Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

“Nepodceňujte zmluvu s influencermi,” odkazuje Kódex Influencer Marketingu

V dnešnom svete je spolupráca medzi influencermi a značkami neoddeliteľnou súčasťou úspešnej kampane. Aby však bola spolupráca efektívna a transparentná, je nevyhnutné mať jasne definované zmluvné podmienky. Na to však narazili známe osobnosti verejného života na Slovensku.

“Nepodceňujte zmluvu s influencermi,” odkazuje Kódex Influencer Marketingu
Zdroj: Depositphotos

Kódex Influencer Marketingu (KIM) vznikol s cieľom “chrániť a usmerňovať influencerov, značky aj agentúry počas ich reklamných spoluprác”. Teraz reaguje na aktuálnu kauzu ukončenia spoluprác značiek s influencermi na základe vyjadrenia verejnej podpory kandidátovi na prezidenta vo voľbách roku 2024.

“Základom pre funkčnú spoluprácu influencerov so značkou by mala byť zmluva, ktorá presne vymedzí rámec a pravidlá spolupráce. Štandardne sa v zmluve o spolupráci ukotvuje aj mlčanlivosť o informáciách a procesoch súvisiacich s dojednávaním, uzatváraním alebo plnením zmluvy a komunikáciou súvisiacou s jej plnením. Podľa hodnotových nastavení značky záleží, či sa rozhodne v zmluve o spolupráci vymedziť aj hranice pri komunikácii spoločenských a politických tém,” píše sa v správe.

Tieto zmluvy by mali presne vymedziť rámec a pravidlá spolupráce, ako aj zabezpečiť mlčanlivosť o citlivých informáciách.

Kameňom úrazu je aj označovanie spolupráce

Zároveň je dôležité brať do úvahy aj právne predpisy týkajúce sa označovania platených spoluprác. Bez ohľadu na to, či ide o politickú alebo komerčnú reklamu, influenceri by mali byť vždy transparentní voči svojim sledovateľom.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Začiatkom roka spustilo združenie IAB Slovakia kontrolu označovania reklamných spoluprác influencerov. Monitorovali príspevky 50 influencerov a tvorcov obsahu na Instagrame počas obdobia pred Vianocami v roku 2023. Z viac ako 2200 príspevkov bolo 24% označených ako komerčné.

“Transparentne označených ako reklama je 68 % z 530 identifikovaných komerčných príspevkov,” uvádza článok.

Nejde pritom len o miestnu legislatívu, tému rieši aj európsky Zákon o digitálnych službách (DSA). Európska komisia nedávno zverejnila správu o alarmujúcej neférovosti zo strany influencerov. V rámci monitoringu sa ukázalo, že až 97 % z monitorovaných tvorcov obsahu zverejnilo komerčný obsah, no len 20 % uviedlo, že ide o reklamu.

Vnútroštátne orgány môžu tieto osoby kontaktovať s požiadavkou o dodržiavanie platných pravidiel, prípadne môžu prijať ďalšie opatrenia na presadzovanie práva.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?
3 min. čítanie

AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?

Nedávna správa od HypeAuditor odhaľuje dôležité trendy v tom, ako influenceri na Instagrame využívajú nástroje umelej inteligencie. AI začína hrať prím nielen pri tvorbe obsahu, ale aj v rámci influencer marketingu. Prieskum medzi 620 influencermi z USA, UK a Austrálie prináša prehľad o ich postojoch voči AI generovanému obsahu, digitálnym klonom a potenciálnej budúcnosti influencerov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+