2 min. čítanie

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?

V rozvíjajúcom sa svete e-commerce, kde má váhu každý klik, je nevyhnutné pochopiť zložitosť spotrebiteľského správania. Rozsiahla správa The Science of Loyalty (Veda lojálnosti), za ktorou stojí spoločnosť Intuit, vniká hlboko do psychiky spotrebiteľov a ukazuje, čo stojí za vernosťou k značke.

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?
Zdroj: Depositphotos

Kvalita, konzistencia a blízkosť sa ukazujú ako základné piliere pri budovaní vernosti. Prevyšujú dokonca aj také príťažlivé aspekty ako sú zľavy a výhodné ponuky. Miera dôvery v e-commerce teda prevyšuje všetko ostatné.

Koleso lojality. Zdroj: Intuit

Dary zaberajú

Ľudia majú tendenciu odplatiť sa za to, čo dostali od iných. Na dar reagujú prirodzene pozitívne, a to aj v prípade, ak oň nežiadali. Vzťah medzi zákazníkom a značkou zostávajú stabilné, ak spotrebiteľ cíti, že dochádza k výmene hodnoty – teda ak za svoje verné správanie dostávajú niečo naspäť.

31 % spotrebiteľov považuje za dôležité, aby ich značky odmeňovali špeciálnymi ponukami a zľavami.

64 % ľudí v rozmedzí 18 – 34 rokov očakáva, že ich značky odmenia špeciálnymi ponukami a zľavami (oproti 53 % celkovo).

Dôvera nie je prázdna fráza

Identita v branding je dôležitá, pretože odzrkadľuje, ako sa značka stotožňuje so zákazníkom. Spotrebitelia preferujú značky, ktoré zrkadlia ich hodnoty, čo im pomáha vyhnúť sa nepríjemným pocitom z rozporu medzi týmito hodnotami. Ľudia si budú stále viac vyberať značky, ktoré sa im zdajú ako ich odraz.

35 % spotrebiteľov uviedlo, že je dôležité, aby sa značky cítili dobre.

23 % ľudí vo veku 18 – 24 rokov hovorí, že je dôležité, aby značka odrážala ich osobné hodnoty (oproti 18 % celkovo).

Komplexný prieskum pokryl údaje z USA, Kanady, Austrálie a Spojeného kráľovstva.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 lekcií pre efektívne budovanie e-commerce značky
6 min. čítanie

5 lekcií pre efektívne budovanie e-commerce značky

V dynamicky sa rozvíjajúcom segmente e-commerce je kľúčové, aby majitelia e-shopov nezabúdali na základné princípy budovania značky a zároveň držali krok s neustále sa meniacimi trendmi. V článku sa dozviete praktické rady a inšpirácie od profesionálov z brandingovej agentúry GALTON Brands, vďaka ktorým zistíte, ako na tejto ceste napredovať, zaujať a udržať si svojich zákazníkov.

Andrej Mitáš Andrej Mitáš
Managing Director v GALTON Brands
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+