Tzv. “Full funnel performance” prístup zdôrazňuje budovanie povedomia a získavanie zákazníkov prostredníctvom platformy založenej na videu, ako sú Meta, TikTok a Google. Report je postavený na dátach od viac ako 40 e-commerce značiek.
Staviť na brand sa vypláca
Značky, ktoré spustili aj awareness alebo traffic kampane spolu s výkonnostnými kampaňami, zaznamenali až 31 % ročné zvýšenie návratnosti investícií do reklamy (ROAS). Naopak, značky, ktoré sa spoliehajú výlučne na výkonnostné kampane, zažili 32 % ročný pokles ROAS.
Značky by mali na to myslieť obzvlášť pred intenzívnou sezónou predajov ako sú Vianoce či Black Friday. Zvyšovať povedomie o značke ešte pred očakávanými vrcholovými obdobiami sa môže vyplatiť.
Video vládne
Platformy založené na videu, ako je TikTok a Instagram Reels, zohrávajú kľúčovú úlohu pri zakladaní značky a budovaní povedomia, a to hlavne pri cielení na mladšie skupiny. TikTok sa predovšetkým v prvom štvrťroku výrazne zlepšil s 37 % vyššou konverznou mierou oproti predchádzajúcemu obdobiu, čím posilňuje pozíciu silnej platformy.
Napríklad Performance Max kampane prinášajú v porovnaní s väčšinou metrík lepšie výsledky s 80 % medziročným nárastom miery konverzie a 20 % nárastom miery prekliknutia.
“Vaše publikum je na viacerých kanáloch. Vaša značka by mala byť tiež. Dni, kedy Meta mala monopol na platenú sociálnu aktivitu, sa krátia. Publikum čoraz viac rozdeľuje svoj čas a pozornosť medzi viacero kanálov,” uvádza správa.
Report firmám odporúča dávať si pri tvorbe marketingových stratégií pozor na dôležitosť budovania komunity a celkový prístup k marketingu. Značky, ktoré v minulosti obmedzili investície do budovania svojej značky, môžu teraz na trhu pociťovať ťažkosti.