2 min. čítanie

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?

V rozvíjajúcom sa svete e-commerce, kde má váhu každý klik, je nevyhnutné pochopiť zložitosť spotrebiteľského správania. Rozsiahla správa The Science of Loyalty (Veda lojálnosti), za ktorou stojí spoločnosť Intuit, vniká hlboko do psychiky spotrebiteľov a ukazuje, čo stojí za vernosťou k značke.

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?
Zdroj: Depositphotos

Kvalita, konzistencia a blízkosť sa ukazujú ako základné piliere pri budovaní vernosti. Prevyšujú dokonca aj také príťažlivé aspekty ako sú zľavy a výhodné ponuky. Miera dôvery v e-commerce teda prevyšuje všetko ostatné.

Koleso lojality. Zdroj: Intuit

Dary zaberajú

Ľudia majú tendenciu odplatiť sa za to, čo dostali od iných. Na dar reagujú prirodzene pozitívne, a to aj v prípade, ak oň nežiadali. Vzťah medzi zákazníkom a značkou zostávajú stabilné, ak spotrebiteľ cíti, že dochádza k výmene hodnoty – teda ak za svoje verné správanie dostávajú niečo naspäť.

31 % spotrebiteľov považuje za dôležité, aby ich značky odmeňovali špeciálnymi ponukami a zľavami.

64 % ľudí v rozmedzí 18 – 34 rokov očakáva, že ich značky odmenia špeciálnymi ponukami a zľavami (oproti 53 % celkovo).

Dôvera nie je prázdna fráza

Identita v branding je dôležitá, pretože odzrkadľuje, ako sa značka stotožňuje so zákazníkom. Spotrebitelia preferujú značky, ktoré zrkadlia ich hodnoty, čo im pomáha vyhnúť sa nepríjemným pocitom z rozporu medzi týmito hodnotami. Ľudia si budú stále viac vyberať značky, ktoré sa im zdajú ako ich odraz.

35 % spotrebiteľov uviedlo, že je dôležité, aby sa značky cítili dobre.

23 % ľudí vo veku 18 – 24 rokov hovorí, že je dôležité, aby značka odrážala ich osobné hodnoty (oproti 18 % celkovo).

Komplexný prieskum pokryl údaje z USA, Kanady, Austrálie a Spojeného kráľovstva.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov
5 min. čítanie

Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov

Keď značka vstúpi do online sveta, stáva sa súčasťou nekonečného toku diskusií, trendov a memov. Niektoré prirodzene žiaria, iné sa len neisto snažia nájsť svoje miesto. Čo však rozlišuje tie, ktoré dokážu zasiahnuť tú správnu nôtu, od tých, ktoré vyvolávajú len rozpačité úsmevy? Podľa štúdie Cultured je kľúčom odvaha pripojiť sa ku kultúre spôsobom, ktorý […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek
2 min. čítanie

Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek

Podľa rozsiahleho výskumu spoločnosti Kantar, ktorý analyzoval 20 000 značiek v 540 kategóriách a 54 trhoch počas desiatich rokov, si budovanie silných značiek vyžaduje dva kľúčové prvky – zmysluplnosť a jedinečnosť. Výskum označil diferenciáciu značky za kľúčový motor rastu, predovšetkým pri oslovení širokej skupiny zákazníkov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+