Turecké online trhovisko si získalo už 30 miliónov zákazníkov a zastrešuje 250 000 predajcov. Trendyol sa stal prvým tureckým decacornom – teda súkromnou spoločnosťou s hodnotou presahujúcou 10 miliárd dolárov a stal sa jednou z najzvučnejších e-commerce platforiem na svete.
“Do prvého štvrťroka 2024 vstúpime na východoeurópsky trh. Začneme s Rumunskom, Gréckom, Maďarskom a Českou republikou a v nasledujúcom období budeme počet krajín na trhu zvyšovať,” uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Trendyol Group Erdem Inan.
Trendyol ponúka viac ako 80 miliónov položiek a tovar dodáva do viac ako 100 krajín po celom svete. Spoločnosť je väčšinovo vlastnená ďalším e-commerce gigantom Alibaba Group.
Platforma má za sebou úspešný vstup na azerbajdžanský trh. Aplikácia sa tam stala najsťahovanejšou a krajina sa dostala sa na čelo v počte objednávok zo zahraničia. Darilo sa jej aj pri vstupe na trh krajín Perzského zálivu.
“Po tom, ako naše aktivity v prioritných krajinách dosiahnu určitú vyspelosť, vstúpime na trhy Poľska, Slovenska a Bulharska. Naším cieľom je dosiahnuť 2 milióny aktívnych zákazníkov a prekročiť 4 milióny objednávok na východoeurópskom trhu do konca roka 2024, pričom plánujeme dosiahnuť objem obchodu vo výške 350 miliónov USD,” tvrdí Inan.
Medzinárodná expanzia je pre spoločnosť dôležitá. Prvá krajina, do ktorej Trendyol namieril svoje očakávania, bolo Nemecko. Svoje ambície prekročili, keď za viac ako rok dosiahli viac ako milión zákazníkov.