3 min. čítanie

Ako importovať produkty do e-shopu cez XML súbor

Import produktov cez XML technológiu je pravdepodobne najefektívnejší spôsob, ako nahodíte veľké (ale aj malé) množstvo produktov na váš e-shop. XML súbor je typ súboru, ktorý nenesie žiadne informácie o vzhľade dokumentu, iba o jeho obsahu. V tomto článku si povieme všetko o tom, ako importovať produkty do vášho e-shopu pomocou XML súboru.

Róbert Suja Róbert Suja
Creative Director v Seduco
Ako importovať produkty do e-shopu cez XML súbor

Čo je to XML súbor

XML súbor je typ súboru, ktorý obsahuje rôzne dáta. V tomto prípade nás zaujímajú dáta o produkte. Bežne XML súbory obsahujú dáta, ako je názov produktu, URL adresa, obrázok produktu, cena, stav skladu a pod. Tento súbor potrebujete na to, aby sa vám úspešne podaril import produktov do e-shopu cez XML. To znamená, že nebudete musieť ručne produkty nahadzovať do e-shopu, len ich relatívne jednoduchým úkonom importujete. Je to veľká výhoda, obzvlášť, ak sa jedná o veľké počty produktov (tisíc a viac).

V niektorých prípadoch sa môže stať, že získate CSV súbor namiesto XML súboru.

Súbor bežne získate od vášho dodávateľa, alebo od akéhokoľvek zdroja, od ktorého chcete importovať produkty. Je možné, že sa vám súbor nepodarí získať, nie každý dodávateľ má túto technológiu implementovanú. V niektorých prípadoch sa môže stať, že získate CSV súbor namiesto XML súboru. Nič sa nedeje, je to viac-menej tá istá technológia a väčšina pluginov s týmto typom súboru nemá problém.

XML import do e-shopov s CMS systémom

Takmer každý e-shop (ak nie každý) má nejaký svoj CMS systém (systém na manažovanie obsahu). Veľké množstvo e-shopov je postavených na Opensource CMS systémoch. Práve tieto typy CMS systémov zvyknú mať k dispozícii veľké množstvo pluginov, ktoré dokážu robiť XML import.

Použiť plugin je najrýchlejšia cesta, ako celý proces importu produktov realizovať. V prípade, že nepoužívate Opensource CMS systém, tak treba požiadať agentúru alebo developera, s ktorým spolupracujete, aby vám s importom produktov pomohol. Niekedy je potrebné programovať túto funkcionalitu na mieru.

Použiť plugin je najrýchlejšia cesta, ako celý proces importu produktov realizovať.

V princípe potom stačí nahrať XML súbor do pluginu, navoliť, čo všetko má importovať, a kde na e-shope sa to má zobrazovať.

Zoznam pluginov pre bežne používané CMS systémy

Spomeniem niekoľko pluginov pre najznámejšie CMS systémy. Pre každý zo systémov som našiel jeden plugin, ktorý dokáže spraviť XML import. Tieto pluginy nepatria medzi najlacnejšie, no čas, ktorý Vám ušetria, za to stojí. Keďže každý plugin má svoj špecifický postup, ako XML import spraviť, tak odporúčam postup naštudovať na stránkach výrobcov pluginov.

WordPress / WooCommerce – WP All Import – www.wpallimport.com/ (Woo Import, 139 dolárov / jednorázový poplatok).
Magento – Import / Export Products – marketplace.magento.com (149,99 dolárov / jednorázový poplatok).
Joomla – vDataextensions.joomla.org (od 48 dolárov / jednorázový poplatok)
Prestashopmoduly.prestashop.sk (199€ / jednorázový poplatok)
Shopify apps.shopify.com (od 19 dolárov / mesačne)

Niektoré pluginy ponúkajú import produktov aj vo verzii zadarmo.

Doplnková funkcionalita pluginov

Niektoré pluginy ponúkajú import produktov aj vo verzii zadarmo. Budete si ale musieť aktualizácie XML súboru robiť manuálne. V platených verziách väčšinou nájdete aj pokročilejšie funkcie, ako napríklad automatické párovanie skladových zásob. Nestane sa vám teda, že budete zákazníkom ponúkať tovar, ktorý už váš dodávateľ nemá na sklade.

Záver

Ako vidíte, v dnešnej dobe spraviť XML import nie je žiadna veda. Zvládne to už aj menej technicky zdatný človek, stačí sa riadiť návodom od výrobcov pluginov. Je to stále najrýchlejšia cesta, ako importovať veľký počet produktov do svojho e-shopu, vrátane fotografií, popisu a pod.

Zdieľať článok
Róbert Suja
Creative Director v Seduco

Spoluzakladateľ a riaditeľ digitálnej agentúry Seduco. Okrem toho som UX/UI designer, čo sa odzrkadľuje na našich prácach.

Tento článok ti prináša

Seduco

Seduco je digitálna marketingová agentúra, ktorá pomáha firmám v ich online rozvoji a komunikácii. Ponúka služby ako tvorba unikátneho loga, vytváranie rýchlych webových stránok s kvalitne spracovaným kódom, ktoré sú Google-friendly, a efektívne získavanie nových zákazníkov s kontrolou návratnosti investícií.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Cenové konfigurátory produktov pre B2B a B2C e-shopy
6 min. čítanie

Cenové konfigurátory produktov pre B2B a B2C e-shopy

Chceli by ste predávať vaše produkty online s možnosťou konfigurácie ich parametrov? Pre váš e-shop má množstvo výhod. Zákazník si vyberie napríklad rozmery produktu, materiál či vybavenie a následne podľa svojich predstáv aj rovno pokračuje k objednávke. A predstavte si, že by si konfiguráciu mohol i uložiť a spätne doupravovať. 

Ivan Potančok Ivan Potančok
CEO vibration.sk
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+