Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Cezhraničný e-commerce je hnacou silou európskeho trhu vo výške 326 miliárd eur

V Európe sa pri online nákupoch dostáva do popredia cezhraničný obchod. Na základe najnovšieho výskumu Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe spoločnosti Cross-Border Commerce Europe sa cezhraničný e-commerce na kontinente môže pochváliť úžasnými tržbami vo výške 326 miliárd eur za finančný rok 2023/2024.

Cezhraničný e-commerce je hnacou silou európskeho trhu vo výške 326 miliárd eur
Zdroj: Depositphotos

Pri podrobnejšom pohľade na čísla dominovali online trhy, ktoré sa na celkových tržbách podieľali až zo 69 %, teda 225 miliardami eur. Samotných 100 najväčších cezhraničných trhov so svojimi tržbami vo výške 197,01 miliardy eur vykázalo pozoruhodný nárast o 39,29 %. Ešte prekvapujúcejšie je, že 10 najväčších trhov sa podieľalo na približne polovici obratu.

„Výsledky našej najnovšej analýzy poukazujú na to, ako dynamicky sa vyvíja cezhraničný e-commerce v Európe,“ vyjadrila sa zakladateľka spoločnosti Cross-Border Commerce Europe Carine Moitier.

Spotrebitelia sa čoraz častejšie rozhodujú pre cross-border nákup. To naznačuje sľubnú budúcnosť pre etablované podniky v tomto odvetví, zároveň však aj pre nových konkurentov.

Často kladené otázky

Čo je cross-border e-commerce?

Cross-border e-commerce je medzinárodný elektronický obchod, kde predajca a kupujúci pochádzajú z rôznych krajín. Týka sa predaja tovaru alebo služieb online, a to medzi firmami (B2B), firmami a zákazníkmi (B2C) alebo aj medzi jednotlivcami (C2C).

Tento typ obchodu je na vzostupe vďaka zlepšenej logistike a medzinárodným platobným možnostiam. Je však sprevádzaný výzvami, ako sú rozdielne daňové predpisy, clá, jazyky a pravidlá ochrany spotrebiteľa. Výrazne rozširuje možnosti predaja aj mimo domácich trhov.

Dynamika trhu sa zrejme bude trochu meniť. Zatiaľ čo hrubá hodnota cross-border tovaru v Európe sa pravdepodobne zvýši – podľa odhadov bude do roku 2025 97,3 % návštevníkov spoza hraníc, predpokladá sa, že podiel trhovísk na celkovej GMV e-commerce mierne klesne zo 69 % na 67,9 %. To naznačuje dozrievanie trhu.

Zaujímavým zistením je, že tento model expanzie nie je ojedinelý. Cezhraničný e-commerce v Európe zaznamenal začiatkom tohto roka 32 % nárast v roku 2023 v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Európske e-shopy dosiahli v tomto období celkom 107 miliárd eur v cezhraničnom predaji.

Pri pohľade na túto rýchlu expanziu cross-border e-commerce v Európe je jasné, že podniky aj spotrebitelia využívajú príležitosti, ktoré tento rozvíjajúci sa sektor ponúka. Výrazné miery nárastu na popredných trhoch odrážajú nielen odolnosť tohto odvetvia, ale poukazujú aj na rozširujúci sa trend cezhraničného nakupovania medzi európskymi spotrebiteľmi.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+