4 min. čítanie

Ako na export?

V dnešnej komplikovanej dobe je rast čím ďalej tým ťažší. Najmä na trhoch, kde už daná firma pôsobí roky a sú obrané všetky nízko visiace ovocia ako v internej štruktúre, tak aj v (online) marketingu. Riešením môže byť napríklad export. Je dôležité si uvedomiť, že export nemôže byť cieľom, je to stratégia na dosiahnutie biznis cieľov, takže najčastejšie rastu obratu či profitu. 

Ako na export?
Zdroj: Growww Digital

V prípade vstupu na nový trh je veľmi dôležité mať skvelý tím, dávať si pozor na špecifiká daného trhu, a to z právnej, ako aj kultúrnej stránky. V Maďarsku sa napríklad dosť intenzívne menia pravidlá/obmedzenia – bolo tak aj aj nedávno v spojitosti so solárnymi panelmi.

V prípade kultúry zas nie všetko, čo je vtipné Slovákovi, bude vtipné alebo zrozumiteľné Maďarovi, dokonca sú rozdiely aj vo frázach. Iné kafé po maďarsky nemá žiaden význam, používa sa výraz iné cestoviny.

Pri vstupe na maďarský trh je dôležité aj to, že sú rozdiely aj v účtovníctve aj v daniach, napr. DPH je 27 % a nie 20 %.

Ten, kto pracuje v online marketingu roky, vidí, že sa celé prostredie mení radikálne. Tak, ako rastú aj globálne ceny produktov či služieb, rastú aj CPC (ceny za kliknutia v systémoch Google Ads, Meta, TikTok, atď) a mení sa aj spôsob merania účinnosti. Prechod z GA3 (Universal) na G4 prináša tiež množstvo výziev a vstup čínských mega obchodníkov ako napr. Temu tiež drasticky ovplyvňuje európsky trh. 

K tomu, aby firma mohla zostať na nohách, je potrebná premyslená, kvalitná stratégia. Na penetráciu trhu sú tu napríklad nízko visiace ovocia. 

Ak plánujete expandovať, potom vám vrelo odporúčame stiahnuť si náš CEE E-commerce Export Guide.

Zdroj: Growww Digital

1. Google reklama shopping + textová

Na nový trh vieme vstúpiť najjednoduchšie tak, že používame len Shopping (alebo už Performance Max) kampane, k čomu potrebujeme len feed (tabuľku s informáciami a obrázkami o produktoch).

O stupeň vyššie sa dostaneme, ak použijeme lokalizované textové reklamy (ak pri Shoppingu používame P-Max kamapne, tak je to dôležité hneď na začiatku). Ak ide o tisíce či desať tisíce produktov, tak manuálna práca nie je reálna.

Najvyšší stupeň je teda automatizácia textových reklám, napríklad pomocou riešenia od Growww Digital – ROIminer, ktorý je schopný pomocou feedu vytvoriť celé kampane za pár hodín aj pre desiatky tisíc produktov. Pri Shopping a P-Max kampaniach je nevyhnutné používanie CSS-ka, a to kvôli 20 %-nej zľave pri cene preklikov (CPC).

Zdroj: Growww Digital

2. Porovnávače cien

Najväčším hráčom je v tejto oblasti a hlavne v CEE regióne Heureka Group, jeho cenové porovnávače používa väčšina e-shopov. Výzva je tu v tom, že častokrát sa len nahrá feed a neprebieha žiadna optimalizácia. Pritom na to možnosť je, a to najefektívnejšie cez bidovacie riešenia, ako je napríklad Beed. Tu je možné pomocou rôznych pravidiel vyzdvihnúť alebo ukryť ľubovoľné kategórie či skupinu produktov a rozdeliť tak budget oveľa optimálnejšie ako keď to necháme na systém porovnávačov. 

Zdroj: Growww Digital

3. Programmatic, Affiliate

Programmatic bannerové a video reklamy sú kritické hlavne pre branding a pre fázy See + Think, kedy v hlave potenciálnych klientov prebieha zvažovanie. Práve tu ich k sebe dokážeme prikloniť najľahšie. Affiliate nám zas môže pomôcť v tom, aby sme sa dostali do povedomia, ale aj zvýšili predaj pomocou väčších a známejších e-shopov, ako napríklad Alza, Mall atď.

Zdroj: Growww Digital

4. Facebook – noví zákazníci

Tu máme jednak možnosť cieliť na základe demografických a lokalizačných nastavení, ale oveľa efektívnejšie je, ak sa nahrá do systému databáza už existujúcich klientov. Potom bude cielenie presnejšie a môžu sa dosiahnuť lepšie výsledky, ktoré prinášajú nižšie PNO a vyšší profit.

Na základe vyššie spomínanej databázy tu je možnosť cieliť aj na podobné obecenstvo (Lookalike), čiže na ľudí, ktorí sa na internete správajú podobne, ako tí, ktorí u nás už nakupovali. Znamená to, že pozerajú podobné weby, e-shopy, majú podobné koníčky atď.

Zdroj: Growww Digital

5. E-Mail

Pomocou e-mailov môžeme informovať potenciálnych zákazníkov o novinkách a akciách. No ak ide o DO fázu, teda nákupy, je najefektívnejšie využiť remarketing, takže zacieliť znovu. V tomto prípade môže potenciálny zákazník dostať mail s tým, že mu niečo ostalo v košíku a navrhneme dokončiť nákup, kým trvá akcia, čím môže produkt získať lacnejšie.

Zdroj: Growww Digital

Export nie je žiadna raketová veda, treba začať na ňom pracovať, pripraviť stratégiu, stanoviť ciele a zamakať. Ak na to iterne nie je kapacita, prípadne chýbajú vedomosti, je vhodné vyhľadať agentúru, ktorá vám s tým vie pomôcť.

Ak plánujete expandovať, potom vám vrelo odporúčame stiahnuť si náš CEE E-commerce Export Guide:

https://export.growwwdigital.com/cee-ecommerce-export-guide/

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Tento článok ti prináša

Growww Digital

Growww Digital je digitálna marketingová agentúra špecializujúca sa na trhy strednej a východnej Európy. Ponúkajú služby v oblasti výkonnostného marketingu, e-commerce exportu, PPC a komunikácie značky.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+