Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Upozorňujú na klamlivé zľavy v e-shopoch. Európska komisia otestovala český projekt v 11 krajinách

Startupy Apify a TopMonks využili svoje skúsenosti s projektom Hlídač shopů na monitorovanie 16 000 produktov v 176 e-shopoch pre Európsku komisiu.

Upozorňujú na klamlivé zľavy v e-shopoch. Európska komisia otestovala český projekt v 11 krajinách

Projekt pre Európsku komisiu

Na jeseň tím neziskového projektu Hlídač shopů využil svoje skúsenosti v špeciálnom projekte pre Európsku komisiu. Tím zložený zo zástupcov českých spoločností Apify a TopMonks vyvinul na mieru šitý nástroj, ktorý pomáha úradníkom z 13 európskych krajín monitorovať dodržiavanie nového nariadenia, ktoré upravuje spôsob, akým e-shopy informujú spotrebiteľov o zľavách počas Black Friday 2022.

Európska komisia začiatkom tohto leta vo výberovom konaní vybrala tím Hlídač shopů, aby vytvoril nástroj na monitorovanie dodržiavania novej európskej smernice pre úradníkov v 11 členských štátoch EÚ, na Islande a v Nórsku. Počas tohto pilotného projektu monitorovali 16 000 produktov v 176 e-shopoch. 

“Som veľmi rád, že sme mohli využiť skúsenosti nášho tímu pri projekte pre Európsku komisiu. Okrem toho to bol prvý projekt, v ktorom sme mohli použiť nielen našu platformu, ale aj náš nový nástroj AI na automatickú extrakciu údajov. Výsledky v celej Európe tiež ukázali, že naša práca na kultivácii českého prostredia elektronického obchodu nebola márna. Ešte väčšiu radosť mám teraz z toho, že veľká časť českých e-shopov sa počas posledného Black Friday de facto riadila novou smernicou,” komentoval Jakub Balada, jeden zo spoluzakladateľov startupu Apify a člen tímu Hlídač shopů, ktorý od začiatku stál za myšlienkou potreby kultivovať české e-commerce prostredie.

“Som hrdý na náš malý tím, že v krátkom čase vytvoril nástroj, ktorý vychádza z našich dlhoročných skúseností s vývojom a prevádzkou Hlídača shopů. Na prvý pohľad sme znovu použili len graf, ale v pozadí sú naše nástroje na monitorovanie kvality dát, naše skúsenosti s efektívnym scrapingom vo veľkom meradle a naša platforma na vytváranie a prevádzku serverless riešení,” dodáva Aleš Roubíček zo spoločnosti TopMonks.

zdroj: Hlidacshopu

Takmer polovica e-shopov zverejnili ponuky v rozpore s novou smernicou

Koncom decembra Európska komisia zverejnila výsledky minuloročného Čierneho piatku. Polovica zo sledovaných výrobkov bola súčasťou zľavovej ponuky počas Black Friday. Každá štvrtá z týchto ponúk nebola v súlade s novými pravidlami. Ponuky v rozpore s novou smernicou sa objavili v 43 % monitorovaných e-shopov.

Týždenný podcast UPdate

Nástroj vyvinutý na mieru pre Európsku komisiu využíval okrem iného umelú inteligenciu na zhromažďovanie cien konkrétnych produktov, snímanie obrazoviek príslušných stránok a automatické zisťovanie deklarovaných zliav, ktoré nie sú v súlade s novými pravidlami. Preto slúži ako návod, na čo by sa mali miestni úradníci zamerať, ako aj na automatické zhromažďovanie dôkazov na opis správania, ktoré nie je v súlade s novým nariadením. 

Európska komisia a tím Hlídač shopů už diskutujú o tom, ako môžu v budúcnosti spolupracovať na ochrane spotrebiteľov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovať celoeurópsku platformu na expanziu
3 min. čítanie

Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovať celoeurópsku platformu na expanziu

Spoločnosť Expandeco, popredný poskytovateľ služieb pre expanziu e-shopov, s radosťou oznamuje akvizíciu 100% podielu českej logistickej spoločnosti Pošta bez hranic. Tento strategický krok, ktorý prichádza v čase 10. výročia založenia Expandeco, posilňuje jej postavenie na európskom trhu a umožňuje ponúknuť nielen e-shopom širšie a komplexnejšie služby pre jednoduchšiu expanziu do celej Európy.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+