2 min. čítanie

Počet virtuálnych influencerov rastie. Zvažujete ich aj vy?

Za posledných pár rokov došlo na scéne influencer marketingu k veľkej zmene – začali sa objavovať virtuálni influenceri. Značky sú zvedavé, ako ich popularita stúpa a či by mali spolupracovať s týmito digitálnymi entitami, alebo zostať s konvenčnejšími ľudskými tvorcami.

Počet virtuálnych influencerov rastie. Zvažujete ich aj vy?
Zdroj: Emplifi.io

Virtuálni influenceri sú digitálne postavy vytvorené pomocou počítačom generovaných snímok (CGI), technológie deepfake a trojrozmerného modelovania. Môžu aktualizovať svojich sledovateľov a komunikovať s nimi na sociálnych sieťach. Jedným z najpopulárnejších profilov je Lil Miquela alebo prvý AI supermodel Shudu. Za Lil Miquela stojí startup Brud, ktorý sa špecializuje na robotiku, umelú inteligenciu a ich aplikáciu v mediálnych spoločnostiach.

Vzostup virtuálnych influencerov

The Influencer Marketing Factory odhaduje, že 58 % amerických zákazníkov vo veku 18 rokov a viac sleduje na sociálnych sieťach aspoň jedného virtuálneho influencera na Facebooku, a to na Instagrame, TikToku a YouTube a na ďalších platformách. Vytváranie nových postáv je vďaka novej AI technológii jednoduchšie.

Zdroj: Outsideinsight.com

Tu je zoznam najlepších AI influencerov Instagramu v roku 2024 👇🏼

Výhody a nevýhody používania virtuálnych influencerov

Zamýšľali ste sa nad tým, či AI postavičku zapojíte do svojej komunikácie? Pri virtuálnych influenceroch zvážte obe strany mince.

Plusy:

  • Virtuálni influenceri ponúkajú konzistentné zastúpenie značky, čím eliminujú obavy z historických kontroverzií alebo negatívnych správ.
  • Značky môžu vyjednávať o spolupráci bez obáv z konfliktných harmonogramov, keďže virtuálni influenceri nemajú žiadne fyzické obmedzenia.
  • Virtuálni influenceri sú obľúbení u generácie Z a medzi Mileniálmi. Sú teda atraktívnou možnosťou pre značky, ktoré chcú osloviť tieto demografické skupiny.
  • Kampane môžu byť jedinečnejšie a nezabudnuteľnejšie.
  • Môžu produkovať efektívnejšie kampane.
Týždenný podcast UPdate

Mínusy:

  • Nedostatok autentickosti, ktorý môže znížiť dôveru zákazníkov.
  • Môžu zobrazovať nereálne štandardy životného štýlu.
  • AI influenceri nemôžu fyzicky interagovať s produktom.
  • Značky môžu riskovať potenciálnu kontroverziu.
  • Hardvér a softvér sú pri budovaní virtuálneho influencera veľmi drahé.
  • Vybudovanie si vyžaduje dlhú prípravnú fázu.

|

Ako čo najlepšie využiť výhody skutočných ľudí ako influencerov

Posilnenie interakcie: Dokážu určiť témy, ktoré sú zaujímavé pre ich publikum, čo môže viesť k interakcii.

Využite jedinečné skúsenosti: Môžu využiť svoje vlastné skúsenosti, vrátane reálneho testovania produktov.

Živé podujatia: Na zvýšenie svojej kreativity by sa ľudskí influenceri mali zúčastňovať živých podujatí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?
3 min. čítanie

AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?

Nedávna správa od HypeAuditor odhaľuje dôležité trendy v tom, ako influenceri na Instagrame využívajú nástroje umelej inteligencie. AI začína hrať prím nielen pri tvorbe obsahu, ale aj v rámci influencer marketingu. Prieskum medzi 620 influencermi z USA, UK a Austrálie prináša prehľad o ich postojoch voči AI generovanému obsahu, digitálnym klonom a potenciálnej budúcnosti influencerov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+