2 min. čítanie

Hackeri označili LinkedIn ako najobľúbenejší Phishing Spot

Používatelia siete LinkedIn sú stále častejšie terčom phishingových kampaní. Audity siete v posledných týždňoch odhalili, že platforma sociálnych médií pre profesionálov bola v prvom štvrťroku 2022 na muške 52 % všetkých phishingových podvodov na celom svete.

Hackeri označili LinkedIn ako najobľúbenejší Phishing Spot

LinkedIn predbehol DHL a technologických gigantov

Podľa rôznych správ ide o prvý prípad, keď hackeri využívali LinkedIn častejšie ako niektorú z gigantických technologických značiek ako sú Apple, Google a Microsoft. Oproti predchádzajúcemu štvrťroku ide o 44% nárast phishingových útokov. Vtedy sa LinkedIn umiestnil na piatom mieste s ôsmimi percentami pokusov o phishing. Týmto LinkedIn predbehol DHL ako najčastejšie napadnutú značku.

Najnovšia bezpečnostná správa spoločnosti Checkpoint poukazuje na trend, kedy aktéri hrozieb využívajú sociálne siete ako hlavný cieľ. Hackeri kontaktujú používateľov siete LinkedIn prostredníctvom oficiálne vyzerajúceho e-mailu v snahe nalákať ich na kliknutie na škodlivý odkaz.

Po kliknutí ta škodlivý obsah sú používatelia presmerovaní na falošný portál, kde hackeri získajú ich prihlasovacie údaje. Falošná webová stránka často obsahuje formulár určený na krádež poverovacích údajov, platobných údajov alebo iných osobných údajov používateľov.

Ako sa účinne chrániť?

“Ak sa chcete vyhnúť podvodom v sieti LinkedIn, kontaktujte sa len s ľuďmi, s ktorými ste sa stretli, alebo otvárajte emaily od tých, ktorí vám boli oficiálne predstavení,” vysvetľuje Oliver Tavakoli, technický riaditeľ bezpečnostnej spoločnosti Vectra AI.

Namiesto kliknutia na e-mail by užívatelia siete LinkedIn mali radšej prejsť priamo na platformu, ktorá ich údajne oslovila a vyhľadať detaily tohto oznámenia.

“Phishing, ktorý sa tvári, že pochádza z legitímnych zdrojov, sa nedá zastaviť. Súčasné obranné mechanizmy nie sú koncipované na vyhľadávanie týchto typov útokov,” poznamenal Patrick Harr, CEO spoločnosti SlashNext, ktorá sa zaoberá bojom proti phishingu.

Spoločnosť LinkedIn by mala vyvinúť úsilie na vyhľadávanie a odstraňovanie falošných profilov. Dodáva, že schopnosť blokovať webovú prevádzku zamestnancov na phishingové stránky prostredníctvom škodlivých odkazov a zastaviť útok ransomvéru na začiatku reťazca je prvoradá.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+