2 min. čítanie

FedEx uľahčí zákazníkom vrátenie tovaru

FedEx ponúkne zákazníkom jednoduchší proces vrátenia tovaru, ktorý zahŕňa širší prístup k sieti miest na odovzdanie nechceného tovaru pomocou jednoduchého kódu QR.

FedEx uľahčí zákazníkom vrátenie tovaru

Vrátenie tovaru pomocou QR kódu

Spoločnosť FedEx ponúkne bezproblémové vrátenie tovaru pre malé a stredné podniky. „Zákazníci si kúpia päť položiek a jednu vrátia, ale keď balia tú jednu položku, použijú tú istú škatuľu, v ktorej bolo pôvodne odoslaných päť položiek,“ vysvetľuje Ryan Kelly, viceprezident pre elektronický obchod a aliančný marketing spoločnosti FedEx. „To spôsobuje vyššie náklady na prepravu a nie je to také ekologické ako posielať tovar späť v menšom balení.“

Prepravcovia hľadajú spôsoby ako nielen znižovať náklady, ale aj zlepšovať zákaznícku skúsenosť pri vrátení tovaru. Zákazníci sa čoraz častejšie rozhodujú na základe pravidiel vrátenia tovaru, pričom očakávajú, že vrátenie tovaru bude bezplatné a jednoduché. „Naši zákazníci môžu priniesť tovar do jednej z 2 000 pobočiek spoločnosti FedEx na vrátenie tovaru bez škatule alebo bez toho, aby museli vrátiť tovar zabalený. Pri vrátení tovaru sa naskenuje len výrobok a QR kód od predajcu,“ uviedol Kelly. Predajcovia, ktorí túto službu ponúkajú, majú so spoločnosťou FedEx dohodu o bezobalovom vrátení tovaru.

Technológie môžu predajcom pomôcť

Najčastejšie dôvody vrátenia tovaru, napríklad oblečenia sú: nesprávna veľkosť, zlý strih alebo problémy s farbou. Tieto tri dôvody spolu predstavujú 55 % vrátených výrobkov.

Predajcovia by mali ponúkať technológie na personalizovaný nákup, poskytovať lepšie popisy výrobkov alebo používať rozšírenú realitu na virtuálne zobrazenie výrobkov. Napríklad ukážka toho, ako váza vyzerá v obývačke predtým, ako si ju spotrebiteľ kúpi, alebo ako tovar vyzerá na avatarovi zákazníka, môže znížiť počet vrátených výrobkov, vďaka čomu budú predajcovia ziskovejší a spokojnejší.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+