
EÚ na to tvrdo tlačí, najmä v oblasti odevov. Prečo? Zamyslite sa nad všetkými boliestkami, s ktorými sa denne stretávame – obchodná nadprodukcia, nočné mory týkajúce sa dodržiavania predpisov, falošný tovar. DPP môžu byť práve tým aspirínom, ktorý sme hľadali.
Teraz sa pripravte na niekoľko čísel. Spoločnosť ABI Research tvrdí, že do roku 2030 nás čaká 62,5 miliardy DPP len na oblečenie. Nie je to preklep. Je to budíček.
To znamená, že platformy budú potrebovať zásadnú revíziu. Na každej stránke produktu bude potrebné uviesť, odkiaľ pochádza tričko alebo kabelka, ako boli vyrobené a podobne. Je to ako dať každému výrobku vlastný digitálny rodný list.
Termín zavedenia sa blíži. Očakáva sa, že predpisy začnú platiť od roku 2027 a do roku 2030 budú v Európe spustené všetky systémy. Nasledovať bude Severná Amerika a Ázia.
Čo s tým:
- Začnite premýšľať o svojom podnikaní a o tom, ako integrovať údaje do systémov. Nie je to len efektný doplnok, bude to chrbtica informácií o produkte.
- Už žiadne skrývanie sa za nejasnými „Made in“ nálepkami.
- Nová úroveň zákazníckej skúsenosti. Predstavte si, že zákazníci budú môcť sledovať cestu džínsov z bavlneného poľa až do skladu.
Buďme však realisti. Čakajú nás vážne investície do technológií – počítajte s 1,59 miliardami dolárov na podporný softvér a IT. Pre tých, ktorí sú ochotní sa do toho pustiť skôr, by to mohlo byť obrovské. Hovoríme o významnom rozlišovacom prvku na preplnenom trhu.
Čo s tým? Začnite pripravovať svoju firmu. Pozrite sa na svoje systémy. Porozprávajte sa so svojimi technickými tímami. A možno, len možno, začnite plánovať serióznu modernizáciu.
DPP prichádzajú, či sa nám to páči, alebo nie. Bude to nepríjemné, ale môže to byť aj naša vstupenka do čela skupiny v oblasti transparentnosti a dôvery.