1. Plány udržateľnosti: Hodnota rozumnej spotreby
Dnešní zákazníci sa čoraz viac zaujímajú o vplyv na životné prostredie. Počas Black Friday 2024 môžu vynikať značky, ktoré sa zameriavajú na udržateľnosť. Napríklad značka Patagonia sa už 8 rokov dozadu pustila do boja proti agresívnym zľavám. Namiesto výpredajov sa sústredila na opätovné použitie produktov a osvetu v oblasti udržateľnosti, čím sa úspešne odlíšila a spojila s cieľovou skupinou.
Zahrnutie jasných posolstiev o udržateľnosti a ponuka výrobkov s dlhou životnosťou môže pomôcť získať dôveru environmentálne uvedomelých spotrebiteľov. A prieskumy naznačujú, že vyhľadávaná Gen Z medzi nich patrí. V našich končinách však spotrebitelia idú často po cene, aj na úkor ekológie.
2. Špeciálne ponuky a akcie
Využiť fenomén FOMO (Fear Of Missing Out) bleskovými ponukami a exkluzívnymi akciami počas Black Friday môže výrazne zvyšiť konverzie.
Uistite sa, že ste naplánovali časovo obmedzené ponuky, ktoré inšpirujú k rýchlemu nákupu. Zamerajte sa na zákazníkov, ktorí v minulosti navštívili váš obchod a predstavte im atraktívne ponuky.
3. Zlepšený omnichannel
Omnichannel je stále veľmi dôležitý a bezchybné nákupné skúsenosti medzi onlinom a fyzickými obchodmi budú počas Black Friday 2024 potrebnejšie ako kedykoľvek predtým. Zákazníci túžia po možnostiach, ako je osobný odber v predajni. Chcú mať možnosť nakupovať pohodlne online a zároveň nahliadnuť do prevádzky, využívať špeciálne akcie online aj v kamenných predajniach.
Správne implementovaný omnichannel prístup zvyšuje možnosti konverzie a zlepšuje skúsenosti zákazníkov.
4. Retargeting a pokročilá personalizácia
Zákazníci majú v súčasnosti odlišné túžby a očakávania. Do hry aj tento rok vstupuje personalizácia a bude sa využívať pokročilý remarketing a segmentácia publika s cieľom zvýšiť konverzie. Predaj možno výrazne ovplyvniť prispôsobením propagačných akcií, ponúk a návrhov produktov pomocou údajov o správaní používateľov.
5. Vzostup Black Week a skorých akcií
Akciu, ktorá sa vzťahovala na jeden deň, spoločnosti postupne rozšírili na Black Week alebo dokonca Black Month. Trend jasne smeruje aj k roku 2024. Čoraz viac obchodov začína svoje kampane pred oficiálnym dňom, aby prilákali zákazníkov čo najskôr.
Táto stratégia umožňuje obchodom znížiť dopytové špičky a poskytnúť zákazníkom príjemnejšie nákupné prostredie.