Čínske trhovisko podniká intenzívne kroky v snahe konkurovať iným e-commerce gigantom ako Amazon a eBay. Práve týmito značkami sa Temu inšpirovalo pri obchodnom modeli, kde miestni predajcovia budú využívať svoje domáce sklady na rýchlejšie doručenie tovaru.
V domovskej Číne má trhovisko iný prístup: “Temu od predajcov požaduje, aby sa dohodli na veľkoobchodných cenách a hromadne odosielali tovar do skladov Temu v Číne. Temu sa potom stará o inzerovanie, marketing, plnenie, zákaznícky servis a stanovovanie cien. Trhovisko má teda bližšie ku konsignačnému modelu alebo ho možno nazvať aj plne spravovaným trhoviskom,” približuje platforma Marketplace Pulse.
E-commerce obor na pomalej ceste za úspechom
Prvé kroky do Európy Temu urobilo už minulý rok, keď otvorili kanceláriu v Írsku a sprístupnili aplikáciu v holandčine. Aktuálne funguje na modeli dropshippingu, kde sa výrobky dodávajú priamo od výrobcov spotrebiteľom, pričom všetci predajcovia sú z Číny. To by sa malo zmeniť už v marci.
“Podľa správ z Číny Temu 15. marca rozšíri svoje trhovisko o predajcov z USA a neskôr aj z Európy. Na rozdiel od existujúcich čínskych predajcov Temu nebudú posielať tovar do skladov Temu v Číne a namiesto toho budú zabezpečovať plnenie zo svojich domácich skladov. Temu tiež nebude riadiť tvorbu cien ani marketing, čím bude účinne napodobňovať trhy Amazon, eBay a Walmart,” hovorí správa Marketplace Pulse.
Po vstupe na európsky trh spoločnosť zaznamenala rast a rozšírila svoju doručovaciu sieť v Európe prostredníctvom partnerstiev s logistickými spoločnosťami. Ostatné zvučné e-commerce značky ako Amazon a eBay zaznamenali po vstupe Temu na trh pokles počtu denných mobilných objednávok.
Prinesie expanzia vytúžený happyend?
Ani pre takého giganta však nie je situácia úplne ružová. Temu denne míňa reklamný rozpočet na platformách Meta a Google. Napriek rýchlemu rastu a úspechu v získavaní zákazníkov existujú obavy, že firma by sa mohla ťažko dostávať k zisku z obrovského počtu používateľov. Firma tiež čelí logistickým problémom, bojuje s kapacitou skladu a odhaduje sa, že na každej objednávke v USA firma prichádza o približne 30 – 35 % a v priemere 40 % z objednávok celosvetovo.
Navyše, zatiaľ nie je vôbec jasné, či sa online predajcovia k platforme Temu skutočne pripoja. V minulosti mali podobné platformy ako napríklad Wish, Shein a AliExpress problémy s lákaním domácich predajcov.