2 min. čítanie

YouTube opäť zažiaril: rast reklamy prekonal všetky očakávania

YouTube, ktorý je súčasťou spoločnosti Alphabet, nedávno oznámil výsledky za tretí štvrťrok tohto roka a pripojil sa k pozitívnemu trendu v oblasti príjmov z reklamy. Táto správa bola pre celý Alphabet povzbudivá, najmä po období, keď YouTube čelil poklesu príjmov.

YouTube opäť zažiaril: rast reklamy prekonal všetky očakávania

Medziročný rast o 12,5 %

V treťom štvrťroku tohto roka dosiahol YouTube príjmy z reklamy vo výške 7,95 miliardy USD, čo predstavuje 12,5 % medziročný nárast. Táto hodnota prekonala očakávania analytikov a predstavuje významný rast. Je to dobrá správa pre materskú spoločnosť Alphabet, keďže YouTube predstavuje významnú časť portfólia spoločnosti.

Generálny riaditeľ spoločnosti Alphabet, Sundar Pichai, zdôraznil, že YouTube dosiahol mimoriadne dobré výsledky na trhu reklamy aj predplatného. To poukazuje na rôznorodosť príjmov, ktoré YouTube generuje. Finančná riaditeľka spoločnosti Ruth Porat uviedla, že výdavky inzerentov sa v porovnaní s minulým rokom stabilizovali, čo signalizuje záujem inzerentov o platformu YouTube.

Celkové výsledky materskej spoločnosti Alphabet za tretí štvrťrok 2023 boli tiež pozitívne. Celkové tržby dosiahli 76,69 miliardy USD, čo predstavuje nárast o 11 %. Čistý zisk spoločnosti predstavoval 19,69 miliardy USD, teda 1,55 USD na akciu.

Dôležité je tiež poznamenať, že spoločnosť Alphabet v januári 2023 oznámila prepustenie približne 12 000 zamestnancov. Toto rozhodnutie bolo súčasťou snahy o optimalizáciu spoločnosti a reakciou na zmeny na trhu.

Celkovo sa YouTube vrátil na krivku rastu na reklamnom trhu, čo je pre spoločnosť Alphabet dôležité a ukazuje, že online video platformy majú pre inzerentov a investorov stále veľký potenciál.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+