Zaujíma ma
17. júna 2019

Róbert Suja

Creative Director v Seduco
17. júna 2019

Ako importovať produkty do e-shopu cez XML súbor

2 min čítanie

Import produktov cez XML technológiu je pravdepodobne najefektívnejší spôsob, ako nahodíte veľké (ale aj malé) množstvo produktov na váš e-shop. XML súbor je typ súboru, ktorý nenesie žiadne informácie o vzhľade dokumentu, iba o jeho obsahu. V tomto článku si povieme všetko o tom, ako importovať produkty do vášho e-shopu pomocou XML súboru.

Čo je to XML súbor

XML súbor je typ súboru, ktorý obsahuje rôzne dáta. V tomto prípade nás zaujímajú dáta o produkte. Bežne XML súbory obsahujú dáta, ako je názov produktu, URL adresa, obrázok produktu, cena, stav skladu a pod. Tento súbor potrebujete na to, aby sa vám úspešne podaril import produktov do e-shopu cez XML. To znamená, že nebudete musieť ručne produkty nahadzovať do e-shopu, len ich relatívne jednoduchým úkonom importujete. Je to veľká výhoda, obzvlášť, ak sa jedná o veľké počty produktov (tisíc a viac).

V niektorých prípadoch sa môže stať, že získate CSV súbor namiesto XML súboru.

Súbor bežne získate od vášho dodávateľa, alebo od akéhokoľvek zdroja, od ktorého chcete importovať produkty. Je možné, že sa vám súbor nepodarí získať, nie každý dodávateľ má túto technológiu implementovanú. V niektorých prípadoch sa môže stať, že získate CSV súbor namiesto XML súboru. Nič sa nedeje, je to viac-menej tá istá technológia a väčšina pluginov s týmto typom súboru nemá problém.

XML import do e-shopov s CMS systémom

Takmer každý e-shop (ak nie každý) má nejaký svoj CMS systém (systém na manažovanie obsahu). Veľké množstvo e-shopov je postavených na Opensource CMS systémoch. Práve tieto typy CMS systémov zvyknú mať k dispozícii veľké množstvo pluginov, ktoré dokážu robiť XML import.

Použiť plugin je najrýchlejšia cesta, ako celý proces importu produktov realizovať. V prípade, že nepoužívate Opensource CMS systém, tak treba požiadať agentúru alebo developera, s ktorým spolupracujete, aby vám s importom produktov pomohol. Niekedy je potrebné programovať túto funkcionalitu na mieru.

Použiť plugin je najrýchlejšia cesta, ako celý proces importu produktov realizovať.

V princípe potom stačí nahrať XML súbor do pluginu, navoliť, čo všetko má importovať, a kde na e-shope sa to má zobrazovať.

Zoznam pluginov pre bežne používané CMS systémy

Spomeniem niekoľko pluginov pre najznámejšie CMS systémy. Pre každý zo systémov som našiel jeden plugin, ktorý dokáže spraviť XML import. Tieto pluginy nepatria medzi najlacnejšie, no čas, ktorý Vám ušetria, za to stojí. Keďže každý plugin má svoj špecifický postup, ako XML import spraviť, tak odporúčam postup naštudovať na stránkach výrobcov pluginov.

WordPress / WooCommerce – WP All Import – www.wpallimport.com/ (Woo Import, 139 dolárov / jednorázový poplatok).
Magento – Import / Export Productsmarketplace.magento.com (149,99 dolárov / jednorázový poplatok).
Joomla – vDataextensions.joomla.org (od 48 dolárov / jednorázový poplatok)
Prestashopmoduly.prestashop.sk (199€ / jednorázový poplatok)
Shopify apps.shopify.com (od 19 dolárov / mesačne)

Niektoré pluginy ponúkajú import produktov aj vo verzii zadarmo.

Doplnková funkcionalita pluginov

Niektoré pluginy ponúkajú import produktov aj vo verzii zadarmo. Budete si ale musieť aktualizácie XML súboru robiť manuálne. V platených verziách väčšinou nájdete aj pokročilejšie funkcie, ako napríklad automatické párovanie skladových zásob. Nestane sa vám teda, že budete zákazníkom ponúkať tovar, ktorý už váš dodávateľ nemá na sklade.

Záver

Ako vidíte, v dnešnej dobe spraviť XML import nie je žiadna veda. Zvládne to už aj menej technicky zdatný človek, stačí sa riadiť návodom od výrobcov pluginov. Je to stále najrýchlejšia cesta, ako importovať veľký počet produktov do svojho e-shopu, vrátane fotografií, popisu a pod.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Róbert Suja

Creative Director v Seduco

Spoluzakladateľ a riaditeľ digitálnej agentúry Seduco. Okrem toho som UX/UI designer, čo sa odzrkadľuje na našich prácach.

Tento článok prináša

Z našej dielne vychádzajú technologicky moderné a nadupané weby, trefne mierený marketing, ale aj šťavnaté vizuály s hlbokým citom pre dizajn.

Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty





  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.

  • Tlačové správy

  • Získaj novinky ako prvý

    Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.