Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Počet virtuálnych influencerov rastie. Zvažujete ich aj vy?

Za posledných pár rokov došlo na scéne influencer marketingu k veľkej zmene – začali sa objavovať virtuálni influenceri. Značky sú zvedavé, ako ich popularita stúpa a či by mali spolupracovať s týmito digitálnymi entitami, alebo zostať s konvenčnejšími ľudskými tvorcami.

Počet virtuálnych influencerov rastie. Zvažujete ich aj vy?
Zdroj: Emplifi.io

Virtuálni influenceri sú digitálne postavy vytvorené pomocou počítačom generovaných snímok (CGI), technológie deepfake a trojrozmerného modelovania. Môžu aktualizovať svojich sledovateľov a komunikovať s nimi na sociálnych sieťach. Jedným z najpopulárnejších profilov je Lil Miquela alebo prvý AI supermodel Shudu. Za Lil Miquela stojí startup Brud, ktorý sa špecializuje na robotiku, umelú inteligenciu a ich aplikáciu v mediálnych spoločnostiach.

Vzostup virtuálnych influencerov

The Influencer Marketing Factory odhaduje, že 58 % amerických zákazníkov vo veku 18 rokov a viac sleduje na sociálnych sieťach aspoň jedného virtuálneho influencera na Facebooku, a to na Instagrame, TikToku a YouTube a na ďalších platformách. Vytváranie nových postáv je vďaka novej AI technológii jednoduchšie.

Zdroj: Outsideinsight.com

Tu je zoznam najlepších AI influencerov Instagramu v roku 2024 👇🏼

Výhody a nevýhody používania virtuálnych influencerov

Zamýšľali ste sa nad tým, či AI postavičku zapojíte do svojej komunikácie? Pri virtuálnych influenceroch zvážte obe strany mince.

Plusy:

  • Virtuálni influenceri ponúkajú konzistentné zastúpenie značky, čím eliminujú obavy z historických kontroverzií alebo negatívnych správ.
  • Značky môžu vyjednávať o spolupráci bez obáv z konfliktných harmonogramov, keďže virtuálni influenceri nemajú žiadne fyzické obmedzenia.
  • Virtuálni influenceri sú obľúbení u generácie Z a medzi Mileniálmi. Sú teda atraktívnou možnosťou pre značky, ktoré chcú osloviť tieto demografické skupiny.
  • Kampane môžu byť jedinečnejšie a nezabudnuteľnejšie.
  • Môžu produkovať efektívnejšie kampane.
Týždenný podcast UPdate

Mínusy:

  • Nedostatok autentickosti, ktorý môže znížiť dôveru zákazníkov.
  • Môžu zobrazovať nereálne štandardy životného štýlu.
  • AI influenceri nemôžu fyzicky interagovať s produktom.
  • Značky môžu riskovať potenciálnu kontroverziu.
  • Hardvér a softvér sú pri budovaní virtuálneho influencera veľmi drahé.
  • Vybudovanie si vyžaduje dlhú prípravnú fázu.

|

Ako čo najlepšie využiť výhody skutočných ľudí ako influencerov

Posilnenie interakcie: Dokážu určiť témy, ktoré sú zaujímavé pre ich publikum, čo môže viesť k interakcii.

Využite jedinečné skúsenosti: Môžu využiť svoje vlastné skúsenosti, vrátane reálneho testovania produktov.

Živé podujatia: Na zvýšenie svojej kreativity by sa ľudskí influenceri mali zúčastňovať živých podujatí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?
3 min. čítanie

AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?

Nedávna správa od HypeAuditor odhaľuje dôležité trendy v tom, ako influenceri na Instagrame využívajú nástroje umelej inteligencie. AI začína hrať prím nielen pri tvorbe obsahu, ale aj v rámci influencer marketingu. Prieskum medzi 620 influencermi z USA, UK a Austrálie prináša prehľad o ich postojoch voči AI generovanému obsahu, digitálnym klonom a potenciálnej budúcnosti influencerov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+