Kvalita, konzistencia a blízkosť sa ukazujú ako základné piliere pri budovaní vernosti. Prevyšujú dokonca aj také príťažlivé aspekty ako sú zľavy a výhodné ponuky. Miera dôvery v e-commerce teda prevyšuje všetko ostatné.
Dary zaberajú
Ľudia majú tendenciu odplatiť sa za to, čo dostali od iných. Na dar reagujú prirodzene pozitívne, a to aj v prípade, ak oň nežiadali. Vzťah medzi zákazníkom a značkou zostávajú stabilné, ak spotrebiteľ cíti, že dochádza k výmene hodnoty – teda ak za svoje verné správanie dostávajú niečo naspäť.
31 % spotrebiteľov považuje za dôležité, aby ich značky odmeňovali špeciálnymi ponukami a zľavami.
64 % ľudí v rozmedzí 18 – 34 rokov očakáva, že ich značky odmenia špeciálnymi ponukami a zľavami (oproti 53 % celkovo).
Dôvera nie je prázdna fráza
Identita v branding je dôležitá, pretože odzrkadľuje, ako sa značka stotožňuje so zákazníkom. Spotrebitelia preferujú značky, ktoré zrkadlia ich hodnoty, čo im pomáha vyhnúť sa nepríjemným pocitom z rozporu medzi týmito hodnotami. Ľudia si budú stále viac vyberať značky, ktoré sa im zdajú ako ich odraz.
35 % spotrebiteľov uviedlo, že je dôležité, aby sa značky cítili dobre.
23 % ľudí vo veku 18 – 24 rokov hovorí, že je dôležité, aby značka odrážala ich osobné hodnoty (oproti 18 % celkovo).
Komplexný prieskum pokryl údaje z USA, Kanady, Austrálie a Spojeného kráľovstva.