Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Cookies sa nerušia. Google mení svoju stratégiu a umožní používateľom väčšiu kontrolu nad súkromím

Téma ochrany osobných údajov na internete sa rieši čoraz viac. Ústredným bodom tejto diskusie je vývoj Privacy Sandbox – iniciatívy zameranej na posilnenie ochrany súkromia a zároveň zachovania personalizovaných reklám. Sľubuje nielen ochranu súkromia používateľov, ale aj zabezpečenie toho, aby digitálny reklamný ekosystém zostal živý a efektívny.

Cookies sa nerušia. Google mení svoju stratégiu a umožní používateľom väčšiu kontrolu nad súkromím
Zdroj: Depositphotos

Poďme sa pozrieť do histórie ako sa vyvíjal boj za ochranu online súkromia zo strany Googlu: V roku 2020 spoločnosť oznámila plány na postupné zrušenie sledovania súborov cookie do roku 2022 s cieľom nahradiť ho technológiami na zvýšenie ochrany súkromia. Táto iniciatíva zahŕňala vývoj modelu FLoC, ktorý umožňoval sledovanie aktivity používateľov bez osobných identifikátorov. Výzvy a spätná väzba od rôznych odvetví viedli k oneskoreniam a zmene zamerania na projekt Privacy Sandbox.

Pieskovisko namiesto koláčikov

Google vytvoril Privacy Sandbox ako náhrada za cookies s víziou dosiahnuť dva ciele: zlepšiť ochranu online súkromia a zachovať životaschopnosť internetu podporovaného reklamou.

E-commerce sa vo veľkej miere spolieha na cielenú reklamu pri spájaní podnikov so zákazníkmi a zvyšovaní príjmov. Prístup Sandboxu zahŕňa vývoj technológií na zlepšenie súkromia, ktoré môžu nahradiť súbory cookie tretích strán. Tie boli dlho základom online reklamy, ale čoraz viac sa považujú za sporné a rušivé.

Spätná väzba na privacy Sandbox prišla od regulačných orgánov ako CMA, ICO, vydavateľov, tvorcov webových stránok, občianskej spoločnosti aj z reklamného priemyslu. To sú dobré správy pre e-commerce – vyvíjané riešenia by nemali byť len teoreticky správne, ale aj prakticky použiteľné.

Prvé testy rozhraní API Privacy Sandbox od reklamných technologických spoločností vrátane Google priniesli sľubné výsledky. Tieto API sú navrhnuté tak, aby umožnili cielenú reklamu bez ohrozenia súkromia používateľov. Ako sa bude ich používanie rozširovať, ich výkon sa bude zlepšovať.

Prechod na tieto nové technológie však nie je bezproblémový. Implementácia API Privacy Sandbox si vyžaduje veľa úsilia od vydavateľov, inzerentov a ďalších hráčov online reklamného ekosystému.

Zdroj: Depositphotos

Posun k voľbe používateľa

V reakcii na spätnú väzbu Google navrhol významnú aktualizáciu prístupu Privacy Sandbox. Namiesto úplného zrušenia súborov cookie tretích strán Google plánuje nové prostredie v prehliadači Chrome, ktoré umožní používateľom robiť informované rozhodnutia o svojich nastaveniach ochrany súkromia. Používatelia budú môcť svoje preferencie upraviť kedykoľvek pri prehliadaní webu.

„Navrhujeme aktualizovaný prístup, ktorý zvyšuje možnosť voľby používateľa. Namiesto zrušenia súborov cookie tretích strán by sme v prehliadači Chrome zaviedli novú skúsenosť, ktorá by ľuďom umožnila urobiť informovanú voľbu, ktorá by sa vzťahovala na celé ich prehliadanie webu, a mohli by ju kedykoľvek upraviť. O tejto novej ceste diskutujeme s regulačnými orgánmi a pri jej zavádzaní budeme spolupracovať s odvetvím,“ ozrejmuje Anthony Chavez, viceprezident Google Privacy Sandboxu.

Pre e-commerce to znamená, že sa budú musieť orientovať v zložitejšom prostredí, kde sa preferencie používateľov môžu líšiť. Zároveň to predstavuje príležitosť vybudovať si dôveru zákazníkov tým, že im transparentne oznámia, ako sa ich údaje používajú a poskytnú im kontrolu nad ich súkromím.

Zmena ako príležitosť

Vývojári Privacy Sandbox sa zaviazali priebežne investovať do alternatívnych riešení na ochranu súkromia a ďalších kontrolných mechanizmov. Príkladom je zavedenie ochrany IP adries v režime Inkognito prehliadača Chrome, čo posilní súkromie používateľov.

Cesta k súkromnejšiemu webu, ktorú vedie iniciatíva Privacy Sandbox, predstavuje veľkú zmenu v online reklame. E-commerce sa na tieto zmeny musí pripraviť a prispôsobiť sa novým preferenciám používateľov.

Prijatím týchto zmien môžu e-commerce firmy vybudovať pevnejšie vzťahy so svojimi zákazníkmi a vytvoriť dôveryhodnejší a udržateľnejší online ekosystém. Pokračujúca spolupráca medzi vývojármi technológií, regulačnými orgánmi a zainteresovanými stranami bude kľúčová pri formovaní budúcnosti, v ktorej budú súkromie a inovácie harmonicky fungovať bok po boku.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+