3 min. čítanie

Tretina ľudí chce, aby im bola objednávka z e-shopu doručená v deň objednania. Generácia Z je ešte náročnejšia

Rýchlosť dodania zostáva jedným z hlavných argumentov pre výber e-shopu, v ktorom zákazník nakúpi. Očakávania nakupujúcich však stále ďaleko predbiehajú realitu na trhu. Hoci takmer tretina nakupujúcich by uvítala doručenie v ten istý deň, iba 15 % nákupov túto potrebu spĺňa. Mladí ľudia sú ešte náročnejší na rýchlosť. Pozrite si výsledky nášho rozsiahleho prieskumu.

Tretina ľudí chce, aby im bola objednávka z e-shopu doručená v deň objednania. Generácia Z je ešte náročnejšia

Nároční zákazníci

Skutočnosť, že na rýchlosti záleží, je v elektronickom obchode už dlho známa a hovorí sa o nej. Najnovšie údaje založené na reprezentatívnej vzorke 1 200 nakupujúcich v prieskume, ktorý uskutočnila spoločnosť Behavio pre technologickú a logistickú spoločnosť DODO, však ukazujú, že neschopnosť obchodníka dodať tovar načas môže mať na jeho podnikanie skutočne zničujúci vplyv. Rýchlosť dodania tovaru je dôležitá pre 75 % respondentov a 37 % respondentov v prieskume uviedlo, že by si nákup u daného obchodníka rozmysleli, ak by zistili, že e-shop nedodáva tovar načas.

“Dá sa povedať, že rýchlosť dodania je dôležitá pre všetkých zákazníkov. Ale pre generáciu Z, t. j. mladých ľudí, ktorí majú v súčasnosti od 18 do 26 rokov, je túžba po bleskovom doručení v ten istý deň ešte výraznejšia. Doručenie v ten istý deň alebo dokonca do 90 minút uprednostňuje 35 % respondentov tejto vekovej skupiny. Pre porovnanie, v prípade generácie X je to o celých desať percent menej. Obchodníci by si mali uvedomiť, aká dôležitá bude pre nich táto nastupujúca generácia nakupujúcich, a čo najskôr prispôsobiť svoje služby ich preferenciám,” komentuje generačné rozdiely v online nakupovaní obchodný riaditeľ DODO Peter Menky.

Týždenný podcast UPdate

Potraviny a lieky treba dodať čo najrýchlejšie

Požiadavky na rýchlosť doručenia sa v jednotlivých segmentoch prirodzene líšia. Zákazníci majú najvyššie očakávania, pokiaľ ide o rýchlosť doručenia potravín. Tu 82 % zákazníkov požaduje doručenie v ten istý deň, pričom celých 30 % chce, aby im bol nákup doručený do 90 minút od objednania.

Viac ako polovica nakupujúcich (52 %) tiež požaduje doručenie liekov a doplnkov stravy v ten istý deň.

O niečo nižšiu potrebu doručenia v ten istý deň majú nakupujúci, ktorí nakupujú potreby pre domáce zvieratá (25 %), kozmetiku (23 %), elektroniku (22 %), módu (16 %), športové vybavenie (15 %) alebo nábytok do domu a záhrady (13 %). Obchodný riaditeľ DODO však tieto nižšie požiadavky pripisuje aktuálnym štandardom v segmentoch: “Zo skúseností vieme, že deklarované potreby zákazníkov sú do veľkej miery definované aktuálnym štandardom doručenia v segmentoch – čím nižší je štandard rýchlosti doručenia vo vybranom segmente, tým sú zákazníci menej nároční, pretože automaticky neočakávajú výrazne rýchlejšie doručenie. Ako však vieme, štandardy sa menia veľmi rýchlo a predajcovia by mali byť pripravení na zmeny potrieb svojich zákazníkov,” hovorí Peter Menky.

Donáška do domu stále jednoznačne vedie. Balíkomaty uprednostňuje pätina nakupujúcich

Pokiaľ ide o to, kam chcú zákazníci doručiť svoj tovar, stále jednoznačne vedie doručenie domov alebo do práce. Takéto doručenie uprednostňuje 44 % nakupujúcich, zatiaľ čo v prípade, že si nechávajú doručiť potraviny, je doručenie domov preferovaným spôsobom až pre 81 % nakupujúcich. Ďalších 28 % respondentov uprednostňuje odberné miesta. Napriek rýchlemu nárastu popularity sú schránky na donášku stále až na treťom mieste – uprednostňuje ich 21 % nakupujúcich. Iba 7 % respondentov uprednostňuje vyzdvihnutie tovaru v predajni.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+