2 min. čítanie

Blokovače reklám na YouTube si už neškrtnú

Najpopulárnejšia sociálna sieť a videoplatforma YouTube sprísňuje hru. Užívatelia, ktorí si pomocou rôznych nástrojov blokujú reklamu, budú od spustenia videí úplne odstrihnutí.

Blokovače reklám na YouTube si už neškrtnú

Youtube globálne tlačí na svojich používateľov, aby povolili zobrazovanie reklám alebo aspoň zvážili službu YouTube Premium. Túto informáciu oznámil Christopher Lawton, manažér komunikácie YouTube, v nedávnom vyhlásení pre portál The Verge.

Zaplatiť alebo povoliť

Platforma v júni potvrdila, že používateľom s blokátormi reklám videá nespustí, Lawton to však označil za „malý globálny experiment“. Za posledné týždne narástol počet používateľov s nainštalovanými blokátormi reklám, ktorí nemôžu sledovať videá na YouTube. Platforma v takom prípade zobrazuje oznámenie, že prehrávanie videa je zablokované, pokiaľ nie blokátor reklám úplne vypnutý, alebo aspoň nemá udelenú výnimku pre YouTube. Používateľov vyzýva k povoleniu reklamy alebo povzbudzuje vyskúšať službu YouTube Premium.

Zdroj: The Verge

YouTube má v blokovaní takmer 100 % úspešnosť, no môže sa stať, že video pôjde prehrať aj napriek spomínaným výzvam.

YouTube zmenil reklamnú stratégiu

Tento rok sa platforma priklonila k niekoľkým zmenám v zobrazovaní reklám. V máji spoločnosť do svojej televíznej aplikácie zaviedla 30-sekundové reklamy bez možnosti preskočenia. Neskôr začala experimentovať s dlhšími, ale menej častými reklamami. Od tohto kroku si pravdepodobne sľubuje, že podnieti viacerých používateľov k predplateniu YouTube Premium bez reklám. Na druhej strane, platforma sa priklonila aj k nepopulárnym krokom – zdražila prémiovú verziu o 2 doláre a zrušila lacnejší plán Premium Lite, čím si zrejme skomplikuje cestu k platiacim používateľom.

Lawton tvrdí, že používanie blokovačov reklám porušuje podmienky používania platformy. Dodáva, že „reklamy podporujú rozmanitý ekosystém tvorcov na celom svete a umožňujú miliardám ľudí prístup k ich obľúbenému obsahu na YouTube“.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali
3 min. čítanie

Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali

Slováci nechcú len digitálnu zábavu. Hľadajú nástroje, ktoré im nákup zjednodušia. Zákazníci ukazujú, že ak sa o nich obchodník stará offline, pokojne za ním prejdú aj do online prostredia. A hoci metaverzum ešte nie je mainstream, väčšina spotrebiteľov ho úplne neodmieta. Čo ďalšie prezrádza najnovší prieskum Médiá a technológie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge