2 min. čítanie

Výkon ustupuje, kráľom kampaní je brand

Tradičný prístup zameraný len na výkonnosť marketingu ustupuje sofistikovanejšiemu budovaniu značky, poukazuje analýza spoločnosti Nest Commerce.

Výkon ustupuje, kráľom kampaní je brand
Zdroj: Depositphotos

Tzv. “Full funnel performance” prístup zdôrazňuje budovanie povedomia a získavanie zákazníkov prostredníctvom platformy založenej na videu, ako sú Meta, TikTok a Google. Report je postavený na dátach od viac ako 40 e-commerce značiek.

Staviť na brand sa vypláca

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Značky, ktoré spustili aj awareness alebo traffic kampane spolu s výkonnostnými kampaňami, zaznamenali až 31 % ročné zvýšenie návratnosti investícií do reklamy (ROAS). Naopak, značky, ktoré sa spoliehajú výlučne na výkonnostné kampane, zažili 32 % ročný pokles ROAS.

Značky by mali na to myslieť obzvlášť pred intenzívnou sezónou predajov ako sú Vianoce či Black Friday. Zvyšovať povedomie o značke ešte pred očakávanými vrcholovými obdobiami sa môže vyplatiť.

Video vládne

Platformy založené na videu, ako je TikTok a Instagram Reels, zohrávajú kľúčovú úlohu pri zakladaní značky a budovaní povedomia, a to hlavne pri cielení na mladšie skupiny. TikTok sa predovšetkým v prvom štvrťroku výrazne zlepšil s 37 % vyššou konverznou mierou oproti predchádzajúcemu obdobiu, čím posilňuje pozíciu silnej platformy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Napríklad Performance Max kampane prinášajú v porovnaní s väčšinou metrík lepšie výsledky s 80 % medziročným nárastom miery konverzie a 20 % nárastom miery prekliknutia.

“Vaše publikum je na viacerých kanáloch. Vaša značka by mala byť tiež. Dni, kedy Meta mala monopol na platenú sociálnu aktivitu, sa krátia. Publikum čoraz viac rozdeľuje svoj čas a pozornosť medzi viacero kanálov,” uvádza správa.

Report firmám odporúča dávať si pri tvorbe marketingových stratégií pozor na dôležitosť budovania komunity a celkový prístup k marketingu. Značky, ktoré v minulosti obmedzili investície do budovania svojej značky, môžu teraz na trhu pociťovať ťažkosti.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo tvorí kľúč k brand loyalty?
2 min. čítanie

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?

V rozvíjajúcom sa svete e-commerce, kde má váhu každý klik, je nevyhnutné pochopiť zložitosť spotrebiteľského správania. Rozsiahla správa The Science of Loyalty (Veda lojálnosti), za ktorou stojí spoločnosť Intuit, vniká hlboko do psychiky spotrebiteľov a ukazuje, čo stojí za vernosťou k značke.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+