3 min. čítanie

Upozorňujú na klamlivé zľavy v e-shopoch. Európska komisia otestovala český projekt v 11 krajinách

Startupy Apify a TopMonks využili svoje skúsenosti s projektom Hlídač shopů na monitorovanie 16 000 produktov v 176 e-shopoch pre Európsku komisiu.

Upozorňujú na klamlivé zľavy v e-shopoch. Európska komisia otestovala český projekt v 11 krajinách

Projekt pre Európsku komisiu

Na jeseň tím neziskového projektu Hlídač shopů využil svoje skúsenosti v špeciálnom projekte pre Európsku komisiu. Tím zložený zo zástupcov českých spoločností Apify a TopMonks vyvinul na mieru šitý nástroj, ktorý pomáha úradníkom z 13 európskych krajín monitorovať dodržiavanie nového nariadenia, ktoré upravuje spôsob, akým e-shopy informujú spotrebiteľov o zľavách počas Black Friday 2022.

Európska komisia začiatkom tohto leta vo výberovom konaní vybrala tím Hlídač shopů, aby vytvoril nástroj na monitorovanie dodržiavania novej európskej smernice pre úradníkov v 11 členských štátoch EÚ, na Islande a v Nórsku. Počas tohto pilotného projektu monitorovali 16 000 produktov v 176 e-shopoch. 

„Som veľmi rád, že sme mohli využiť skúsenosti nášho tímu pri projekte pre Európsku komisiu. Okrem toho to bol prvý projekt, v ktorom sme mohli použiť nielen našu platformu, ale aj náš nový nástroj AI na automatickú extrakciu údajov. Výsledky v celej Európe tiež ukázali, že naša práca na kultivácii českého prostredia elektronického obchodu nebola márna. Ešte väčšiu radosť mám teraz z toho, že veľká časť českých e-shopov sa počas posledného Black Friday de facto riadila novou smernicou,“ komentoval Jakub Balada, jeden zo spoluzakladateľov startupu Apify a člen tímu Hlídač shopů, ktorý od začiatku stál za myšlienkou potreby kultivovať české e-commerce prostredie.

„Som hrdý na náš malý tím, že v krátkom čase vytvoril nástroj, ktorý vychádza z našich dlhoročných skúseností s vývojom a prevádzkou Hlídača shopů. Na prvý pohľad sme znovu použili len graf, ale v pozadí sú naše nástroje na monitorovanie kvality dát, naše skúsenosti s efektívnym scrapingom vo veľkom meradle a naša platforma na vytváranie a prevádzku serverless riešení,“ dodáva Aleš Roubíček zo spoločnosti TopMonks.

zdroj: Hlidacshopu

Takmer polovica e-shopov zverejnili ponuky v rozpore s novou smernicou

Koncom decembra Európska komisia zverejnila výsledky minuloročného Čierneho piatku. Polovica zo sledovaných výrobkov bola súčasťou zľavovej ponuky počas Black Friday. Každá štvrtá z týchto ponúk nebola v súlade s novými pravidlami. Ponuky v rozpore s novou smernicou sa objavili v 43 % monitorovaných e-shopov.

Týždenný podcast UPdate

Nástroj vyvinutý na mieru pre Európsku komisiu využíval okrem iného umelú inteligenciu na zhromažďovanie cien konkrétnych produktov, snímanie obrazoviek príslušných stránok a automatické zisťovanie deklarovaných zliav, ktoré nie sú v súlade s novými pravidlami. Preto slúži ako návod, na čo by sa mali miestni úradníci zamerať, ako aj na automatické zhromažďovanie dôkazov na opis správania, ktoré nie je v súlade s novým nariadením. 

Európska komisia a tím Hlídač shopů už diskutujú o tom, ako môžu v budúcnosti spolupracovať na ochrane spotrebiteľov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť
3 min. čítanie

Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť

Dognet sa po troch rokoch vývoja technologicky posúva na úplne novú úroveň. Po migrácii publisherov prichádza 20. mája na rad aj druhá fáza – prechod inzerentov na nový systém Dognet 2.0. Vlastné technické riešenie má priniesť väčšiu flexibilitu, lepší reporting a schopnosť reagovať na meniaci sa trh rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. To všetko pre tisíce […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+