Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Retail sa mení. Všetko je o údajoch
Zdroj: Depositphotos

Supermarkety sa tiež zameriavajú na získavanie údajov cez vernostné karty. Spoločnosť Morgan Stanley odhaduje, že 92 % Britov aktuálne vlastní aspoň jednu. Medzi najangažovanejšie trhy s vernostnými programami patrí Poľsko, Veľká Británia a Francúzsko.

Britský Úrad pre hospodársku súťaž a trhy krčí čelo, ale obchodom sa to páči. Prečo? Pretože údaje majú pre nich veľkú cenu.

Vernostné systémy: Viac ako len body

Napríklad v Británii obľúbené reťazce Tesco a Sainsbury’s majú robustné vernostné programy a v poslednom čase sa rozšírili ešte viac. V Sainsbury’s Nectar sa približne za rok zvýšil podiel nakupujúcich zo 67 % na viac ako 80 % a Tesco Clubcard základňa narástla zo 70 % na 82 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Iste, tieto systémy sú určené na to, aby sa zákazníci vracali. Ale skutočnou zlatou baňou sú všetky údaje, ktoré zhromažďujú. Spoločnosť Sainsbury’s dokonca vytvorila celú divíziu s názvom Nectar360, ktorá spracováva čísla a predáva reklamu dodávateľom. Počítajú, že im to v najbližších rokoch prinesie ďalších 100 miliónov libier.

Tesco je trochu tajnostkárske v zdieľaní údajov o tom, koľko zarobí na svojej dátovej divízii. Ale zjavne to berú vážne. Dokonca prizvali na pomoc niekoľko významných ľudí zo spoločností Amazon a Pinterest.

Branding v dobe dátovej

Nejde tu len o rýchly zisk, ale aj o zmenu spôsobu, akým spoločnosti budujú svoje značky. Všetky tieto údaje im pomáhajú lepšie spoznať zákazníkov, aby mohli vytvárať zážitky, ktoré skutočne fungujú. Už nejde len o promo potravín, ale o to, aby ste sa pri značke cítili príjemne.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

A nie sú to len veľké supermarkety. Chytajú sa aj módne značky. Využívajú vernostné systémy a údaje, aby vytvorili akési kluby s víziou, že byť ich súčasťou je prestíž.

Čo bude ďalej? Odborníci sa domnievajú, že v obchodoch sa objaví viac obrazoviek. Možno aj na vozíku. A ceny, ktoré sa menia v závislosti od toho, kto ste.

Ale je tu ešte jedna zaujímavosť – tento predaj médií je veľmi ziskový. Hovoríme o 65 – 70 % maržiach v priebehu niekoľkých rokov. Niet divu, že každý chce mať na tejto akcii podiel.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aký bol Black Friday 2024 na e-shopoch od CREATIVE sites? Zaujímavé zistenia nás prekvapili
5 min. čítanie

Aký bol Black Friday 2024 na e-shopoch od CREATIVE sites? Zaujímavé zistenia nás prekvapili

Black Friday a Cyber Monday sú pre prevádzkovateľov e-shopov každoročne veľmi dôležité, pričom počas nich neraz padajú predajné rekordy. V posledných rokoch sa však povráva, že tieto nákupné sviatky už postupne strácajú na popularite a nemajú tak veľký zmysel. No kde je pravda? V CREATIVE sites si pripravili prieskum medzi svojimi klientmi a prišli na veľmi zaujímavé zistenia, ktoré nás […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Prečítať článok
Vrátenie tovaru spôsobuje krízu v e-commerce
3 min. čítanie

Vrátenie tovaru spôsobuje krízu v e-commerce

Vrátenie tovaru sa stalo neoddeliteľnou súčasťou zákazníckej cesty v e-commerce. Je to pohodlný spôsob pre zákazníka, avšak výrazný nárast vratiek robí vrásky na čelách predajcov. Napríklad v Spojenom kráľovstve sa očakáva, že objem vráteného tovaru v segmente nepotravinových produktov dosiahne v roku 2024 sumu 27 miliárd libier.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ukradol štát doménu stvr.sk? Ale kdeže…
4 min. čítanie

Ukradol štát doménu stvr.sk? Ale kdeže…

Celá kauza ohľadom domény a „chudáka“ študenta je ukážkový príklad, ako sa podľa mňa nerobia doménové špekulácie. S doménami robím ako hobby už možno 15 rokov. Je to pre mňa zábava a niekedy príjemný finančný bonus. Každopádne, text je čisto môj názor. Nie som právnik. 🙂

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+