2 min. čítanie

Známa česká optika hlási bankrot. Sieť končí po tridsiatich rokoch

Spoločnosť Eiffel Optic vyhlásila bankrot. Hlavným dôvodom krachu majú byť dôsledky pandémie aj neúmerne navýšenie prevádzkových nákladov. Peniaze nemá ani na januárové výplaty.

Známa česká optika hlási bankrot. Sieť končí po tridsiatich rokoch

Koronakríza firmu zrazila na kolená

Sieť obchodov s okuliarmi Eiffel Optic vyhlásila bankrot. Dlhy spoločnosti sa vyšplhali až na 3,6 milióna eur, pričom insolvenčný návrh na seba podala samotná firma. Eiffel Optic podľa portálu Seznam Zpravy nemá financie ani na januárové výplaty a svoju činnosť po tridsiatich rokoch ukončila.

Firma má v Česku 26 predajní a zamestnáva približne 150 ľudí. Spoločnosť sa v konkurznom návrhu priznala, že peniaze nemá ani na úhradu miezd za január. Hlavným dôvodom krachu má byť koronakríza aj strmé navýšenie prevádzkových nákladov.

„Posledným aspektom, ktorý definitívne uvrhol dlžníka do neriešiteľnej situácie, bol pokles maloobchodného predaja optiky v roku 2022 spôsobený poklesom trhovej sily zákazníkov dlžníka na jednej strane a strmému navyšovaniu prevádzkových nákladov, najmä ceny energií, nájmov a miezd na strane druhej,“ uviedla Eiffel Optic vo zverejnenom insolvenčnom návrhu.

Ako dopadnú predajne na Slovensku?

Bankrot sa týka českej vetvy, tá slovenská je však v extrémnej strate, upozornila TV Markíza.

„Eiffel Optic SK je samostatný právny subjekt a koná samostatne. K príčinám krachu Českej spoločnosti Eiffel Optic nie sme oprávnení sa vyjadrovať,“ vysvetlila pre TV Noviny riaditeľka spoločnosti Andrea Pekerginová. Čo však bude so slovenskými pobočkami A. Pekerginová nepovedala.

Podľa Finstatu spoločnosť ešte v roku 2019 vykázala zisk viac ako 25-tisíc eur. Za dva roky sa však prepadla do 335-tisícovej straty a jej tržby klesli o viac ako jeden milión eur.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+