2 min. čítanie

Čo je to Lorem Ipsum?

Vysvetľovať marketérom tento pojem je asi ako hovoriť šoférom k čomu slúži volant 🙂 (to okrúhle zariadenie pred sedadlom vodiča, ktoré sa krúti doľava a doprava). Stále však existuje dostatok ľudí, ktorí chcú vedieť odkiaľ sa tento pseudo jazyk vzal a aký je jeho účel. Nech sa páči.

Čo je to Lorem Ipsum?

Základná definícia Lorem Ipsum

Lorem Ipsum, niekedy označované ako “lipsum”, je zástupný text používaný v dizajne pri vytváraní obsahu. Pomáha dizajnérom naplánovať, kde sa bude obsah nachádzať, bez toho, aby museli čakať na napísanie a schválenie obsahu.

Pôvodne pochádza z latinského textu, ale pre dnešného čitateľa je vnímaný ako blábol. To je tá šikovná časť, pretože pomáha ukázať, ako bude text na stránke vyzerať – bez toho, aby odvádzal pozornosť od hlavného zamerania, celkového dizajnu. Nezabudnite však, že ani skvelý dizajn nezachráni web pred slabým obsahom

Lorem Ipsum sa používa už po stáročia, takže väčšina ľudí pozná, keď vidí Lorem Ipsum na makete návrhu. Nejedná sa teda o aktuálny stupeň “technologickej evolúcie”.

Odkiaľ pochádza Lorem Ipsum?

Tento text pochádza až zo starovekého Ríma. Mnohé slová a frázy v dnešnom texte Lorem Ipsum sa nachádzajú v knihe o etike z roku 45 pred n. l., ktorú napísal rímsky filozof Cicero.

Výskumníci sa však domnievajú, že text sa v skutočnosti používal v súčasnej podobe až v roku 1500. Vtedy tlačiar vzal pôvodný text a zamiešal jeho poradie, aby vytvoril vzorovú knihu.

zdroj: dreamstime.com

Aj keď sme v 20. a 21. storočí vyvinuli nové technológie, Lorem Ipsum pretrvalo ako náš preferovaný výplňový text. V 60. rokoch 20. storočia sa tento text tlačil na suché hárky a používali ho architekti aj reklamní pracovníci. Potom sa v 80. rokoch 20. storočia dostal do šablón na spracovanie textu v stolových počítačoch.

V súčasnosti ho nájdete takmer v každom softvéri určenom pre spisovateľov alebo dizajnérov, od šablón Microsoft Word až po webové návrhy WordPress a Dokumenty Google. Celkom slušná cesta časom od jeho skromných začiatkov!

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+