Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Hacking, phishing, scamming… prečo podvodné praktiky stále fungujú?

Už vám volala polícia ohľadom spáchania trestného činu v USA? Aj by ste sa na sekundu zľakli, keby sa neozval vopred nahraný zautomatizovaný hlas v angličtine, však? Väčšina ľudí hovor v momente zloží, no tí vytrvalejší sa dozvedia, že pokiaľ nebudú nasledovať inštrukcie polície, do dvoch hodín si po nich prídu aj so zatykačom. To už je trošku silná káva. A tak sa pýtame, ako je vôbec možné, že v modernom svete, v ktorom sa neustále kladie dôraz na bezpečnosť, sú takéto telefonáty na dennej báze a ani operátor ani polícia SR s tým nedokážu nič spraviť? 

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Hacking, phishing, scamming… prečo podvodné praktiky stále fungujú?

Je jedno, či otvoríme mail, prečítame správu na sociálnych sieťach alebo zdvihneme telefonát – raz za čas na nás vyskočí urgentná správa o výhre v lotérii, nadobudnutí dedičstva po vzdialenom strýkovi, ktorý sa medzičasom stal kráľom v Afrike alebo nám zavolá polícia so zatykačom.

Najzvláštnejšie na tom je, že táto údajná polícia volá z bežných slovenských čísel, ktorých majitelia ani netušia, že ich číslo bolo zneužité. Podvodné praktiky sú čím ďalej sofistikovanejšie. Pýtate sa, ako je to možné?

Za podvodmi častokrát stoja bývalí vysokopostavení vedúci pracovníci zo sektora IT či finančných inštitúcií, ktorí presne vedia, čo majú robiť. Vidina zárobku je predsa veľký motivátor… a najlepšie je, keď sa podarí hacknúť napríklad taký e-shop.

E-shopári, chráňte si údaje aj platby

Prevádzkovateľ online biznisu je perfektný terč, veď stačí menšia chyba a útočníci majú hody. Pre podnikateľov však nejde iba o ohrozenie firemných údajov spoločnosti a finančné straty. Alfa omega je ochrana údajov a platieb zákazníkov. Narušenie ich bezpečnosti totiž môže vyjsť pekne draho.

Podľa všeobecného nariadenia Európskej únie o ochrane údajov (GDPR) môže porušenie alebo krádež údajov zákazníkov viesť k sankciám až do výšky 20 miliónov €, prípadne 4 % ročného globálneho obratu spoločnosti. 

Medzi najčastejšie podvodné praktiky pri online platbách patria:

Hacking a kybernetické útoky – sofistikované techniky, ktoré môžu viesť k neoprávnenému prístupu k osobným údajom a krádeži finančných prostriedkov.

Phishingpokus o získanie citlivých informácií, ako sú prihlasovacie alebo finančné údaje, prostredníctvom podvodných e-mailov a webových stránok. Útočníci sa často vydávajú za renomované spoločnosti alebo organizácie, prípadne za kolegu, ktorý potrebuje pomoc v zložitej situácii (okradli ho na dovolenke a potrebuje vašu pomoc atď.).

Porušenie údajov – ide o problém, pri ktorom neautorizované osoby získajú citlivé informácie vašich zákazníkov. Tieto porušenia môžu mať za následok krádež osobných a finančných údajov, ako aj poškodenie dobrého mena spoločnosti a finančné straty.

Týždenný podcast UPdate

Ako sa chrániť?

Dajte si skutočne záležať a vyberte si spoľahlivú platobnú bránu, ktorá zabezpečí dokonalú ochranu pre vašich zákazníkov a takisto pre vašu spoločnosť.

Platobná brána musí poskytovať najaktuálnejšie bezpečnostné protokoly, pravidelné aktualizácie, dvojfaktorové overenia, ale aj šifrovanie údajov a pravidelné vzdelávanie a informovanosť užívateľov.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píšem texty, zastrešujem marketing, hrám sa s grafickým dizajnom, prekladám do angličtiny a organizujem top eventy. Kreativitu naplno oslavujem pod značkou Stay Creative.

Tento článok ti prináša

Besteron

Besteron je moderná platobná brána a POS terminál, ktorý ponúka riešenia pre e-shopy aj kamenné prevádzky. S viac ako 8 rokmi skúseností a miliónmi spracovaných transakcií, Besteron ponúka spoľahlivé a efektívne platobné riešenia. Ponúka rôzne platobné metódy vrátane platby kartou a bankového prevodu. Besteron sa zaviazal poskytovať jednoduché a výhodné riešenia pre svojich zákazníkov, čo zahŕňa jednoduchú implementáciu, prispôsobené riešenia a vždy výhodné ceny. S viac ako 2500 spokojnými zákazníkmi, Besteron je dôveryhodným partnerom pre váš biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
334 nových objednávok za 3 mesiace = rast o 43 % vďaka Děkovačke
4 min. čítanie

334 nových objednávok za 3 mesiace = rast o 43 % vďaka Děkovačke

Za vôňou kávy stojí moravská pražiareň Johnny Coffee, kde sa všetko robí s láskou, precíznosťou a rešpektom k remeslu. Každé zrnko prechádza rukami skúsených pražiarov, ktorí starostlivo sledujú každý detail – od výberu plantáže až po finálne praženie. Vďaka tomu vzniká káva, ktorá má vyváženú chuť, plnú arómu a istotu čerstvosti v každej šálke. Johnny […]

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge