Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?

V rozvíjajúcom sa svete e-commerce, kde má váhu každý klik, je nevyhnutné pochopiť zložitosť spotrebiteľského správania. Rozsiahla správa The Science of Loyalty (Veda lojálnosti), za ktorou stojí spoločnosť Intuit, vniká hlboko do psychiky spotrebiteľov a ukazuje, čo stojí za vernosťou k značke.

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?
Zdroj: Depositphotos

Kvalita, konzistencia a blízkosť sa ukazujú ako základné piliere pri budovaní vernosti. Prevyšujú dokonca aj také príťažlivé aspekty ako sú zľavy a výhodné ponuky. Miera dôvery v e-commerce teda prevyšuje všetko ostatné.

Koleso lojality. Zdroj: Intuit

Dary zaberajú

Ľudia majú tendenciu odplatiť sa za to, čo dostali od iných. Na dar reagujú prirodzene pozitívne, a to aj v prípade, ak oň nežiadali. Vzťah medzi zákazníkom a značkou zostávajú stabilné, ak spotrebiteľ cíti, že dochádza k výmene hodnoty – teda ak za svoje verné správanie dostávajú niečo naspäť.

31 % spotrebiteľov považuje za dôležité, aby ich značky odmeňovali špeciálnymi ponukami a zľavami.

64 % ľudí v rozmedzí 18 – 34 rokov očakáva, že ich značky odmenia špeciálnymi ponukami a zľavami (oproti 53 % celkovo).

Dôvera nie je prázdna fráza

Identita v branding je dôležitá, pretože odzrkadľuje, ako sa značka stotožňuje so zákazníkom. Spotrebitelia preferujú značky, ktoré zrkadlia ich hodnoty, čo im pomáha vyhnúť sa nepríjemným pocitom z rozporu medzi týmito hodnotami. Ľudia si budú stále viac vyberať značky, ktoré sa im zdajú ako ich odraz.

35 % spotrebiteľov uviedlo, že je dôležité, aby sa značky cítili dobre.

23 % ľudí vo veku 18 – 24 rokov hovorí, že je dôležité, aby značka odrážala ich osobné hodnoty (oproti 18 % celkovo).

Komplexný prieskum pokryl údaje z USA, Kanady, Austrálie a Spojeného kráľovstva.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+