2 min. čítanie

Technologické firmy majú v transparentnosti reklám stále výrazné medzery

Po tom, čo vstúpil do platnosti európsky Zákon o digitálnych službách (DSA), sa veľkí technologickí hráči snažia zvýšiť transparentnosť reklám. Nevyzerá to však s nimi vôbec dobre.

Technologické firmy majú v transparentnosti reklám stále výrazné medzery
Zdroj: Depositphotos

DSA vyžaduje, aby platformy udržiavali verejne vyhľadateľné knižnice reklám. Aktuálne zistenia však poukazujú na to, že platformy ako X, Meta a TikTok sa nepohli dobrým smerom. Vplyv platforiem a nutnosť zmeny naberá na význame najmä v kontexte blížiacich sa prezidentských volieb v USA.

Zákon o digitálnych službách nabral účinnosť v novembri 2022 a dotknutí poskytovatelia služieb mali do začiatku roka 2024 čas na to, aby sa prispôsobili jeho ustanoveniam. Od 17. februára 2024 sa pravidlá DSA vzťahujú na všetky platformy.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Podľa prieskumu spoločností Mozilla a CheckFirst technologickí giganti stále nezabezpečujú transparentnosť proaktívne. Dokonca aj platformy s najdlhšie existujúcimi knižnicami reklám, ako je Meta, sú kritizované pre významné medzery v údajoch a funkcionalite. Pri regulácii ochrany súkromia platformy často uprednostňujú generovanie príjmov pred právnou zodpovednosťou. A to aj napriek sankciám, ktoré EÚ môže za nedodržanie uložiť.

Zdroj: CheckFirst

Analýza zahŕňa rôzne faktory, vrátane hĺbky poskytnutých informácií, dostupnosti historických údajov a presnosti úložísk reklamy. Hlavné obavy vyplývajú z nepresností a chýbajúcich údajov, ktoré podkopávajú dôveryhodnosť.

Napriek snahám DSA priniesť pokrok v zabezpečení transparentnosti reklám to zatiaľ vyzerá tak, že spoločnosti majú, eufemisticky povedané, výrazný priestor na zlepšenie svojho prístupu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+