
Čínske trhovisko podniká intenzívne kroky v snahe konkurovať iným e-commerce gigantom ako Amazon a eBay. Práve týmito značkami sa Temu inšpirovalo pri obchodnom modeli, kde miestni predajcovia budú využívať svoje domáce sklady na rýchlejšie doručenie tovaru.
V domovskej Číne má trhovisko iný prístup: “Temu od predajcov požaduje, aby sa dohodli na veľkoobchodných cenách a hromadne odosielali tovar do skladov Temu v Číne. Temu sa potom stará o inzerovanie, marketing, plnenie, zákaznícky servis a stanovovanie cien. Trhovisko má teda bližšie ku konsignačnému modelu alebo ho možno nazvať aj plne spravovaným trhoviskom,” približuje platforma Marketplace Pulse.
E-commerce obor na pomalej ceste za úspechom
Prvé kroky do Európy Temu urobilo už minulý rok, keď otvorili kanceláriu v Írsku a sprístupnili aplikáciu v holandčine. Aktuálne funguje na modeli dropshippingu, kde sa výrobky dodávajú priamo od výrobcov spotrebiteľom, pričom všetci predajcovia sú z Číny. To by sa malo zmeniť už v marci.
“Podľa správ z Číny Temu 15. marca rozšíri svoje trhovisko o predajcov z USA a neskôr aj z Európy. Na rozdiel od existujúcich čínskych predajcov Temu nebudú posielať tovar do skladov Temu v Číne a namiesto toho budú zabezpečovať plnenie zo svojich domácich skladov. Temu tiež nebude riadiť tvorbu cien ani marketing, čím bude účinne napodobňovať trhy Amazon, eBay a Walmart,” hovorí správa Marketplace Pulse.
Po vstupe na európsky trh spoločnosť zaznamenala rast a rozšírila svoju doručovaciu sieť v Európe prostredníctvom partnerstiev s logistickými spoločnosťami. Ostatné zvučné e-commerce značky ako Amazon a eBay zaznamenali po vstupe Temu na trh pokles počtu denných mobilných objednávok.

Zdroj: Marketplace Pulse
Prinesie expanzia vytúžený happyend?
Ani pre takého giganta však nie je situácia úplne ružová. Temu denne míňa reklamný rozpočet na platformách Meta a Google. Napriek rýchlemu rastu a úspechu v získavaní zákazníkov existujú obavy, že firma by sa mohla ťažko dostávať k zisku z obrovského počtu používateľov. Firma tiež čelí logistickým problémom, bojuje s kapacitou skladu a odhaduje sa, že na každej objednávke v USA firma prichádza o približne 30 – 35 % a v priemere 40 % z objednávok celosvetovo.
Navyše, zatiaľ nie je vôbec jasné, či sa online predajcovia k platforme Temu skutočne pripoja. V minulosti mali podobné platformy ako napríklad Wish, Shein a AliExpress problémy s lákaním domácich predajcov.