Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Hacking, phishing, scamming… prečo podvodné praktiky stále fungujú?

Už vám volala polícia ohľadom spáchania trestného činu v USA? Aj by ste sa na sekundu zľakli, keby sa neozval vopred nahraný zautomatizovaný hlas v angličtine, však? Väčšina ľudí hovor v momente zloží, no tí vytrvalejší sa dozvedia, že pokiaľ nebudú nasledovať inštrukcie polície, do dvoch hodín si po nich prídu aj so zatykačom. To už je trošku silná káva. A tak sa pýtame, ako je vôbec možné, že v modernom svete, v ktorom sa neustále kladie dôraz na bezpečnosť, sú takéto telefonáty na dennej báze a ani operátor ani polícia SR s tým nedokážu nič spraviť? 

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Hacking, phishing, scamming… prečo podvodné praktiky stále fungujú?

Je jedno, či otvoríme mail, prečítame správu na sociálnych sieťach alebo zdvihneme telefonát – raz za čas na nás vyskočí urgentná správa o výhre v lotérii, nadobudnutí dedičstva po vzdialenom strýkovi, ktorý sa medzičasom stal kráľom v Afrike alebo nám zavolá polícia so zatykačom.

Najzvláštnejšie na tom je, že táto údajná polícia volá z bežných slovenských čísel, ktorých majitelia ani netušia, že ich číslo bolo zneužité. Podvodné praktiky sú čím ďalej sofistikovanejšie. Pýtate sa, ako je to možné?

Za podvodmi častokrát stoja bývalí vysokopostavení vedúci pracovníci zo sektora IT či finančných inštitúcií, ktorí presne vedia, čo majú robiť. Vidina zárobku je predsa veľký motivátor… a najlepšie je, keď sa podarí hacknúť napríklad taký e-shop.

E-shopári, chráňte si údaje aj platby

Prevádzkovateľ online biznisu je perfektný terč, veď stačí menšia chyba a útočníci majú hody. Pre podnikateľov však nejde iba o ohrozenie firemných údajov spoločnosti a finančné straty. Alfa omega je ochrana údajov a platieb zákazníkov. Narušenie ich bezpečnosti totiž môže vyjsť pekne draho.

Podľa všeobecného nariadenia Európskej únie o ochrane údajov (GDPR) môže porušenie alebo krádež údajov zákazníkov viesť k sankciám až do výšky 20 miliónov €, prípadne 4 % ročného globálneho obratu spoločnosti. 

Medzi najčastejšie podvodné praktiky pri online platbách patria:

Hacking a kybernetické útoky – sofistikované techniky, ktoré môžu viesť k neoprávnenému prístupu k osobným údajom a krádeži finančných prostriedkov.

Phishingpokus o získanie citlivých informácií, ako sú prihlasovacie alebo finančné údaje, prostredníctvom podvodných e-mailov a webových stránok. Útočníci sa často vydávajú za renomované spoločnosti alebo organizácie, prípadne za kolegu, ktorý potrebuje pomoc v zložitej situácii (okradli ho na dovolenke a potrebuje vašu pomoc atď.).

Porušenie údajov – ide o problém, pri ktorom neautorizované osoby získajú citlivé informácie vašich zákazníkov. Tieto porušenia môžu mať za následok krádež osobných a finančných údajov, ako aj poškodenie dobrého mena spoločnosti a finančné straty.

Týždenný podcast UPdate

Ako sa chrániť?

Dajte si skutočne záležať a vyberte si spoľahlivú platobnú bránu, ktorá zabezpečí dokonalú ochranu pre vašich zákazníkov a takisto pre vašu spoločnosť.

Platobná brána musí poskytovať najaktuálnejšie bezpečnostné protokoly, pravidelné aktualizácie, dvojfaktorové overenia, ale aj šifrovanie údajov a pravidelné vzdelávanie a informovanosť užívateľov.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píšem texty, zastrešujem marketing, hrám sa s grafickým dizajnom, prekladám do angličtiny a organizujem top eventy. Kreativitu naplno oslavujem pod značkou Stay Creative.

Tento článok ti prináša

Besteron

Besteron je moderná platobná brána a POS terminál, ktorý ponúka riešenia pre e-shopy aj kamenné prevádzky. S viac ako 8 rokmi skúseností a miliónmi spracovaných transakcií, Besteron ponúka spoľahlivé a efektívne platobné riešenia. Ponúka rôzne platobné metódy vrátane platby kartou a bankového prevodu. Besteron sa zaviazal poskytovať jednoduché a výhodné riešenia pre svojich zákazníkov, čo zahŕňa jednoduchú implementáciu, prispôsobené riešenia a vždy výhodné ceny. S viac ako 2500 spokojnými zákazníkmi, Besteron je dôveryhodným partnerom pre váš biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?
3 min. čítanie

Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?

Minulý rok vypukli správy o využívaní zjednotených dát a generatívnej AI, ktoré majú potenciál meniť zákaznícku skúsenosť. Prečo personalizácia často zlyháva? A čo odlišuje lídrov na trhu od ostatných firiem? Na to sa zamerala správa Adobe Digital Trends 2024. Zistite, ako prekonať náročné očakávania zákazníkov a prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu digitálnemu svetu pomocou personalizácie, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+