2 min. čítanie

Blokovače reklám na YouTube si už neškrtnú

Najpopulárnejšia sociálna sieť a videoplatforma YouTube sprísňuje hru. Užívatelia, ktorí si pomocou rôznych nástrojov blokujú reklamu, budú od spustenia videí úplne odstrihnutí.

Blokovače reklám na YouTube si už neškrtnú

Youtube globálne tlačí na svojich používateľov, aby povolili zobrazovanie reklám alebo aspoň zvážili službu YouTube Premium. Túto informáciu oznámil Christopher Lawton, manažér komunikácie YouTube, v nedávnom vyhlásení pre portál The Verge.

Zaplatiť alebo povoliť

Platforma v júni potvrdila, že používateľom s blokátormi reklám videá nespustí, Lawton to však označil za “malý globálny experiment”. Za posledné týždne narástol počet používateľov s nainštalovanými blokátormi reklám, ktorí nemôžu sledovať videá na YouTube. Platforma v takom prípade zobrazuje oznámenie, že prehrávanie videa je zablokované, pokiaľ nie blokátor reklám úplne vypnutý, alebo aspoň nemá udelenú výnimku pre YouTube. Používateľov vyzýva k povoleniu reklamy alebo povzbudzuje vyskúšať službu YouTube Premium.

Zdroj: The Verge

YouTube má v blokovaní takmer 100 % úspešnosť, no môže sa stať, že video pôjde prehrať aj napriek spomínaným výzvam.

YouTube zmenil reklamnú stratégiu

Tento rok sa platforma priklonila k niekoľkým zmenám v zobrazovaní reklám. V máji spoločnosť do svojej televíznej aplikácie zaviedla 30-sekundové reklamy bez možnosti preskočenia. Neskôr začala experimentovať s dlhšími, ale menej častými reklamami. Od tohto kroku si pravdepodobne sľubuje, že podnieti viacerých používateľov k predplateniu YouTube Premium bez reklám. Na druhej strane, platforma sa priklonila aj k nepopulárnym krokom – zdražila prémiovú verziu o 2 doláre a zrušila lacnejší plán Premium Lite, čím si zrejme skomplikuje cestu k platiacim používateľom.

Lawton tvrdí, že používanie blokovačov reklám porušuje podmienky používania platformy. Dodáva, že “reklamy podporujú rozmanitý ekosystém tvorcov na celom svete a umožňujú miliardám ľudí prístup k ich obľúbenému obsahu na YouTube”.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+