Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Technologické firmy majú v transparentnosti reklám stále výrazné medzery

Po tom, čo vstúpil do platnosti európsky Zákon o digitálnych službách (DSA), sa veľkí technologickí hráči snažia zvýšiť transparentnosť reklám. Nevyzerá to však s nimi vôbec dobre.

Technologické firmy majú v transparentnosti reklám stále výrazné medzery
Zdroj: Depositphotos

DSA vyžaduje, aby platformy udržiavali verejne vyhľadateľné knižnice reklám. Aktuálne zistenia však poukazujú na to, že platformy ako X, Meta a TikTok sa nepohli dobrým smerom. Vplyv platforiem a nutnosť zmeny naberá na význame najmä v kontexte blížiacich sa prezidentských volieb v USA.

Zákon o digitálnych službách nabral účinnosť v novembri 2022 a dotknutí poskytovatelia služieb mali do začiatku roka 2024 čas na to, aby sa prispôsobili jeho ustanoveniam. Od 17. februára 2024 sa pravidlá DSA vzťahujú na všetky platformy.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Podľa prieskumu spoločností Mozilla a CheckFirst technologickí giganti stále nezabezpečujú transparentnosť proaktívne. Dokonca aj platformy s najdlhšie existujúcimi knižnicami reklám, ako je Meta, sú kritizované pre významné medzery v údajoch a funkcionalite. Pri regulácii ochrany súkromia platformy často uprednostňujú generovanie príjmov pred právnou zodpovednosťou. A to aj napriek sankciám, ktoré EÚ môže za nedodržanie uložiť.

Zdroj: CheckFirst

Analýza zahŕňa rôzne faktory, vrátane hĺbky poskytnutých informácií, dostupnosti historických údajov a presnosti úložísk reklamy. Hlavné obavy vyplývajú z nepresností a chýbajúcich údajov, ktoré podkopávajú dôveryhodnosť.

Napriek snahám DSA priniesť pokrok v zabezpečení transparentnosti reklám to zatiaľ vyzerá tak, že spoločnosti majú, eufemisticky povedané, výrazný priestor na zlepšenie svojho prístupu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+