
Spotrebiteľská nálada v Nemecku šla v decembri výrazne nahor. Oživenie spotreby však ohrozuje rozpočtová kríza. Spoločnosť HDE Handelsverband Deutschland vydala spotrebiteľský barometer, kde prináša pozitívne správy pre nemecký trh.
Napriek poklesu v minulom mesiaci sa koncom roka spotrebiteľská nálada v Nemecku výrazne zlepšila. Signalizuje pozitívny obrat v preferenciách a postojoch spotrebiteľov. Tento nárast zvyšuje sklony k nakupovaniu – spotrebitelia prejavujú väčšiu dôveru v ekonomiku a sú ochotní investovať do produktov a služieb. Sklon k úsporám klesá, spotrebitelia sú menej opatrní v udržiavaní financií na uzde a sú skôr otvorení výdajom, čo môže mať pozitívny vplyv na ekonomický rast v blízkej budúcnosti.
Aj keď sú ľudia viac naklonení nakupovať, existujú ešte nebezpečenstvá, ktoré môžu ovplyvniť ich rozhodnutia. Vládna kríza v rozpočte môže spôsobiť ďalšie problémy, a to najmä ak sa zrušia alebo obmedzia rôzne projekty a financovanie. To by mohlo mať zlé dôsledky na dostupné peniaze, ktoré majú spotrebitelia k dispozícii. HDE varuje, že je ešte skoro hovoriť, či pozitívne zlepšenie vo vnímaní nakupovania signalizuje dobrý zvrat, alebo zostanú neistoty nevyriešené.