2 min. čítanie

Nová verzia Manifestu na Chrome bude k blokovačom reklám miernejšia

Najnovšia verzia špecifikácie rozšírenia pre Chrome čelila kritike za zavedenie obmedzení pre blokovače reklamy. Google bude pokračovať na jej prechod, no zavedie niekoľko kľúčových zmien.

Nová verzia Manifestu na Chrome bude k blokovačom reklám miernejšia
Zdroj: Depositphotos

Tretia verzia Manifestu (Manifest V3) je najnovšia iterácia platformy rozšírení pre Chrome. Prehliadaču poskytuje rôzne informácie o rozšírení, od jeho názvu a verzie až po oprávnenia, ktoré bude používať, či verzie prehliadača, na ktorých bude fungovať. Nové verzie Manifestu menia, k akým funkciám majú rozšírenia prístup a môžu nariadiť zmeny. Napríklad Manifest V3 v prehliadači Chrome už neumožňuje vývojárovi načítať kód zo vzdialeného servera.

Kontroverzná zmena vo filtrovaní obsahu

Jednou zo zmien je “vylepšená podpora filtrovania obsahu” pre rozhranie API Declarative Net Request, ktoré používajú rozšírenia na blokovanie reklamy. Spoločnosť Google pôvodne navrhovala obmedziť funkcie tohto rozhrania z bezpečnostných dôvodov. Takéto obmedzenia by ovplyvnili schopnosť blokovačov reklám v prehliadačoch založených na Chromiu. Vývojári a obhajcovia súkromia s touto zmenou nesúhlasili, pričom niektoré prehliadače, ako napríklad Firefox, vyvinuli riešenia, aby sa obmedzeniam vyhli.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Teraz však spoločnosť Google bude pokračovať v odstraňovaní Manifestu V2 a v júni 2024 automaticky vypne rozšírenia Manifest V2 v prehliadačoch používateľov. Používatelia si v tom čase tiež nebudú môcť stiahnuť rozšírenia Manifest V2 z internetového obchodu Chrome.

Alexej Miagkov, vedúci technologický pracovník nadácie Electronic Frontier Foundation, sa pre magazín The Verge vyjadril, že Manifest V3 stále kladie na vývojárov zbytočné obmedzenia. “Sú to užitočné zmeny, ale sú to vylepšenia systému, ktorý je obmedzený už od návrhu. Veľký problém zostáva rovnaký: ak sa rozšírenia nemôžu inovovať, strácajú tým používatelia a trackery vyhrávajú… Všetci teraz závisíme od spoločnosti Google, či bude naďalej vyvíjať rozhranie API, aby udržala krok s inzerentmi a sledovačmi.”

Aj keď chce Google upustiť uzdu pri blokovačoch reklám, ich služba YouTube minulý mesiac sprísnila opatrenia proti blokovačom reklám.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+