2 min. čítanie

Svetlo na konci tunela. Microsoft môže dokončiť najväčší obchod vo svojej histórii

Minulý rok technologická spoločnosť Microsoft oznámila svoje rozhodnutie kúpiť vydavateľa videohier Activision Blizzard, ktorý vlastní značky ako Call of Duty, Diablo a Candy Crush. Dohodu však zablokovali regulačné orgány.

Svetlo na konci tunela. Microsoft môže dokončiť najväčší obchod vo svojej histórii
Zdroj: Depositphotos

Namiesto súdneho procesu dôjde k dohode

Konečné prevzatie známej hernej spoločnosti je naplánované na nasledujúce dni. Pravdepodobne najväčšej potenciálnej prekážke, žalobe v Spojených štátoch, sa však teraz podarilo vyhnúť. V Spojenom kráľovstve, kde tiež čelila odporu, to vyzerá nádejne.

Pre spoločnosť Microsoft je to rekordný nákup, najdrahšia transakcia v hernom priemysle a okrem toho aj mimoriadne významný obchod. Microsoft zaplatí za Activision Blizzard 68,7 miliardy dolárov. Vzhľadom na vplyv na odvetvie a posilnenie jeho pozície však tento krok vyvoláva obavy regulačných orgánov a konkurentov. Rozhodnutie amerického súdu však dáva zatiaľ najsilnejší signál, že plány Microsoftu uzavrieť dohodu v júli by sa mali naplniť.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V júni požiadala americká Federálna obchodná komisia (FTC) zámorský súd, aby dočasne zablokoval prevzatie spoločnosti Activision Blizzard. Súd v San Franciscu však teraz rozhodol v prospech spoločnosti Microsoft a zamietol návrh na zastavenie kúpy. Zlúčenie oboch spoločností vraj neohrozí trhové prostredie. Americký súd sa priklonil na stranu Európskej komisie, ktorá po preskúmaní dala v máji transakcii zelenú. FTC sa však ešte môže odvolať.

“Sme vďační súdu v San Franciscu za jeho rýchle rozhodnutie a veríme, že ostatné jurisdikcie budú situáciu naďalej včas riešiť. Ako sme už niekoľkokrát počas tohto procesu preukázali, sme plne pripravení pokračovať v spolupráci na riešení všetkých otázok regulácie trhu,” povedal prezident spoločnosti Microsoft Brad Smith.

Microsoft čelil výraznému odporu aj v Spojenom kráľovstve, ktorého protimonopolný úrad nákup zablokoval. Microsoft sa odvolal a prípad smeroval na súd, ale po rozhodnutí USA britská strana uviedla, že k nemu pravdepodobne nedôjde. “Sme pripravení vypočuť si návrhy spoločnosti Microsoft na úpravu transakcie tak, aby zodpovedala obavám uvedeným v našej správe. Súhlasili sme s pozastavením súdneho sporu, aby sme sa mohli týmito návrhmi prednostne zaoberať,” uviedol hovorca regulačného orgánu.

Credit: CC.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?
2 min. čítanie

Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?

Po tom, čo Veľká Británia odišla z Európskej únie, prišiel tamojší e-commerce do stretu s novou realitou: Brexit do odvetvia priniesol značné narušenie, najmä pre britské značky a maloobchodníkov, ktorí sa snažia rozšíriť svoj dosah v celej EÚ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+