
Spoločnosť Celigo vo svojej správe o trendoch v online maloobchode zdôrazňuje výzvy, ktorým čelia online maloobchodníci. Na jednej strane ide o stupňujúce sa očakávania spotrebiteľov, na druhej strane nakupujúci pociťujú ekonomickú neistotu.
Prieskum vychádza z demografickej analýzy 1 506 respondentov z USA a Spojeného kráľovstva.
Až 85 % nakupujúcich uviedlo, že online predajcovia nesplnili očakávania aspoň raz za posledný rok. Ako najdôležitejšie vlastnosti, ktoré u online predajcu hľadajú, sa v 60 % uvádzali nižšie ceny. Na druhom mieste je bezplatná doprava (51 %) a rýchle doručenie (37 %). Prístup k širokej škále produktov bol dôležitý pre 37 % nakupujúcich.

Zdroj: Celigo
Pozoruhodný generačný rozdiel v nálade nakupovania online je evidentný, pričom najvyššia miera nespokojnosti vyjadruje Gen Z. Napriek tomu, že Baby Boomers hlásia bezchybnejšie skúsenosti, nespokojnosť Gen Z signalizuje zásadný posun v správaní spotrebiteľov, pretože sú pripravení stať sa dominantnou nákupnou demografickou skupinou.
“Zamerajte sa na Gen Z. Venujte určitú pozornosť generácii, ktorá za menej ako 10 rokov dosiahne kúpnu silu 2 bilióny dolárov. Pretože Gen Z sa pri prieskume produktov vo veľkej miere spolieha na sociálne médiá, maloobchodníci musia zabezpečiť, aby sa informácie o produktoch na ich sociálnych stránkach presne odrážali aj na iných kanáloch. Využite obsah vytvorený používateľmi zo sociálnych médií na svojej vlastnej webovej stránke na vybudovanie dôvery alebo vytvorenie bezproblémovej cesty od objavenia produktu (napríklad na TikTok) po jeho zobrazenie v grafických reklamách a nájdenie to vo vašom internetovom obchode,” radí spoločnosť Celigo v reporte.
Hodnotenia sú stále populárne
Recenzie produktov majú pri rozhodovaní o nákupe dôležitú rolu. Spotrebitelia uprednostňujú recenzie u predajcov pred webmi tretích strán. Okrem toho je citeľný vplyv sociálnych médií. Najmä TikTok je silný u mladšej skupiny, čo naznačuje odklon od tradičných metód k dynamickejším interaktívnym platformám.

Zdroj: Celigo