Youtube globálne tlačí na svojich používateľov, aby povolili zobrazovanie reklám alebo aspoň zvážili službu YouTube Premium. Túto informáciu oznámil Christopher Lawton, manažér komunikácie YouTube, v nedávnom vyhlásení pre portál The Verge.
Zaplatiť alebo povoliť
Platforma v júni potvrdila, že používateľom s blokátormi reklám videá nespustí, Lawton to však označil za “malý globálny experiment”. Za posledné týždne narástol počet používateľov s nainštalovanými blokátormi reklám, ktorí nemôžu sledovať videá na YouTube. Platforma v takom prípade zobrazuje oznámenie, že prehrávanie videa je zablokované, pokiaľ nie blokátor reklám úplne vypnutý, alebo aspoň nemá udelenú výnimku pre YouTube. Používateľov vyzýva k povoleniu reklamy alebo povzbudzuje vyskúšať službu YouTube Premium.
YouTube má v blokovaní takmer 100 % úspešnosť, no môže sa stať, že video pôjde prehrať aj napriek spomínaným výzvam.
YouTube zmenil reklamnú stratégiu
Tento rok sa platforma priklonila k niekoľkým zmenám v zobrazovaní reklám. V máji spoločnosť do svojej televíznej aplikácie zaviedla 30-sekundové reklamy bez možnosti preskočenia. Neskôr začala experimentovať s dlhšími, ale menej častými reklamami. Od tohto kroku si pravdepodobne sľubuje, že podnieti viacerých používateľov k predplateniu YouTube Premium bez reklám. Na druhej strane, platforma sa priklonila aj k nepopulárnym krokom – zdražila prémiovú verziu o 2 doláre a zrušila lacnejší plán Premium Lite, čím si zrejme skomplikuje cestu k platiacim používateľom.
Lawton tvrdí, že používanie blokovačov reklám porušuje podmienky používania platformy. Dodáva, že “reklamy podporujú rozmanitý ekosystém tvorcov na celom svete a umožňujú miliardám ľudí prístup k ich obľúbenému obsahu na YouTube”.