2 min. čítanie

Súčasné nákupné trendy určuje Gen Z, vyplýva zo zahraničného prieskumu

Rýchla doba a dostupnosť sa premietajú do vyšších očakávaní spotrebiteľov. Drvivá väčšina kupujúcich vyjadruje nespokojnosť s tým, že online predajcovia nesplnili ich očakávania. Najčastejšie uvádzajú problémy ako sú ceny, neskoré dodávky a náklady na dopravu. Z online nakupovania sú frustrovaní najmä spotrebitelia z generácie Z.

Súčasné nákupné trendy určuje Gen Z, vyplýva zo zahraničného prieskumu
Zdroj: Depositphotos

Spoločnosť Celigo vo svojej správe o trendoch v online maloobchode zdôrazňuje výzvy, ktorým čelia online maloobchodníci. Na jednej strane ide o stupňujúce sa očakávania spotrebiteľov, na druhej strane nakupujúci pociťujú ekonomickú neistotu.

Prieskum vychádza z demografickej analýzy 1 506 respondentov z USA a Spojeného kráľovstva.

Až 85 % nakupujúcich uviedlo, že online predajcovia nesplnili očakávania aspoň raz za posledný rok. Ako najdôležitejšie vlastnosti, ktoré u online predajcu hľadajú, sa v 60 % uvádzali nižšie ceny. Na druhom mieste je bezplatná doprava (51 %) a rýchle doručenie (37 %). Prístup k širokej škále produktov bol dôležitý pre 37 % nakupujúcich.

Zdroj: Celigo

Pozoruhodný generačný rozdiel v nálade nakupovania online je evidentný, pričom najvyššia miera nespokojnosti vyjadruje Gen Z. Napriek tomu, že Baby Boomers hlásia bezchybnejšie skúsenosti, nespokojnosť Gen Z signalizuje zásadný posun v správaní spotrebiteľov, pretože sú pripravení stať sa dominantnou nákupnou demografickou skupinou.

“Zamerajte sa na Gen Z. Venujte určitú pozornosť generácii, ktorá za menej ako 10 rokov dosiahne kúpnu silu 2 bilióny dolárov. Pretože Gen Z sa pri prieskume produktov vo veľkej miere spolieha na sociálne médiá, maloobchodníci musia zabezpečiť, aby sa informácie o produktoch na ich sociálnych stránkach presne odrážali aj na iných kanáloch. Využite obsah vytvorený používateľmi zo sociálnych médií na svojej vlastnej webovej stránke na vybudovanie dôvery alebo vytvorenie bezproblémovej cesty od objavenia produktu (napríklad na TikTok) po jeho zobrazenie v grafických reklamách a nájdenie to vo vašom internetovom obchode,” radí spoločnosť Celigo v reporte.

Hodnotenia sú stále populárne

Recenzie produktov majú pri rozhodovaní o nákupe dôležitú rolu. Spotrebitelia uprednostňujú recenzie u predajcov pred webmi tretích strán. Okrem toho je citeľný vplyv sociálnych médií. Najmä TikTok je silný u mladšej skupiny, čo naznačuje odklon od tradičných metód k dynamickejším interaktívnym platformám.

Zdroj: Celigo

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe