2 min. čítanie

YouTube opäť zažiaril: rast reklamy prekonal všetky očakávania

YouTube, ktorý je súčasťou spoločnosti Alphabet, nedávno oznámil výsledky za tretí štvrťrok tohto roka a pripojil sa k pozitívnemu trendu v oblasti príjmov z reklamy. Táto správa bola pre celý Alphabet povzbudivá, najmä po období, keď YouTube čelil poklesu príjmov.

YouTube opäť zažiaril: rast reklamy prekonal všetky očakávania

Medziročný rast o 12,5 %

V treťom štvrťroku tohto roka dosiahol YouTube príjmy z reklamy vo výške 7,95 miliardy USD, čo predstavuje 12,5 % medziročný nárast. Táto hodnota prekonala očakávania analytikov a predstavuje významný rast. Je to dobrá správa pre materskú spoločnosť Alphabet, keďže YouTube predstavuje významnú časť portfólia spoločnosti.

Generálny riaditeľ spoločnosti Alphabet, Sundar Pichai, zdôraznil, že YouTube dosiahol mimoriadne dobré výsledky na trhu reklamy aj predplatného. To poukazuje na rôznorodosť príjmov, ktoré YouTube generuje. Finančná riaditeľka spoločnosti Ruth Porat uviedla, že výdavky inzerentov sa v porovnaní s minulým rokom stabilizovali, čo signalizuje záujem inzerentov o platformu YouTube.

Celkové výsledky materskej spoločnosti Alphabet za tretí štvrťrok 2023 boli tiež pozitívne. Celkové tržby dosiahli 76,69 miliardy USD, čo predstavuje nárast o 11 %. Čistý zisk spoločnosti predstavoval 19,69 miliardy USD, teda 1,55 USD na akciu.

Dôležité je tiež poznamenať, že spoločnosť Alphabet v januári 2023 oznámila prepustenie približne 12 000 zamestnancov. Toto rozhodnutie bolo súčasťou snahy o optimalizáciu spoločnosti a reakciou na zmeny na trhu.

Celkovo sa YouTube vrátil na krivku rastu na reklamnom trhu, čo je pre spoločnosť Alphabet dôležité a ukazuje, že online video platformy majú pre inzerentov a investorov stále veľký potenciál.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+