Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
5 min. čítanie

5 najčastejších chýb, ktoré robia klienti v marketingu

Mýliť sa je ľudské. Avšak opakovanie tých istých chýb vedie k negatívnym dôsledkom. Pozrime sa na 5 najčastejších chýb, ktoré robia klienti v marketingu. Ak ich budete poznať a vyvarovať sa im, vaša cesta za biznisovým úspechom bude kratšia a menej tŕnistá.

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
5 najčastejších chýb, ktoré robia klienti v marketingu

1) Nemajú marketingovú stratégiu

A preto robia marketing „halabala“. Skáču z jednej sociálnej siete na druhú, myslia si, že ich zákazníci sú všetci, snažia sa zviesť na vlne dočasných trendov a nemajú jednotnú textovú a vizuálnu komunikáciu.

Marketingová stratégia je základom účinného marketingu. Ide o dokument, ktorý jasne definuje vašu značku vo všetkých smeroch od vizuálnej a textovej komunikácie cez vášho ideálneho zákazníka až po voľbu vhodných marketingových kanálov.

Bez kvalitnej stratégie budete ako tmavá ryba v húfe tisícok tmavých rýb. Marketingová stratégia vás „vyfarbí“ a už nebudete tou istou zameniteľnou rybou, ktorú si nikto nevšimne. 

Stratégia vás odlíši od konkurencie a určí, čo by ste mali komunikovať v kampaniach tak, aby ste zaujali vašich (potenciálnych) zákazníkov, zvýšili predaje alebo vybudovali silnú značku. Bude vás držať na tej správnej ceste za vašimi cieľmi a nedovolí vám z tejto cesty zísť.

Pre vašich zákazníkov sa jednoducho stanete rozpoznateľnou značkou s jedinečnými výhodami a vlastnosťami.

2) Boja sa prijať odvážne nápady agentúry

A radšej si vyberú konzervatívny nápad. Majú strach, aká bude odozva zákazníkov, keď zaujmú jednoznačný postoj, keď si budú sebavedomo stáť za svojimi kvalitami a prínosmi a rovnako ich prezentovať navonok.

Na tom by nebolo nič zlé, keby sme neboli vo svete marketingu, ktorého úlohou je zaujať (potenciálneho) zákazníka natoľko, aby si náš brand zapamätal pre budúci nákup, alebo nákup urobil okamžite. A to najmä v dnešnom vysokokonkurenčnom prostredí, kde často ponuka prevyšuje dopyt. Odvážne nápady nám dávajú možnosť, ako sa efektívne odlíšiť od konkurenčných značiek.

Konzervatívnych kampaní, ktoré veľmi „nekričia“, nikoho neurazia, nehovorí sa o nich a nakoniec zapadnú prachom, je na trhu celá kopa. A vy predsa nechcete patriť medzi značky, ktoré sú odsúdené na zabudnutie, však nie?

Nebojte sa prijať odvážny nápad. Áno, nie u všetkých sa stretne s pochopením, ale vaši zákazníci nie sú „všetci“. Stačí, že osloví tých správnych zákazníkov, teda vašu cieľovú skupinu.

3) Nemajú dostatočný rozpočet pre marketing

A následne je každá marketingová aktivita výrazne podfinancovaná a, prirodzene, nemôže priniesť požadované výsledky. V praxi to znamená: Ak pre Google PPC kampaň máte celkový mesačný rozpočet 400 €, nemôžete očakávať, že dosiahnete rovnaké výsledky ako značka, ktorá investuje do tejto aktivity mesačne 3 000 €.

Ak 3 000 € prinesie do kasy vášho konkurenta 10 000 €, tak by bolo naivné myslieť si, že našich 400 € vygeneruje rovnakú sumu. Možno to bude 1 000 či 2 000 €, ale s najväčšou pravdepodobnosťou to nebude 10 000 €. Nemôžeme ale povedať, že ide o neúspech kampane a chybu marketingu, ale o chybu vyčleneného rozpočtu.

Ak do marketingu investujete „málo“, je viac ako pravdepodobné, že návratnosť investície nebude veľká. Jednoducho, s malým rozpočtom nie je možné dosiahnuť v dnešnom vysokokonkurenčnom prostredí nadpriemerné výsledky. Nikdy nepredčíme značky, ktoré sú ochotné investovať do marketingu viac ako my. To sú zákony matematiky aj marketingu a s tým, žiaľ, nikto nič neurobí.

Na druhej strane, čím máte na marketing väčší rozpočet, tým sa zvyšuje šanca, že návratnosť investície bude väčšia.

4) Nevydržia robiť marketing dlhodobo a konzistentne

Iba dlhodobý a konzistentný marketing prináša z dlhodobého hľadiska najväčšiu návratnosť investície. Ak už máte vypracovanú marketingovú stratégiu, držte sa jej a nezíďte z vytýčenej cesty po pár mesiacoch. Dlhodobé výsledky sa väčšinou dostavia až v horizonte niekoľkých rokov.

Ak sa prestanete držať stratégie a opäť sa vrátite k „halabala“ marketingu, tak ste v podstate vašu doterajšiu investíciu do marketingu vyhodili do vzduchu a očakávané výsledky už pravdepodobne nedosiahnete.

Buďte preto trpezliví, ak sa výsledky nedostavia hneď. Dôverujte vašej marketingovej stratégii a pokračujte v dlhodobom a konzistentnom marketingu. Uvidíte, že vytúžené ovocie vašej práce sa dostaví.

Týždenný podcast UPdate

5) Nebudujú značku, a keď začnú, rýchlo si želajú investíciu naspäť

Firmy často nie sú ochotné investovať do niečoho, čo neprináša okamžité výsledky (konverzie). Budovanie silného brandu trvá dlhé roky a, žiaľ, v krátkodobom horizonte (niekoľko mesiacov) je návratnosť investície zanedbateľná.

Tento holý fakt je dôvodom, prečo sa klienti začnú strachovať o svoju investíciu a cúvnu, mylne si mysliac, že ak nevidia návratnosť, chyba je automaticky na strane marketingu a treba ho robiť inak. Problémom je však nepochopenie zmyslu budovania značky.

Firmy chcú vidieť rýchle výsledky, a ak majú navyše malý rozpočet na marketing, budovanie silnej značky a návratnosť investície trvajú oveľa dlhšie ako u firiem s veľkými rozpočtami, čo ich ešte viac zneisťuje. 

Naša dobrá rada znie: Budujte značku dlhodobo, vytrvajte v konzistentnom marketingu a nepoľavujte, keď neuvidíte okamžité výsledky. V priebehu niekoľkých rokov sa dostanete do momentu, keď bude práve vaša značka hnacím motorom vašich tržieb a nebudete sa musieť neustále spoliehať na akvizičné (predajné) kampane, ktorých (ne)úspech do veľkej miery súvisí s množstvom investovaných peňazí.

Záver

Najlepšie, čo môžete vo svete biznisu a marketingu urobiť, je učiť sa na chybách druhých. Chcete robiť marketing, ktorý prináša dlhodobé výsledky? V tom prípade sa určite vyvarujte 5 najčastejším chybám, ktoré sme rozobrali v tomto článku. Ušetríte sa od nenaplnených očakávaní a sklamania, a k tomu nevyhodíte kopu peňazí do vzduchu.



Zdieľať článok
Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer

Píšem strategické reklamné texty pre ambiciózne značky. Nad know-how z online predaja som už strávil 1000+ hodín. Učím sa od marketérov, ktorí pomohli firmám, ako Amazon, Google či Facebook. Paru vypúšťam v prírode alebo pri fantasy knižke.

Tento článok ti prináša

Wisible

Wisible je kreatívna online marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na malé a stredné firmy. Ponúka širokú škálu služieb vrátane plánovania marketingovej stratégie, zvyšovania viditeľnosti na Googli, využívania sociálnych sietí, tvorby textov a grafiky, navrhovania korporátnej identity a vytvárania videí.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Trendy v digitálnom marketingu na rok 2024
7 min. čítanie

Trendy v digitálnom marketingu na rok 2024

Sledovanie nových trendov v digitálnom marketingu je kľúčové pre úspešné prežitie a rast v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí. Online marketéri a marketingové agentúry sa neustále snažia zostať vpredu, sledovať inovácie a prispôsobiť sa zmenám, aby si udržali konkurencieschopnosť.

Dajana Denkóczyová
PPC specialist
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+