Zaujíma ma
15. marca 2019

Simona Porubská

SEO špecialistka v Biano.sk
15. marca 2019

BRAND RESTART 2019: Ako meniť a budovať malé aj veľké brandy?

6 min čítania

Začiatkom prvého marcového týždňa sa v Divadle na Palmovke uskutočnila prvá “reštartová” konferencia. Agentúra Taste Lovebrand, ktorej chcem poďakovať za deň plný zaujímavých myšlienok a inšpiráciu. Nosnú časť článku tvoria zhrnuté myšlienky prednášok a popis toho, čím ma jednotlivé vstupy obohatili. V závere sa venujem výberu miesta, občerstveniu a “takým-tým” veciam, ktoré sú nevyhnutné a vždy dotvoria atmosféru eventov podobného rázu.

Agentúra Taste Lovebrand každý rok organizuje 5 reštartov:

DATA reštart
SEO reštart
PPC reštart
SOCIAL reštart
DATA workshop

Tento rok pridali aj 6. konferenciu, ktorej som bola súčasťou. Preto chcem vyzdvihnúť veci, v ktorých ma obohatila.

Ešte pred začiatkom chcem upozorniť na to, že článok píšem na základe vlastného subjektívneho pohľadu. Prinášam svoj názor a prednášky hodnotím podľa toho, aký prínos mali pre mňa a moje doterajšie skúsenosti/poznatky.

Ako vyzeral program Reštartu?

Hlavná téma konferencie sa niesla v duchu zmien, koncov a začiatkov nových, starých, známych aj neznámych značiek z odvetvia kozmetiky, cez oblečenie, tenisky a gastro až po internetové televízie.

Všetky prednášky si dokázali udržať moju plnú pozornosť (s čím mávam často problém), boli k veci, úderné a niekedy aj vtipné. Toto odľahčenie vnímam ako obrovské plus rečníkov.

Programom nás sprevádzal Michael Koch projektový manažér z agentúry Taste, ktorý bol pohotový a vtipný.

1. Roman Zámečník a Hanka Hutlová: Je brand marketing žumpa na peníze, nebo must have?

Roman Zámečník je strategický riaditeľ marketingovej agentúry Brain One, ktorá spolupracuje s marketingovou riaditeľkou Hankou Hutlovou z Vivantis.cz. Na Vivantis.cz sa môžete inšpirovať a vybrať si z ponuky parfumov, hodiniek, kabeliek, módy a kozmetiky.

Vďaka prednáške som pochopila, ako je možné strategicky spojiť eshopy z blízkych segmentov na jedno miesto. Potenciálny zákazník tak nájde všetko, čo by mohol potrebovať alebo už potrebuje.

Čo branding novej značky vyžaduje:
● dokonalé poznanie zákazníka a jeho potrieb
● komunikačnú stratégiu a obsah
● dôkladné stanovanie správnych metrík
● vyhodnocovanie brandu z dlhodobého hľadiska

2. Daniel Klíma: Jak nám na Instagramu brand vyděláva peníze

Daniel Klíma rieši v najväčšom obchode so streetovou módou a teniskami – Queens – sociálne siete a business development.

Obsah jeho vstupu bol pre mňa jeden z najprínosnejších. Uvedomila som si, že spolupráca s influencermi môže vyzerať aj úplne inak, ako ju sama vidím na Instagrame.

Ako Daniel povedal: “Influenceri sú naši kamaráti. Keď potrebujú podporu, podporíme ich.” Influence marketing je možné robiť nenásilnou a prirodzenou formou.

Podobný prístup zvyšuje povedomie o značke a podporuje rast brandu influencera vedľa brandu značky. Priateľskou spoluprácou vytvárajú komunitu s vysokou mierou dôvery, čo je pre predaj dôležité.

Najcennejším poznatkom pre mňa je, že brandy si pomocou influence marketingu okolo seba budujú komunitu, s ktorou sa môžu podporovať vzájomne.

Brandy si pomocou influence marketingu okolo seba budujú komunitu, s ktorou sa môžu podporovať vzájomne.

3. Honza Páv: Průzkumické výpravy, kterými akcelerujeme značky

Honza Páv, spoluzakladateľ výskumnej agentúry Make Vision, zvládol svoju prednášku bravúrne (jeho parťák Matez Jindra ochorel).

To, že zákazník patrí na prvé miesto, je nám všetkým jasné. Ako sa však “dostať do jeho hlavy” a zistiť, po čom túži? Správna odpoveď je kvalitatívny výskum.

Počas prednášky som sa zamýšľala nad tým, koľko firiem túto časť marketingu/brandingu zanedbáva, resp. výskum rieši často len zberom kvantitatívnych dát pre výkonnostný marketing. Kontakt so zákazníkmi by mal byť pre spoločnosti kľúčovým, pretože pomáha ďalšiemu rozvoju.

Pomocou insightov na brand, je možné zistiť, čo zákazník potrebuje a následne tomu prispôsobiť celú komunikáciu a stratégiu značky.

Zaujímavá značka, ktorá na svojich zákazníkov netlačí, je ľahšie zapamätateľná a ľudia sa k nej radšej vracajú.

Ako zistiť, čo ľudia chcú?
● skúsenosťami a zážitkami
● priamym kontaktom
● kvalitatívnym výskumom

Kontakt so zákazníkmi by mal byť pre spoločnosti kľúčovým, pretože pomáha ďalšiemu rozvoju.

4. Juraj Félix a Vilém Franěk: Sejde se lednička, psí žrádlo a internetová televize

Juraj Félix je obchodný riaditeľ a Vilém Franěk má na starosti sociálne média a content v MALL.TV. Ich prednáška bola z iného súdka. Hovorili najmä o tom, ako poňať nový brand. Dôležitá je brandová vízia, marketing a samozrejme zákazník.

Prínosná bola časť, v ktorej popísali, ako vymysleli názov projektu. Najlepšou cestou je brainstorming.

6. Jan Tichý: SEO kontra Brand

Jan Tichý je SEO konzultant a partner agentúry Taste. Vedie jej analytickú časť Taste Medio a program Taste Academy. Jeho prednáška sa mi páčila, podanie bolo naozaj skvelé – vtipné a vysvetlené jednoducho.

Zhodli sme sa na tom, že SEO neustále žije. Vyhľadávače napredujú a čím ďalej, tým viac sa vedia chovať a premýšľať ako ľudia. Google už rozumie webom aj jednotlivým témam.

Ak by neexistovali vyhľadávače, tým pádom ani SEO, kde by ľudia hľadali informácie a podľa čoho by sa pri kúpe rozhodli?

● navštevovali by weby svojich obľúbených značiek
● pýtali by sa kamarátov a známych
● uprednostnili by web s hodnotnými recenziami

Riadili by sme len značkami. Toto je hlavný dôvod, prečo je SEO dôležité pre BRAND, a prečo je BRAND dôležitý pre SEO.

Vyhľadávače totiž dokážu pochopiť a uprednostniť značku, ktorú majú používatelia radi. Tým sa medzi SEO a brandingom vytvára dôležitá korelácia.

Vyhľadávače dokážu pochopiť a uprednostniť značku, ktorú majú používatelia radi. Tým sa medzi SEO a brandingom vytvára dôležitá korelácia.

7. Filip Šimoník – Recept na vyhořelé profesionály

Filip Šimoník je šéfom marketingu pre Ambiente. Na jeho prednáške kvitujem hlavne to, že ukázal, čo sa deje, ak branding nefunguje. Myslím, že pojem, ktorý popísal, je v tímoch častým zdrojom problémov.

V pracovných tímoch občas vzniká tzv. groupthink. Ide o nastavenie myslenia skupiny, ktorá chce predísť konfliktom, a tak svoj pohľad na vec nemení.

Ako zistíte, či je situácia podobná aj u vás?

Vznik groupthink podporuje:

● stres
● málo času
● silný vodca
● súdržnosť
● izolácia a sociálna bublina

Situácií sa dá vyhnúť otvorenou komunikáciou. A tým, že kritiku budete považovať za zdroj nových nápadov a možností. Každý v tíme by sa mal vyjadriť a vedieť si obhájiť svoj kladný alebo záporný názor.

V pracovných tímoch občas vzniká tzv. groupthink. Ide o nastavenie myslenia skupiny, ktorá chce predísť konfliktom, a tak svoj pohľad na vec nemení.

8. Iveta Oršulíková a Zuzana Bračanová: Průsery a změny

Iveta a Zuzana sú konzultantky agentúry Taste LoveBrand, ktorá sa orientuje na branding. V rámci prednášky popísali postup spolupráce s klientom. Zhrnuli, čoho sa väčšinou majitelia firiem boja.

Rovnako tvrdia, že práve pri rebrandingu v sebe znovuobjavíte počiatočné nadšenie/motiváciu. Pri zmenách brandu je potrebný dostatok času a pozornosti. Jedine tak odstránite staré návyky a zlé rozhodnutia.

Ak máte pocit, že vám nikto nerozumie a vaša intuícia zlyháva alebo vášmu projektu chýba vízia, misia a riešenie, alebo ak sa vám zdá, že vaša vizuálna identita nie je konzistentná, či plánujete expanziu do zahraničia, určite by sme mali služby brand konzultanta využiť.

Pri rebrandingu v sebe znovuobjavíte počiatočné nadšenie/motiváciu.

9. Radka Šubířová a Daniel Libertin: Content marketing: Od buzzwordu k transformaci značek

Radka má na starosti strategické plánovanie a Daniel je data a performance manažér v obsahovej agentúre C3.

Prednáška bola o vysvetlení pojmu content marketing, ktorý je v dnešnej dobe používaný do takej miery, že stráca svoj zmysel.

Úlohou contentu je prinášať do marketingu kvalitu a to tým, že obsah je niečo, čo ľudia chcú konzumovať. V rámci contentu je potrebné vybrať alebo vytvoriť ten správny pohľad na tvorbu či distribúciu obsahu.

Čo je pri tvorbe obsahu nevyhnutné:
● data
● kreativita
● technológie

Aj kreatívna časť práce v marketingu/brandigu musí byť podložená dátami. Ďalšou skvelou myšlienkou tejto prednášky je dodržiavanie princípu always on – vždy dohľadateľný a relevantný obsah.

Aj kreatívna časť práce v marketingu/brandigu musí byť podložená dátami.

2 prednášky, ktoré sa mi páčili najviac

Ako začínajúca špecialistka v odbore SEO môžem povedať, že každá prednáška mi dala minimálne nové myšlienky. Konferencia mi otvorila oči v tom, že na SEO mám hľadieť aj z hľadiska používateľov, nielen vyhľadávačov.

Veľmi prínosné pre mňa bolo pochopenie korelácie medzi SEO a brandom – takže prednáška od Jana Tichého. Zaujal ma aj Daniel Klíma a jeho poňatie influence marketingu a sily Instagramu v online svete.

Z posledných dvoch prednášok konferencie som musela odísť. Našťastie tam ostala moja kolegyňa, ktorá ich zhrnula vo svojom článku. Nájdete ho tu.

Dôležité prvky, ktoré celú konferenciu dotvorili

Okrem programu nabitého aktuálnymi trendami, inšpiráciou a skvelými poznatkami, chcem určite spomenúť aj iné drobnosti.

Oceňujem netradičný výber miesta Divadlo pod Palmovkou, ktoré síce malo svoje muchy – bez elektrických zásuviek a wi-fi, ale atmosféra bola príjemná.

Pri vstupe vo “foyer” (ak to tak môžem nazvať) nás čakalo nielen občerstvenie, ale tiež umenie. Všetky prestávky sprevádzal klavirista, čím bola atmosféra umeleckého miesta ešte výraznejšia.

Výberu občerstvenia nemôžem absolútne nič vytknúť. Usporiadatelia mysleli na milovníkov sladkého, slaného, ale aj vegetariáni si prišli na svoje. Jedlo pravidelne dopĺňali. Dokonca aj káva bola fajn.

Za mňa to bolo na 10/10: skvelá organizácia a zaujímavé poňatie, prednášky boli prínosné nielen myšlienkami, ale aj tým, že som mohla spoznať skvelých odborníkov “z našej brandže”.

Autor článku

Simona Porubská

SEO špecialistka v Biano.sk

Junior SEO špecialistka pre vyhľadávač nábytku a interiérových doplnkov Biano.sk. Vo voľnom čase freelance copywriterka a blogerka, ktorá píše pre ľudí.

Posledné
Obľubené
  • Kategórie

  • Podcasty





  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.

  • Tlačové správy

  • Získaj novinky ako prvý

    Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.