Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

4 z 5 influencerov porušujú pravidlá komerčného obsahu

Zákon o digitálnych službách (DSA) už nadobudol platnosť a s tým Európska komisia zverejnila správu o neférovom správaní influencerov.

4 z 5 influencerov porušujú pravidlá komerčného obsahu
Zdroj: Depositphotos

Monitoring obsiahol 576 influencerov z 22 členských štátov EÚ vrátane Luxemburska, Nórska a Islandu. Ukázalo sa, že až 97 % z nich zverejnilo komerčný obsah, no len 20 % uviedlo, že ide o reklamu. Správa Európskej komisie ďalej uvádza, že až 62 % influencerov nedodržiava pravidlá.

Influenceri si namiesto riadneho označenia “Platená spolupráca” volila iné formulácie, ako napríklad “spolupráca” (16 %), “partnerstvo” (15 %) alebo všeobecné poďakovanie partnerskej značke (11 %).

Príspevky sa týkali najmä módy, životného štýlu, krásy, potravín, cestovania a fitness. Štúdia zistila, že 119 influencerov dokonca propagovalo nezdravé alebo nebezpečné činnosti, ako napríklad nezdravé potraviny, alkoholické nápoje, lekárske či estetické zákroky, hazardné hry alebo finančné služby, ako napríklad obchodovanie s kryptomenami.

17. februára 2024 nadobudol účinnosť Zákon o digitálnych službách, ktorý požaduje väčšiu spoľahlivosť a bezpečnosť internetu. Podľa DSA budú influenceri povinní deklarovať či ich obsah obsahuje komerčné správy a poskytovať informácie o sledovateľnosti.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Cieľom monitoringu bolo overiť, či influenceri dodržiavajú spotrebiteľské právo EÚ. Preverovali sa príspevky na sociálnych sieťach Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat a Twitch. 82 influencerov malo viac ako 1 milión sledovateľov, 301 viac ako 100 000 a 73 od 5 000 do 100 000.

Ukázalo sa, že z 576 profilov bolo 358 vyčlenených na ďalšie vyšetrovanie. Vnútroštátne orgány ich budú kontaktovať s požiadavkou, aby dodržiavali platné pravidlá. Dokonca môžu prijať ďalšie opatrenia na presadzovanie práva.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?
3 min. čítanie

AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?

Nedávna správa od HypeAuditor odhaľuje dôležité trendy v tom, ako influenceri na Instagrame využívajú nástroje umelej inteligencie. AI začína hrať prím nielen pri tvorbe obsahu, ale aj v rámci influencer marketingu. Prieskum medzi 620 influencermi z USA, UK a Austrálie prináša prehľad o ich postojoch voči AI generovanému obsahu, digitálnym klonom a potenciálnej budúcnosti influencerov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+