Očakáva sa, že Taliansko sa v krátkom čase stane jedným z najväčších e-commerce trhov v Európe. Je to dôsledok rýchlej digitalizácie krajiny. Exponenciálny rast popularity online podnikania spôsobil to, že mladí talianski spotrebitelia radšej nakupujú na medzinárodných trhoch. Úspech zahraničných predajcov je však podmienený. Kľúčom je ústretovosť voči preferenciám miestnych spotrebiteľov.
Dôraz na doručovanie a spotrebiteľské návyky domácich
Hoci starší Taliani chcú nakupovať online, mnohí z nich nemajú dôveru v logistiku dopravcov. Najväčšou výzvou pre spoločnosti, ktoré chcú predávať v Taliansku, je rýchle doručenie na menej dostupný juh krajiny. Taliansko sa snaží napredovať v budovaní digitálnej infraštruktúry. Dopravcovia začali inštalovať automatické odberné miesta po celej krajine. Využívanie miestnych dopravcov a skladov môže zahraničným predajcom pomôcť rýchlejšie doručovať tovar v rámci Talianska.
Kľúčom je ústretovosť voči preferenciám miestnych spotrebiteľov.
V správe sa tiež uvádza, na čo sa musia cezhraniční predajcovia pripraviť pred medzinárodnou expanziou. Získať si dôveru a presvedčiť spotrebiteľa, aby uprednostnil medzinárodný eshop pred domácim obchodom, si vyžaduje veľkú mieru citlivosti. “Pomôže uvedenie sortimentu od lokálnych značiek, ponuka obľúbených platobných brán alebo doručovanie cez etablovaných prepravcov. Dôležité sú jazykové mutácie pre každú krajinu pôsobnosti,” hovorí Hans Wiebum, výkonný riaditeľ Global v spoločnosti Salesupply.
Bezplatné doručenie ako spoločný menovateľ všetkých trhov
Všetky spomínané vzostupné trhy majú spoločného menovateľa. Ich spotrebitelia očakávajú rýchle a bezplatné doručenie. Taktiež uprednostňujú bezplatné vrátenie produktov. Ideálnym príkladom sú medzinárodní predajcovia s miestnou adresou na vrátenie tovaru, aby zvyšovali dôveru v logistické postupy.
Spoločný menovateľ vzostupných trhov. Ich spotrebitelia očakávajú rýchle a bezplatné doručenie.
Každý trh má svoje vlastné špecifiká týkajúce sa spôsobov doručenia a služieb s tým spojené. Ak chcú byť cross border predajcovia úspešní na medzinárodnej úrovni, mali by si byť vedomí preferencií spotrebiteľov na každom trhu. Pre talianskych spotrebiteľov je mimoriadne dôležitý prvý dojem, nórski spotrebitelia sú verní značkám a pre švédskych spotrebiteľov je veľmi dôležitá udržateľnosť.