2 min. čítanie

Temu naberie amerických aj európskych predajcov

Temu, medzinárodné online trhovisko čínskeho technologického giganta PDD Holdings, plánuje rozšíriť svoje pôsobenie. Už v marci tohto roku pridá do siete predajcov zo Spojených štátov a neskôr sa rozrastie aj o európskych predajcov.

Temu naberie amerických aj európskych predajcov

Čínske trhovisko podniká intenzívne kroky v snahe konkurovať iným e-commerce gigantom ako Amazon a eBay. Práve týmito značkami sa Temu inšpirovalo pri obchodnom modeli, kde miestni predajcovia budú využívať svoje domáce sklady na rýchlejšie doručenie tovaru.

V domovskej Číne má trhovisko iný prístup: “Temu od predajcov požaduje, aby sa dohodli na veľkoobchodných cenách a hromadne odosielali tovar do skladov Temu v Číne. Temu sa potom stará o inzerovanie, marketing, plnenie, zákaznícky servis a stanovovanie cien. Trhovisko má teda bližšie ku konsignačnému modelu alebo ho možno nazvať aj plne spravovaným trhoviskom,” približuje platforma Marketplace Pulse.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

E-commerce obor na pomalej ceste za úspechom

Prvé kroky do Európy Temu urobilo už minulý rok, keď otvorili kanceláriu v Írsku a sprístupnili aplikáciu v holandčine. Aktuálne funguje na modeli dropshippingu, kde sa výrobky dodávajú priamo od výrobcov spotrebiteľom, pričom všetci predajcovia sú z Číny. To by sa malo zmeniť už v marci.

“Podľa správ z Číny Temu 15. marca rozšíri svoje trhovisko o predajcov z USA a neskôr aj z Európy. Na rozdiel od existujúcich čínskych predajcov Temu nebudú posielať tovar do skladov Temu v Číne a namiesto toho budú zabezpečovať plnenie zo svojich domácich skladov. Temu tiež nebude riadiť tvorbu cien ani marketing, čím bude účinne napodobňovať trhy Amazon, eBay a Walmart,” hovorí správa Marketplace Pulse.

Po vstupe na európsky trh spoločnosť zaznamenala rast a rozšírila svoju doručovaciu sieť v Európe prostredníctvom partnerstiev s logistickými spoločnosťami. Ostatné zvučné e-commerce značky ako Amazon a eBay zaznamenali po vstupe Temu na trh pokles počtu denných mobilných objednávok.

Zdroj: Marketplace Pulse

Prinesie expanzia vytúžený happyend?

Ani pre takého giganta však nie je situácia úplne ružová. Temu denne míňa reklamný rozpočet na platformách Meta a Google. Napriek rýchlemu rastu a úspechu v získavaní zákazníkov existujú obavy, že firma by sa mohla ťažko dostávať k zisku z obrovského počtu používateľov. Firma tiež čelí logistickým problémom, bojuje s kapacitou skladu a odhaduje sa, že na každej objednávke v USA firma prichádza o približne 30 – 35 % a v priemere 40 % z objednávok celosvetovo.

Navyše, zatiaľ nie je vôbec jasné, či sa online predajcovia k platforme Temu skutočne pripoja. V minulosti mali podobné platformy ako napríklad Wish, Shein a AliExpress problémy s lákaním domácich predajcov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aký bol Black Friday 2024 na e-shopoch od CREATIVE sites? Zaujímavé zistenia nás prekvapili
5 min. čítanie

Aký bol Black Friday 2024 na e-shopoch od CREATIVE sites? Zaujímavé zistenia nás prekvapili

Black Friday a Cyber Monday sú pre prevádzkovateľov e-shopov každoročne veľmi dôležité, pričom počas nich neraz padajú predajné rekordy. V posledných rokoch sa však povráva, že tieto nákupné sviatky už postupne strácajú na popularite a nemajú tak veľký zmysel. No kde je pravda? V CREATIVE sites si pripravili prieskum medzi svojimi klientmi a prišli na veľmi zaujímavé zistenia, ktoré nás […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+