3 min. čítanie

Postačia nám na oslovovanie zákazníkov sociálne siete?

Na sociálnych sieťach dnes už nájdete každého Slováka. Tvorte obsah na sociálnych sieťach, predaje už pôjdu samé. Stačí si budovať zrozumiteľný feed príspevkov, Facebook ich ukáže každému z vašej cieľovej skupiny. 

Ivana Hornáčková Cibulková Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget
Postačia nám na oslovovanie zákazníkov sociálne siete?

Práve ste si prečítali typické fámy zo sveta sociálnych sietí. Spoločne sa pozrime na najnovšie dáta a povedzme si realitu zásahu obsahu vytvoreného na sociálnych sieťach na Slovensku. 

Predstavte si, že by ste mohli mať 5,46 milióna zákazníkov iba v našej krajine. Je to typický sen pozitívne naladeného podnikateľa. Začnete si tvoriť obsah na sociálnych sieťach o svojej firme, produktoch, službách. Poviete si, že vám na zviditeľnenie firmy a predaj stačia sociálne siete. Práve v tom momente ste si váš zásah zúžili iba na 4,06 milióna ľudí. Pretože iba 74,4 % slovenskej populácie sa aktívne pohybuje na sociálnych sieťach.

Ďalším pravdepodobným krokom bude budovanie skupiny sledovateľov, väčšina malých eshopov v našej krajine má okolo 1 200 až 2 000 sledovateľov. V tomto momente si väčšina z nás povie, že je potrebné začať tvoriť obsah naozaj svedomito.

Nikto však úplne presne nevie, ako pracuje algoritmus najpoužívanejšej sociálnej siete na Slovensku. Podľa grafu, ktorý nájdete o pár riadkov nižšie, je veľmi zrejmý vývoj organického zobrazovania príspevkov, ktoré na sociálne siete pridávame. 

Ak pracujete so sociálnymi sieťami dennodenne, tak si určite sledujete zásah jednotlivých príspevkov. Pomer medzi ľuďmi, ktorým sociálna sieť organicky ukáže pridaný obsah a všetkými sledovateľmi vašej stránky, je približne 1:5. Znamená to, že ak máte facebookovú stránku, ktorú sleduje 1 500 ľudí a pridáte nový obsah, algoritmus sociálne siete zabezpečí, že ho uvidí približne iba 300 z nich.

Na jednej strane by ste chceli osloviť celú svoju cieľovú skupinu, na druhej strane dosah príspevkov nie je podľa predstáv. Aké ďalšie kroky podniknúť? 

Prvou záchrannou vestou bude podpora obsahu cez platenú reklamu priamo v sociálnej sieti. Prejdete si procesom zaplatenia reklamnej kampane, ale viete svoj obsah zviditeľniť. Postupom času narazíte na limitáciu v zásahu, pretože vaša cieľová skupina sa v sociálnej sieti buď nepohybuje, alebo ju neviete zacieliť. 

Nezúfajte.Podporte obsah vytvorený na sociálnej sieti krížom cez celý slovenský internet. Pomocou automatizovaného nástroja Social Display  viete tento obsah zobraziť na všetkých najčítanejších slovenských médiách. Týmto spôsobom si navýšite zásah kampane a oslovíte tak oveľa väčšie publikum. Ako sa k tomuto nástroju dostať a čo presne si pod ním predstaviť sa dozviete v predchádzajúcom článku:

https://www.ecommercebridge.sk/vyuzite-cely-potencial-vytvoreneho-contentu-co-si-predstavit-pod-pojmom-social-display/

Navyše, v prostredí tejto nákupnej platformy dostanete nové možnosti cielenia. Nájdete tam napríklad cielenie cez sociodemografickú mapu. Toto cielenie je špecifické pre náš región a dáta sú unikátne, zozbierané napríklad zo štatistického úradu. Keďže nedávno prebehlo sčítanie ľudu, dáta sú veľmi aktuálne. Nižšie je malá ukážka clustrov, ktoré si v kampani viete zacieliť:

Ak teda chcete, aby sa váš obsah vytvorený na sociálnych sieťach nezobrazoval minimálne, podporte jeho sledovanosť. Zvoľte si spôsob, ktorý uvidia ľudia krížom cez všetky najväčšie slovenské stránky a správne ho zacieľte pomocou dát zo sociodemografickej mapy od Etargetu.

Zdieľať článok
Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget

Vedie account a produkčné oddelenie v Etargete, kde pomáha klientom vytvárať a spravovať komplexné programatické riešenia na mieru na Slovensku aj v zahraničí. S dátami a marketingom má dlhoročné skúsenosti, rada sa vzdeláva a aj preto je v najnovších technológiách vždy ako doma.

Etarget
Tento článok ti prináša

Etarget

DOSTANEME REKLAMU K VAŠIM ZÁKAZNÍKOM VĎAKA ŠIROKEJ ŠKÁLE ATRAKTÍVNYCH FORMÁTOV A PRESNÉMU CIELENIU Reklamná sieť Etarget vznikla ako platforma pre reklamu spoplatnenú za klik. Od roku 2002 do nášho portfólia postupne pribudli moderné online reklamné formáty ako bannery, video reklama, rich formáty, unikátne možnosti cielenia a mnohé ďalšie. Neustále inovujeme systém a prinášame nové spôsoby, ako efektívne zvyšovať zisk z reklamy. MODERNÁ TECHNOLÓGIA PRINÁŠA EFEKTIVITU ETARGET zabezpečuje reklamu vďaka vlastnej technológii a stovkám partnerstiev so stránkami a reklamnými sieťami. Týmto umožňujeme osloviť reklamou takmer ktorúkoľvek skupinu zákazníkov na internete. Reklamu si môžete objednať “na kľúč” u našich poradcov, alebo vďaka jednoduchému užívateľskému rozhraniu si ju viete riadiť sami. Spolupráca s Etarget posilňuje agentúry Spolupráca s Etarget posilňuje agentúry Naša spoločnosť spolupracuje s desiatkami agentúr vo viacerých krajinách Európy, ktorým prinášame inovatívne riešenia v oblasti digitálneho mediálneho nákupu. Spolupracujeme s mediálnymi agentúrami, digitálnymi agentúrami, kreatívnymi agentúrami, ako aj s full service agentúrami. Hlavným dôvodom spolupráce je naša schopnosť priniesť inovácie v oblasti nových metód cielenia, optimalizácie a vkladania prvkov intreakcie do kampaní. Tieto naše schopnosti a zručnosti pomáhajú partnerským agentúram lepšie uspokojiť potreby svojich klientov a vyhrávať viac tendrov. Záruka kvality poskytovaných služieb Zárukou kvality poskytovaných služieb je partnerský certifikát, ktorý môže získať iba špeciálne vyškolený tím. Certifikát môžete získať každoročne v dvoch stupňoch spolupráce: ETARGET CERTIFIED PARTNER alebo ETARGET CERTIFIED BUSINESS PARTNER.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Ako automatizovať predaj digitálnych produktov?

Predávať digitálny obsah je špecifická časť e-commerce, ktorá má tú výhodu, že sa dá kompletne automatizovať. O takúto automatizáciu sa stará SimpleShop – platforma, ktorá sa zameriava na predaj produktov ako sú e-booky, online kurzy, videá, členské sekcie, vstupenky, vouchery a čokoľvek ďalšie, čo sa nachádza v online svete.

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+