2 min. čítanie

Cezhraničný e-commerce je hnacou silou európskeho trhu vo výške 326 miliárd eur

V Európe sa pri online nákupoch dostáva do popredia cezhraničný obchod. Na základe najnovšieho výskumu Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe spoločnosti Cross-Border Commerce Europe sa cezhraničný e-commerce na kontinente môže pochváliť úžasnými tržbami vo výške 326 miliárd eur za finančný rok 2023/2024.

Cezhraničný e-commerce je hnacou silou európskeho trhu vo výške 326 miliárd eur
Zdroj: Depositphotos

Pri podrobnejšom pohľade na čísla dominovali online trhy, ktoré sa na celkových tržbách podieľali až zo 69 %, teda 225 miliardami eur. Samotných 100 najväčších cezhraničných trhov so svojimi tržbami vo výške 197,01 miliardy eur vykázalo pozoruhodný nárast o 39,29 %. Ešte prekvapujúcejšie je, že 10 najväčších trhov sa podieľalo na približne polovici obratu.

„Výsledky našej najnovšej analýzy poukazujú na to, ako dynamicky sa vyvíja cezhraničný e-commerce v Európe,“ vyjadrila sa zakladateľka spoločnosti Cross-Border Commerce Europe Carine Moitier.

Spotrebitelia sa čoraz častejšie rozhodujú pre cross-border nákup. To naznačuje sľubnú budúcnosť pre etablované podniky v tomto odvetví, zároveň však aj pre nových konkurentov.

Často kladené otázky

Čo je cross-border e-commerce?

Cross-border e-commerce je medzinárodný elektronický obchod, kde predajca a kupujúci pochádzajú z rôznych krajín. Týka sa predaja tovaru alebo služieb online, a to medzi firmami (B2B), firmami a zákazníkmi (B2C) alebo aj medzi jednotlivcami (C2C).

Tento typ obchodu je na vzostupe vďaka zlepšenej logistike a medzinárodným platobným možnostiam. Je však sprevádzaný výzvami, ako sú rozdielne daňové predpisy, clá, jazyky a pravidlá ochrany spotrebiteľa. Výrazne rozširuje možnosti predaja aj mimo domácich trhov.

Dynamika trhu sa zrejme bude trochu meniť. Zatiaľ čo hrubá hodnota cross-border tovaru v Európe sa pravdepodobne zvýši – podľa odhadov bude do roku 2025 97,3 % návštevníkov spoza hraníc, predpokladá sa, že podiel trhovísk na celkovej GMV e-commerce mierne klesne zo 69 % na 67,9 %. To naznačuje dozrievanie trhu.

Zaujímavým zistením je, že tento model expanzie nie je ojedinelý. Cezhraničný e-commerce v Európe zaznamenal začiatkom tohto roka 32 % nárast v roku 2023 v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Európske e-shopy dosiahli v tomto období celkom 107 miliárd eur v cezhraničnom predaji.

Pri pohľade na túto rýchlu expanziu cross-border e-commerce v Európe je jasné, že podniky aj spotrebitelia využívajú príležitosti, ktoré tento rozvíjajúci sa sektor ponúka. Výrazné miery nárastu na popredných trhoch odrážajú nielen odolnosť tohto odvetvia, ale poukazujú aj na rozširujúci sa trend cezhraničného nakupovania medzi európskymi spotrebiteľmi.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+