Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Vianoce ako najlepší výsledok slovenského e-commerce

E-commerce na Slovensku prežíva turbulentné obdobie. Po výraznom raste v období 2019 – 2021 už druhý rok po sebe klesá. Dlhoočakávané zlepšenie priniesol až kľúčový posledný kvartál tohto roka, kedy narástol 5 %. Napriek tomu v porovnaní s predchádzajúcim rokom ostáva pozadu s -4 %.

Vianoce ako najlepší výsledok slovenského e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Ročný obrat dosiahol 1,74 miliardy eur a dominujú hlavne veľkí hráči. “Či sa slovenský e-commerce dostane k opätovnému rastu, bude závisieť predovšetkým od toho, ako sa budú vyvíjať obavy spotrebiteľov. Tie negatívne ovplyvňujú spotrebiteľské správanie už takmer dva roky. V susednom Česku, ktoré má síce vyššiu životnú úroveň, no zdražovanie energií zasiahlo reálne príjmy obyvateľov, bola korekcia na podobnej úrovni -6 % a posledný kvartál rovnako priniesol známky oživenia,” uvádza správa Heureky.

“Väčšina e-shopov zvládla obdobím korekcie prejsť, niektoré e-shopy sú v období, keď sa rozhoduje, či budú schopní pokračovať alebo svoju činnosť budú musieť ukončiť. Stále dôležitejšie je preto hľadisko udržateľného podnikania, ktoré je jedným z kľúčových faktorov, ktorý rozhodne o úspechu v budúcnosti,” hovorí David Chmelař, CEO Heureka Group

Obľúbené kategórie ostávajú

Elektronika už tradične vedie v rebríčkoch najpredávanejších položiek, hoci tento rok predaje vzrástli len o percento. Skokanom roka sú sedacie súpravy, ktoré narástli o +66 %. Za nimi nasledujú prášky na pranie s nárastom +55 % či krmivá pre mačky o +20 %. Po dlhšej dobe poklesu záujmu tento rok rástli aj sušičky o +9 %.

Energetická kríza a vojna na Ukrajine minulý rok vystrelili predaje produktov spojených s vykurovaním či elektrické generátory. Práve elektrocentrály sú prepadák roka – klesli až o 69 %. Hneď za nimi skončili krbové vložky -55% a kotle -47 %. Výrazný prepad zaznamenali aj automatické kávovary -34 % či počas pandémie populárne a už druhý rok prepadajúce sa bicykle -33 %.

Aký bude slovenský e-commerce v roku 2024?

Vývoj e-commerce majú v rukách spotrebitelia a ďalší vývoj slovenskej ekonomiky. Inflácia stále predstavuje výzvu pre mnohých obchodníkov a obávajú sa jej aj nakupujúci. 

“Spotrebitelia sa stále budú vyhýbať impulzívnym nákupom a o svojich nákupoch budú viac rozmýšľať. Takéto spotrebiteľské správanie je však v súlade s výhodami online nakupovania, ktoré umožňuje dobre sa zorientovať v ponuke a vybrať si to najlepšie riešenie za výhodné ceny,” uzatvára David Chmelař.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+