota.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Budúcnosť on-line predaja šperkov: Personalizácia, technológie a nové trendy
3 min. čítanie

Budúcnosť on-line predaja šperkov: Personalizácia, technológie a nové trendy

On-line nakupovanie šperkov sa za posledné roky výrazne premenilo. Zákazníci už nehľadajú len krásne doplnky, ale chcú aj pohodlný a intuitívny nákupný zážitok. Očakávajú personalizované odporúčania a možnosť si šperk virtuálne prezrieť ešte predtým, ako sa ho rozhodnú kúpiť. E-commerce v oblasti šperkov sa preto stále viac prispôsobuje moderným technológiám a novým trendom. Ako vyzerá […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Najlepší svetoví e-commerce predajcovia dosiahnu v roku 2025 obrat 6,56 bilióna dolárov
3 min. čítanie

Najlepší svetoví e-commerce predajcovia dosiahnu v roku 2025 obrat 6,56 bilióna dolárov

Najnovšia správa Retail Week prináša nové trhové poznatky o významných e-commerce spoločnostiach. Neustále hľadanie nákladovo efektívnych nákupných možností zo strany spotrebiteľov viedlo popredných maloobchodníkov k vytvoreniu digitálnych stratégií, ktoré úspešne prilákajú zákazníkov späť k ich virtuálnym nákupným košíkom. E-commerce sektor sa naďalej rýchlo rozširuje, pričom analytici predpovedajú, že v roku 2025 dosiahne objem 6,56 bilióna […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
PR v ére AI: Redakčný obsah je stále najcennejší zdroj dôvery
4 min. čítanie

PR v ére AI: Redakčný obsah je stále najcennejší zdroj dôvery

S nástupom umelej inteligencie a explóziou automaticky generovaného obsahu sa zásadne mení aj spôsob, akým si značky budujú dôveru a viditeľnosť. Pre e-commerce firmy to nie je len otázka trendu – ide o to, ako ich produkty, hodnoty a reputácia budú prezentované vo vyhľadávaniach, ktoré už dnes často sprostredkúva AI. Nová štúdia od Hard Numbers […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+