5 min. čítanie

5 najčastejších chýb, ktoré robia klienti v marketingu

Mýliť sa je ľudské. Avšak opakovanie tých istých chýb vedie k negatívnym dôsledkom. Pozrime sa na 5 najčastejších chýb, ktoré robia klienti v marketingu. Ak ich budete poznať a vyvarovať sa im, vaša cesta za biznisovým úspechom bude kratšia a menej tŕnistá.

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
5 najčastejších chýb, ktoré robia klienti v marketingu

1) Nemajú marketingovú stratégiu

A preto robia marketing „halabala“. Skáču z jednej sociálnej siete na druhú, myslia si, že ich zákazníci sú všetci, snažia sa zviesť na vlne dočasných trendov a nemajú jednotnú textovú a vizuálnu komunikáciu.

Marketingová stratégia je základom účinného marketingu. Ide o dokument, ktorý jasne definuje vašu značku vo všetkých smeroch od vizuálnej a textovej komunikácie cez vášho ideálneho zákazníka až po voľbu vhodných marketingových kanálov.

Bez kvalitnej stratégie budete ako tmavá ryba v húfe tisícok tmavých rýb. Marketingová stratégia vás „vyfarbí“ a už nebudete tou istou zameniteľnou rybou, ktorú si nikto nevšimne. 

Stratégia vás odlíši od konkurencie a určí, čo by ste mali komunikovať v kampaniach tak, aby ste zaujali vašich (potenciálnych) zákazníkov, zvýšili predaje alebo vybudovali silnú značku. Bude vás držať na tej správnej ceste za vašimi cieľmi a nedovolí vám z tejto cesty zísť.

Pre vašich zákazníkov sa jednoducho stanete rozpoznateľnou značkou s jedinečnými výhodami a vlastnosťami.

2) Boja sa prijať odvážne nápady agentúry

A radšej si vyberú konzervatívny nápad. Majú strach, aká bude odozva zákazníkov, keď zaujmú jednoznačný postoj, keď si budú sebavedomo stáť za svojimi kvalitami a prínosmi a rovnako ich prezentovať navonok.

Na tom by nebolo nič zlé, keby sme neboli vo svete marketingu, ktorého úlohou je zaujať (potenciálneho) zákazníka natoľko, aby si náš brand zapamätal pre budúci nákup, alebo nákup urobil okamžite. A to najmä v dnešnom vysokokonkurenčnom prostredí, kde často ponuka prevyšuje dopyt. Odvážne nápady nám dávajú možnosť, ako sa efektívne odlíšiť od konkurenčných značiek.

Konzervatívnych kampaní, ktoré veľmi „nekričia“, nikoho neurazia, nehovorí sa o nich a nakoniec zapadnú prachom, je na trhu celá kopa. A vy predsa nechcete patriť medzi značky, ktoré sú odsúdené na zabudnutie, však nie?

Nebojte sa prijať odvážny nápad. Áno, nie u všetkých sa stretne s pochopením, ale vaši zákazníci nie sú „všetci“. Stačí, že osloví tých správnych zákazníkov, teda vašu cieľovú skupinu.

3) Nemajú dostatočný rozpočet pre marketing

A následne je každá marketingová aktivita výrazne podfinancovaná a, prirodzene, nemôže priniesť požadované výsledky. V praxi to znamená: Ak pre Google PPC kampaň máte celkový mesačný rozpočet 400 €, nemôžete očakávať, že dosiahnete rovnaké výsledky ako značka, ktorá investuje do tejto aktivity mesačne 3 000 €.

Ak 3 000 € prinesie do kasy vášho konkurenta 10 000 €, tak by bolo naivné myslieť si, že našich 400 € vygeneruje rovnakú sumu. Možno to bude 1 000 či 2 000 €, ale s najväčšou pravdepodobnosťou to nebude 10 000 €. Nemôžeme ale povedať, že ide o neúspech kampane a chybu marketingu, ale o chybu vyčleneného rozpočtu.

Ak do marketingu investujete „málo“, je viac ako pravdepodobné, že návratnosť investície nebude veľká. Jednoducho, s malým rozpočtom nie je možné dosiahnuť v dnešnom vysokokonkurenčnom prostredí nadpriemerné výsledky. Nikdy nepredčíme značky, ktoré sú ochotné investovať do marketingu viac ako my. To sú zákony matematiky aj marketingu a s tým, žiaľ, nikto nič neurobí.

Na druhej strane, čím máte na marketing väčší rozpočet, tým sa zvyšuje šanca, že návratnosť investície bude väčšia.

4) Nevydržia robiť marketing dlhodobo a konzistentne

Iba dlhodobý a konzistentný marketing prináša z dlhodobého hľadiska najväčšiu návratnosť investície. Ak už máte vypracovanú marketingovú stratégiu, držte sa jej a nezíďte z vytýčenej cesty po pár mesiacoch. Dlhodobé výsledky sa väčšinou dostavia až v horizonte niekoľkých rokov.

Ak sa prestanete držať stratégie a opäť sa vrátite k „halabala“ marketingu, tak ste v podstate vašu doterajšiu investíciu do marketingu vyhodili do vzduchu a očakávané výsledky už pravdepodobne nedosiahnete.

Buďte preto trpezliví, ak sa výsledky nedostavia hneď. Dôverujte vašej marketingovej stratégii a pokračujte v dlhodobom a konzistentnom marketingu. Uvidíte, že vytúžené ovocie vašej práce sa dostaví.

Týždenný podcast UPdate

5) Nebudujú značku, a keď začnú, rýchlo si želajú investíciu naspäť

Firmy často nie sú ochotné investovať do niečoho, čo neprináša okamžité výsledky (konverzie). Budovanie silného brandu trvá dlhé roky a, žiaľ, v krátkodobom horizonte (niekoľko mesiacov) je návratnosť investície zanedbateľná.

Tento holý fakt je dôvodom, prečo sa klienti začnú strachovať o svoju investíciu a cúvnu, mylne si mysliac, že ak nevidia návratnosť, chyba je automaticky na strane marketingu a treba ho robiť inak. Problémom je však nepochopenie zmyslu budovania značky.

Firmy chcú vidieť rýchle výsledky, a ak majú navyše malý rozpočet na marketing, budovanie silnej značky a návratnosť investície trvajú oveľa dlhšie ako u firiem s veľkými rozpočtami, čo ich ešte viac zneisťuje. 

Naša dobrá rada znie: Budujte značku dlhodobo, vytrvajte v konzistentnom marketingu a nepoľavujte, keď neuvidíte okamžité výsledky. V priebehu niekoľkých rokov sa dostanete do momentu, keď bude práve vaša značka hnacím motorom vašich tržieb a nebudete sa musieť neustále spoliehať na akvizičné (predajné) kampane, ktorých (ne)úspech do veľkej miery súvisí s množstvom investovaných peňazí.

Záver

Najlepšie, čo môžete vo svete biznisu a marketingu urobiť, je učiť sa na chybách druhých. Chcete robiť marketing, ktorý prináša dlhodobé výsledky? V tom prípade sa určite vyvarujte 5 najčastejším chybám, ktoré sme rozobrali v tomto článku. Ušetríte sa od nenaplnených očakávaní a sklamania, a k tomu nevyhodíte kopu peňazí do vzduchu.



Zdieľať článok
Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer

Píšem strategické reklamné texty pre ambiciózne značky. Nad know-how z online predaja som už strávil 1000+ hodín. Učím sa od marketérov, ktorí pomohli firmám, ako Amazon, Google či Facebook. Paru vypúšťam v prírode alebo pri fantasy knižke.

Tento článok ti prináša

Wisible

Sme reklamná online agentúra pre klientov, ktorým záleží predovšetkým na kvalite. Zameriavame sa na úspešné stredné a menšie spoločnosti, ktoré cítia, že robia marketing „halabala“ a potrebujú systém. Prevedieme vás marketingovou stratégiou a následne ďalšími nástrojmi online sveta, aby ste navonok pôsobili jednotne s patričnou charizmou. Riešenia šité na mieru so zaručenými výsledkami. Spokojnosť musí byť na oboch stranách, a preto každý projekt a biznis berieme ako keby išlo o náš vlastný. Tím profesionálov a viac ako 20 ročné skúsenosti je to, čo potrebujete na cestu k úspechu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
3 min. čítanie

Využite skrytý potenciál sentiment analýzy v programmatickom marketingu. Ehm, čo je to vlastne sentiment analýza?

V dnešnej dobe sa čoraz častejšie stretávame s rôznorodými riešeniami, ako v čo najbližšej dobe nahradiť cookies. Analýza sentimentu a prediktívne poznatky z nej vedúce sú zaujímavým nástrojom na optimalizáciu kampaní zvnútra a bez potreby využitia cookies.

Martin Vašíček Martin Vašíček
Chief Technology Officer
Prečítať článok
4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 2

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, kým sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, no všetkého veľa škodí. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
5 min. čítanie

Kľúčové slová v online marketingu: Dôležité pravidlá a tipy pre úspešnú kampaň

Online marketing je dnes neodmysliteľnou súčasťou každej firmy, rovnako ako sú kľúčové slová neodmysliteľnou súčasťou online marketingu. Pomáhajú vyhľadávačom, ale aj zákazníkom nájsť stránky a produkty. Bez nich sa môže stránka potápať v hlbokých vodách internetu a produkty ostávajú neobjavené. Ako správne vybrať kľúčové slová pre firmu a ako ich používať v rôznych online kanáloch, […]

Denisa Hajdúková Denisa Hajdúková
Copywriter
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+