4 min. čítanie

Ako rozbehnúť značku od nuly. Disclaimer: mám vhodný produkt

Nový produkt, nový trh, alebo len nápad, ako robiť existujúci produkt lepšie. Ako však rozbehnúť akúkoľvek značku od nuly? Disclaimer: potrebujete vhodný produkt.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Ako rozbehnúť značku od nuly. Disclaimer: mám vhodný produkt
Zdroj: Unsplash

Prvé kroky v brandingu

Ako prvé odporúčam položiť si otázku, či má reálne tento produkt s týmto nastavením na našom trhu šancu. Ak idete predávať obaly na telefón a projekt nie je zaujímavý ani obalmi ani cenou, bude veľmi ťažké uspieť a aj ten úspech, ktorý sa ukáže, bude stále tesne nad nulou.

Mnoho e-shopistov si reálne neoverí priestor na trhu, no pritom stačí vykonať základný rešerš ponuky konkurencie a ich možností. Častokrát je zreteľne jasné, že s úvodnou investíciou 5000 € to jednoducho nepôjde.

V rámci brandingu by ste sa mali v prvom rade zamerať na to, kto ste a čo ponúkate. Prinášate nový produkt a budete v niečom edukovať trh? Prinášate alternatívu k existujúcemu produktu? V čom sú vaše prednosti a vaše slabiny? Na koho chcete komunikovať? Aké sú vaše ciele?

Po zodpovedaní týchto otázok je na mieste návrh základnej identity. Identita nie je logo z Jaspravim. Pre niektoré segmenty to fungovať môže, ale pre väčšinu nie. Identita by mala reflektovať vaše hodnoty a zákazník by mal vedieť vašu komunikáciu v segmente okamžite zaradiť.

Splnenie štandardov na trhu

Ak máte hotovú identitu a všetky materiály, zamerajte sa na splnenie základných štandardov na trhu. To je esenciálne minimum, ktoré musíte absolvovať. Všetko navyše je len plus a môže vás od prvého dňa odlíšiť od konkurencie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ak však konkurencia ponúka inovatívne možnosti dopravy a platby, ťažko uspejete so slovenskou poštou a platbou bankovým prevodom.

Ak má vaša konkurencia katastrofálny web, je to skvelá možnosť ako urobiť niečo inak a začať novú éru v danom segmente.

Inzeruje vaša konkurencia? Ak áno, kde? Často sa stretávam s tým, že aj relatívne veľkí hráči stále neinzerujú na sociálnych sieťach, pritom ide o jedno z najlacnejších médií na prezentáciu.

Splnenie štandardov je základ, avšak od prvého dňa môžete vyčnievať kvalitou spracovania. Nemusí ísť len o komplexné veci, ale pokojne aj transparentné podmienky, veľkostné tabuľky, návody, možnosť poradiť sa telefonicky, čokoľvek.

Nastavte si triezve očakávania od marketingu

Na túto tému som sa už vyjadril v článku Realistické očakávania od marketingu.

Cena za konverziu

Je vysoko pravdepodobné, že nebudete hneď prvý deň v zisku. Nie je nutné inzerovať všetko a všade. Otestujte si základné princípy a zodpovedajte si otázku, kde sa vaša cieľovka pohybuje. Ak máte biznis striktne orientovaný na vyhľadávanie – napríklad pneumatiky s pokročilými filtráciami, vyskúšajte to najskôr na Google. Ak predávate fashion, vyskúšajte najskôr sociálne siete. Je úplne v poriadku, že neinzerujete všade a nerobíte všetko. Sú segmenty, ktoré jednoducho nie sú na konkrétne médium vhodné a buď to budete lámať cez koleno alebo budete škálovať iným smerom.

Zdroj: Unsplash

Social proof

Sociálne siete sú vo väčšine prípadov najlepším a najlacnejším spôsobom akvizície nových zákazníkov. V úvode sa však zamerajte na tvorbu materiálov, ktoré zvalidujú váš produkt na trhu. Ukážte ho v reálnom svetle, ukážte, ako ho používa váš zákazník, ako je spokojný s doručením či s objednávkou. Ľudia inklinujú k riešeniam, ktoré posvätil niekto iný, dokonca aj cudzí.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V ďalšom kroku môžete pripravovať UGC (user-generated-content) výmenou za zľavu (prípadne iný benefit). Zo skúseností, produkt sa dá vyškálovať aj keby ste mali len tento jediný typ kreatívy.

Škálovanie

Pre škálovanie osobne radím klientom 2 rôzne cesty. Ísť cestou väčšieho trhového podielu u nás alebo za tú istú energiu (a častokrát aj financie) otvoriť iný trh.

Je potrebné si uvedomiť, že Slovensko je veľmi malý trh a dosiahnuť limity slovenského internetu nie je s dobrým produktom a službou takmer žiadny problém, a to relatívne rýchlo. Pre zjednodušenie, ak na Slovensku generujete povedzme 80 % tržieb toho, čo je trhové maximum (nikdy nepreberiete všetkých zákazníkov konkurencie), tak tých zostatkových 20 % bude veľmi ťažkých a drahých a dokonca aj s neistým výsledkom.

Oproti tomu 20 % energie na iný trh – napr. Maďarsko, vám môže otvoriť bránu k dvakrát tak veľkému trhu s úplne iným potenciálom rastu. Diverzifikácia predaja do rôznych krajín je rovnako skvelým spôsobom rozloženia rizika.

Zdieľať článok
Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions

Pomáham zastabilizovaným značkám naštartovať opakovane ich rast prostredníctvom optimalizácie e-commerce procesov. Strategický partner v tandeme performance agentúry. Úvodné stretnutie Na prvom stretnutí sa rád dozviem viac o projekte a jeho stave, o jeho slabých a silných stránkach. Štandardne realizujem 1-2 dni intenzívneho workshopu v okruhu cca 30 tém. Audit aktuálneho stavu Hĺbkový audit je základný kameň pre definovanie KPI v budúcnosti. Štandardne zahŕňa technickú a komunikačno-marketingovú časť. Audit obsahuje step-by-step postup na zapracovanie a systém jednoduchej kontroly výsledkov. Návrh krátkodobých a dlhodobých cieľov Som zastánca realistických cieľov. Nestretávame sa preto, aby sme analyzovali cenu za klik, riešime e-commerce strategicky a dlhodobo. So správnym produktom a prístupom sa aj na našom trhu projekt vyškáluje vysoko. Exekutíva a mentoring Ciele na papieri vyzerajú skvelo, avšak je potrebné ich jednotlivo doťahovať do konca. S agentúrou alebo externými vývojármi. Niektoré partnerské spolupráce trvajú 6+ rokov.

Tento článok ti prináša

Lighthouse Media Solutions

Lighthouse Media Solutions je digitálna agentúra so zameraním na performance marketing a web development. Ponúkajú služby ako správa Google Ads, sociálnych sietí, optimalizácia pre vyhľadávače, e-mailový a content marketing. Ich prístup je dátovo orientovaný a zameriavajú sa na identifikáciu a sledovanie návštevníkov webových stránok. Majú skúsený tím webdeveloperov a ponúkajú personalizované služby s dôrazom na osobný kontakt s klientmi. Pracujú na rôznych projektoch v rôznych segmentoch a kladú dôraz na profesionalitu, zodpovednosť a inovatívne riešenia.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo tvorí kľúč k brand loyalty?
2 min. čítanie

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?

V rozvíjajúcom sa svete e-commerce, kde má váhu každý klik, je nevyhnutné pochopiť zložitosť spotrebiteľského správania. Rozsiahla správa The Science of Loyalty (Veda lojálnosti), za ktorou stojí spoločnosť Intuit, vniká hlboko do psychiky spotrebiteľov a ukazuje, čo stojí za vernosťou k značke.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+