2 min. čítanie

Digitálne pasy produktov: Ďalšia hranica e-commerce

Čaká nás veľká zmena, ktorá sa nazýva Digital Product Passports (DPP). Nejde o ďalší technologický výstrelok – má svoje opodstatnenie.

Digitálne pasy produktov: Ďalšia hranica e-commerce
Zdroj: Depositphotos

EÚ na to tvrdo tlačí, najmä v oblasti odevov. Prečo? Zamyslite sa nad všetkými boliestkami, s ktorými sa denne stretávame – obchodná nadprodukcia, nočné mory týkajúce sa dodržiavania predpisov, falošný tovar. DPP môžu byť práve tým aspirínom, ktorý sme hľadali.

Teraz sa pripravte na niekoľko čísel. Spoločnosť ABI Research tvrdí, že do roku 2030 nás čaká 62,5 miliardy DPP len na oblečenie. Nie je to preklep. Je to budíček.

To znamená, že platformy budú potrebovať zásadnú revíziu. Na každej stránke produktu bude potrebné uviesť, odkiaľ pochádza tričko alebo kabelka, ako boli vyrobené a podobne. Je to ako dať každému výrobku vlastný digitálny rodný list.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Termín zavedenia sa blíži. Očakáva sa, že predpisy začnú platiť od roku 2027 a do roku 2030 budú v Európe spustené všetky systémy. Nasledovať bude Severná Amerika a Ázia.

Čo s tým:

  1. Začnite premýšľať o svojom podnikaní a o tom, ako integrovať údaje do systémov. Nie je to len efektný doplnok, bude to chrbtica informácií o produkte.
  2. Už žiadne skrývanie sa za nejasnými „Made in“ nálepkami.
  3. Nová úroveň zákazníckej skúsenosti. Predstavte si, že zákazníci budú môcť sledovať cestu džínsov z bavlneného poľa až do skladu.

Buďme však realisti. Čakajú nás vážne investície do technológií – počítajte s 1,59 miliardami dolárov na podporný softvér a IT. Pre tých, ktorí sú ochotní sa do toho pustiť skôr, by to mohlo byť obrovské. Hovoríme o významnom rozlišovacom prvku na preplnenom trhu.

Čo s tým? Začnite pripravovať svoju firmu. Pozrite sa na svoje systémy. Porozprávajte sa so svojimi technickými tímami. A možno, len možno, začnite plánovať serióznu modernizáciu.

DPP prichádzajú, či sa nám to páči, alebo nie. Bude to nepríjemné, ale môže to byť aj naša vstupenka do čela skupiny v oblasti transparentnosti a dôvery.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?
2 min. čítanie

Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?

Po tom, čo Veľká Británia odišla z Európskej únie, prišiel tamojší e-commerce do stretu s novou realitou: Brexit do odvetvia priniesol značné narušenie, najmä pre britské značky a maloobchodníkov, ktorí sa snažia rozšíriť svoj dosah v celej EÚ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+