3 min. čítanie

Postačia nám na oslovovanie zákazníkov sociálne siete?

Na sociálnych sieťach dnes už nájdete každého Slováka. Tvorte obsah na sociálnych sieťach, predaje už pôjdu samé. Stačí si budovať zrozumiteľný feed príspevkov, Facebook ich ukáže každému z vašej cieľovej skupiny. 

Ivana Hornáčková Cibulková Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget
Postačia nám na oslovovanie zákazníkov sociálne siete?

Práve ste si prečítali typické fámy zo sveta sociálnych sietí. Spoločne sa pozrime na najnovšie dáta a povedzme si realitu zásahu obsahu vytvoreného na sociálnych sieťach na Slovensku. 

Predstavte si, že by ste mohli mať 5,46 milióna zákazníkov iba v našej krajine. Je to typický sen pozitívne naladeného podnikateľa. Začnete si tvoriť obsah na sociálnych sieťach o svojej firme, produktoch, službách. Poviete si, že vám na zviditeľnenie firmy a predaj stačia sociálne siete. Práve v tom momente ste si váš zásah zúžili iba na 4,06 milióna ľudí. Pretože iba 74,4 % slovenskej populácie sa aktívne pohybuje na sociálnych sieťach.

Ďalším pravdepodobným krokom bude budovanie skupiny sledovateľov, väčšina malých eshopov v našej krajine má okolo 1 200 až 2 000 sledovateľov. V tomto momente si väčšina z nás povie, že je potrebné začať tvoriť obsah naozaj svedomito.

Nikto však úplne presne nevie, ako pracuje algoritmus najpoužívanejšej sociálnej siete na Slovensku. Podľa grafu, ktorý nájdete o pár riadkov nižšie, je veľmi zrejmý vývoj organického zobrazovania príspevkov, ktoré na sociálne siete pridávame. 

Ak pracujete so sociálnymi sieťami dennodenne, tak si určite sledujete zásah jednotlivých príspevkov. Pomer medzi ľuďmi, ktorým sociálna sieť organicky ukáže pridaný obsah a všetkými sledovateľmi vašej stránky, je približne 1:5. Znamená to, že ak máte facebookovú stránku, ktorú sleduje 1 500 ľudí a pridáte nový obsah, algoritmus sociálne siete zabezpečí, že ho uvidí približne iba 300 z nich.

Na jednej strane by ste chceli osloviť celú svoju cieľovú skupinu, na druhej strane dosah príspevkov nie je podľa predstáv. Aké ďalšie kroky podniknúť? 

Prvou záchrannou vestou bude podpora obsahu cez platenú reklamu priamo v sociálnej sieti. Prejdete si procesom zaplatenia reklamnej kampane, ale viete svoj obsah zviditeľniť. Postupom času narazíte na limitáciu v zásahu, pretože vaša cieľová skupina sa v sociálnej sieti buď nepohybuje, alebo ju neviete zacieliť. 

Nezúfajte.Podporte obsah vytvorený na sociálnej sieti krížom cez celý slovenský internet. Pomocou automatizovaného nástroja Social Display  viete tento obsah zobraziť na všetkých najčítanejších slovenských médiách. Týmto spôsobom si navýšite zásah kampane a oslovíte tak oveľa väčšie publikum. Ako sa k tomuto nástroju dostať a čo presne si pod ním predstaviť sa dozviete v predchádzajúcom článku:

https://www.ecommercebridge.sk/vyuzite-cely-potencial-vytvoreneho-contentu-co-si-predstavit-pod-pojmom-social-display/

Navyše, v prostredí tejto nákupnej platformy dostanete nové možnosti cielenia. Nájdete tam napríklad cielenie cez sociodemografickú mapu. Toto cielenie je špecifické pre náš región a dáta sú unikátne, zozbierané napríklad zo štatistického úradu. Keďže nedávno prebehlo sčítanie ľudu, dáta sú veľmi aktuálne. Nižšie je malá ukážka clustrov, ktoré si v kampani viete zacieliť:

Ak teda chcete, aby sa váš obsah vytvorený na sociálnych sieťach nezobrazoval minimálne, podporte jeho sledovanosť. Zvoľte si spôsob, ktorý uvidia ľudia krížom cez všetky najväčšie slovenské stránky a správne ho zacieľte pomocou dát zo sociodemografickej mapy od Etargetu.

Zdieľať článok
Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget

Vedie account a produkčné oddelenie v Etargete, kde pomáha klientom vytvárať a spravovať komplexné programatické riešenia na mieru na Slovensku aj v zahraničí. S dátami a marketingom má dlhoročné skúsenosti, rada sa vzdeláva a aj preto je v najnovších technológiách vždy ako doma.

Tento článok ti prináša

Etarget

ETARGET je spoločnosť, ktorá sa zaoberá internetovou reklamou. Vďaka vlastnej technológii a stovkám partnerstiev so stránkami a reklamnými sieťami dokáže osloviť takmer akúkoľvek skupinu zákazníkov na internete. Ponúka rôzne formáty reklamy, vrátane bannerovej reklamy, PPC reklamy, videoreklamy a remarketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+