Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

FedEx uľahčí zákazníkom vrátenie tovaru

FedEx ponúkne zákazníkom jednoduchší proces vrátenia tovaru, ktorý zahŕňa širší prístup k sieti miest na odovzdanie nechceného tovaru pomocou jednoduchého kódu QR.

FedEx uľahčí zákazníkom vrátenie tovaru

Vrátenie tovaru pomocou QR kódu

Spoločnosť FedEx ponúkne bezproblémové vrátenie tovaru pre malé a stredné podniky. “Zákazníci si kúpia päť položiek a jednu vrátia, ale keď balia tú jednu položku, použijú tú istú škatuľu, v ktorej bolo pôvodne odoslaných päť položiek,” vysvetľuje Ryan Kelly, viceprezident pre elektronický obchod a aliančný marketing spoločnosti FedEx. “To spôsobuje vyššie náklady na prepravu a nie je to také ekologické ako posielať tovar späť v menšom balení.”

Prepravcovia hľadajú spôsoby ako nielen znižovať náklady, ale aj zlepšovať zákaznícku skúsenosť pri vrátení tovaru. Zákazníci sa čoraz častejšie rozhodujú na základe pravidiel vrátenia tovaru, pričom očakávajú, že vrátenie tovaru bude bezplatné a jednoduché. “Naši zákazníci môžu priniesť tovar do jednej z 2 000 pobočiek spoločnosti FedEx na vrátenie tovaru bez škatule alebo bez toho, aby museli vrátiť tovar zabalený. Pri vrátení tovaru sa naskenuje len výrobok a QR kód od predajcu,” uviedol Kelly. Predajcovia, ktorí túto službu ponúkajú, majú so spoločnosťou FedEx dohodu o bezobalovom vrátení tovaru.

Technológie môžu predajcom pomôcť

Najčastejšie dôvody vrátenia tovaru, napríklad oblečenia sú: nesprávna veľkosť, zlý strih alebo problémy s farbou. Tieto tri dôvody spolu predstavujú 55 % vrátených výrobkov.

Predajcovia by mali ponúkať technológie na personalizovaný nákup, poskytovať lepšie popisy výrobkov alebo používať rozšírenú realitu na virtuálne zobrazenie výrobkov. Napríklad ukážka toho, ako váza vyzerá v obývačke predtým, ako si ju spotrebiteľ kúpi, alebo ako tovar vyzerá na avatarovi zákazníka, môže znížiť počet vrátených výrobkov, vďaka čomu budú predajcovia ziskovejší a spokojnejší.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+