Práve ste si prečítali typické fámy zo sveta sociálnych sietí. Spoločne sa pozrime na najnovšie dáta a povedzme si realitu zásahu obsahu vytvoreného na sociálnych sieťach na Slovensku.
Predstavte si, že by ste mohli mať 5,46 milióna zákazníkov iba v našej krajine. Je to typický sen pozitívne naladeného podnikateľa. Začnete si tvoriť obsah na sociálnych sieťach o svojej firme, produktoch, službách. Poviete si, že vám na zviditeľnenie firmy a predaj stačia sociálne siete. Práve v tom momente ste si váš zásah zúžili iba na 4,06 milióna ľudí. Pretože iba 74,4 % slovenskej populácie sa aktívne pohybuje na sociálnych sieťach.
Ďalším pravdepodobným krokom bude budovanie skupiny sledovateľov, väčšina malých eshopov v našej krajine má okolo 1 200 až 2 000 sledovateľov. V tomto momente si väčšina z nás povie, že je potrebné začať tvoriť obsah naozaj svedomito.
Nikto však úplne presne nevie, ako pracuje algoritmus najpoužívanejšej sociálnej siete na Slovensku. Podľa grafu, ktorý nájdete o pár riadkov nižšie, je veľmi zrejmý vývoj organického zobrazovania príspevkov, ktoré na sociálne siete pridávame.
Ak pracujete so sociálnymi sieťami dennodenne, tak si určite sledujete zásah jednotlivých príspevkov. Pomer medzi ľuďmi, ktorým sociálna sieť organicky ukáže pridaný obsah a všetkými sledovateľmi vašej stránky, je približne 1:5. Znamená to, že ak máte facebookovú stránku, ktorú sleduje 1 500 ľudí a pridáte nový obsah, algoritmus sociálne siete zabezpečí, že ho uvidí približne iba 300 z nich.
Na jednej strane by ste chceli osloviť celú svoju cieľovú skupinu, na druhej strane dosah príspevkov nie je podľa predstáv. Aké ďalšie kroky podniknúť?
Prvou záchrannou vestou bude podpora obsahu cez platenú reklamu priamo v sociálnej sieti. Prejdete si procesom zaplatenia reklamnej kampane, ale viete svoj obsah zviditeľniť. Postupom času narazíte na limitáciu v zásahu, pretože vaša cieľová skupina sa v sociálnej sieti buď nepohybuje, alebo ju neviete zacieliť.
Nezúfajte.Podporte obsah vytvorený na sociálnej sieti krížom cez celý slovenský internet. Pomocou automatizovaného nástroja Social Display viete tento obsah zobraziť na všetkých najčítanejších slovenských médiách. Týmto spôsobom si navýšite zásah kampane a oslovíte tak oveľa väčšie publikum. Ako sa k tomuto nástroju dostať a čo presne si pod ním predstaviť sa dozviete v predchádzajúcom článku:
Navyše, v prostredí tejto nákupnej platformy dostanete nové možnosti cielenia. Nájdete tam napríklad cielenie cez sociodemografickú mapu. Toto cielenie je špecifické pre náš región a dáta sú unikátne, zozbierané napríklad zo štatistického úradu. Keďže nedávno prebehlo sčítanie ľudu, dáta sú veľmi aktuálne. Nižšie je malá ukážka clustrov, ktoré si v kampani viete zacieliť:
Ak teda chcete, aby sa váš obsah vytvorený na sociálnych sieťach nezobrazoval minimálne, podporte jeho sledovanosť. Zvoľte si spôsob, ktorý uvidia ľudia krížom cez všetky najväčšie slovenské stránky a správne ho zacieľte pomocou dát zo sociodemografickej mapy od Etargetu.