Zaujíma ma
23. júla 2020

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
23. júla 2020

Recenzia iKros: výborná bezplatná fakturácia pre malých podnikateľov

5 min čítanie

Ručné vypisovanie faktúr a odoslanie poštou je minulosť. Dnes je možné všetko online. V tomto článku sa pozrieme na to, ako dobre to zvláda systém iKros, aj keď ste to už zrejme z názvu článku vyčítali.

Tabuľkový prehľad iKros

Hlavné funkcie

Dostupnosť

Neobmedzené množstvo faktúr

áno

Neobmedzený počet kontaktov

áno

Viac spoločností na jednom účte

áno

Viac prístupov na jednom účte

áno

Prepojenie údajov z obchodného a živnostenského registra

áno

Prehľadná štatistika príjmov

áno

Vlastné číselné rady

áno

Evidencia nákladov

áno

Overenie solvenstnosti

áno

Elektronické podanie

nie

 

Automatizácia

Dostupnosť

Párovanie platieb s bankou

áno

Pravidelné faktúry

áno

Upomienky na nezaplatené faktúry

áno

 

Kompatibilita

Dostupnosť

Webová aplikácia

áno

Mobilná aplikácia na Android a iOS

áno

Export do ďalších účtovných programov

Alfa plus a Omega

Integrovanie s platobnou bránou GoPay a PayPal

nie

Integrovanie so systémom Pay by Square

áno

API

áno

 

Zákaznícka podpora

Dostupnosť

Live chat

nie

Telefón a email

áno

Autorizované požiadavky

nie

Pravidelné zálohy na cloude

áno

Zdroj: ikros.sk

Cenník iKros

Názov balíka

Funkcia

Mesačná cena s DPH

iKROS Štart

Faktúry a zálohové faktúry:
- vystevenie podľa platnej legislatívy
- úprava faktúr
- vytvorenie kópie
- tlač
- export do PDF
- poslanie emailom
- použitie loga firmy, pečiatky, QR kódu

Partneri:
- vytvorenie nového partnera a uchovanie jeho fakturačných údajov

zadarmo

iKROS Pro

Všetky funkcie z iKROS Štart + nasledovné:
- register firiem a živností SR
- úhrady a párovanie s bankou
- odosielanie upomienok
- faktúrácia do zahraničia, pokročilé emaily, exportné súbory pre účtovníčku, cenník tovarov a služieb
- pokročilá fakturácia
- kôš s obnoviteľným archívom

5,90 eur

iKROS Flexi

Všetky funkcie z iKROS Flexi + výber z nasledovných:
- cenové ponuky, dodacie listy a zberné faktúry
- prijaté a odoslané objednávky
- minisklad
- pravidelné faktúry
- výdavky (prijaté faktúry, bločky...)
- prepojenie s eshopom
- vypnutie iKROS reklamy
- viac používateľov

7,90 eur až 19,90 eur v závislosti od zvolených funkcií

Stručné hodnotenie

Plusy: 

  • Výborný fakturačný systém pre drobných a malých živnostníkov, ktorým stačí bezplatná verzia na vytváranie faktúr a jednoduchú administratívu,
  • Jednoduchá registrácia, vytváranie faktúr a uloženie dokladov v cloude,

Mínusy:

  • Pre e-shopy a firmy s väčším obratom už treba zohľadniť aj ďalšie fakturačné systémy, nakoľko tu chýba prepojenosť s platobnými bránami,
  • Prepojenie iba s účtovnými systémami Alfa plus a Omega,
  • Chýba prepojenie na daňový úrad.
  • Bezplatná verzia nemá možnosť manuálnej úhrady faktúr.

Prvý dojem a registrácia

Zdroj: ikros.sk

Web iKros.sk je na prvý pohľad pekný, responzívny a jednoduchý. Skrátka, viete čo máte pred sebou a kam máte kliknúť. Samotná registrácia trvá niekoľko sekúnd, stačí vyplniť email a heslo. Následne sa vám otvorí samotné rozhranie iKros. Ešte pred vytvorením faktúry je však potrebné vyplniť základné údaje o vašej spoločnosti. 

Základné nastavenie firemných údajov

Po úvodnej registrácií stačí kliknúť vpravo na názov emailu a vybrať Nastavenia. Tu ako prvé môžete nastaviť svoje firemné údaje. Systém iKros je prepojený s obchodným a živnostenským registrom, takže stačí napísať svoje obchodné meno a zvyšné údaje sa vyplnia automaticky. Veľmi pohodlné, veľmi užitočné 🙂

Zdroj: ikros.sk, vlastný screenshot

Ďalej sú tu vaše firemné údaje ako kontakt, bankový účet a podpis, ktoré sa po vyplnení automaticky generujú na každej faktúre.

iKros v platenej verzii povoľuje pozvanie ďalších používateľov, ktorí môžu taktiež používať systém a vytvárať faktúry, čo je vhodné keď vaša spoločnosť rastie. Na prvých 30 dní máte možnosť vyskúšať všetky prémiové funkcie. Taktiež je možné odporučiť iKros kamarátom a známym. Škoda len, že za to dostanete iba dobrý pocit 🙂

Prepojenie s účtovníctvom, e-shopom alebo úložiskom na Google Drive

Funkcia prepojenie s účtovníctvom umožňuje prepojenie fakturačného systému s programom Alfa plus a Omega. Ide teda o crosssell spoločnosti a menšia nevýhoda, ak používate iný účtovný systém.

Ďalšia funkcia prepojenie s e-shopom cez API umožňuje prepojiť objednávky z e-shopu s fakturačným systémom. V praxi by to malo fungovať tak, že keď si u vás zákazník objedná tovar, iKros automaticky vygeneruje faktúru, ktorá sa mu pošle na zadaný e-mail do objednávky.

Vytváranie faktúr

Samotné vytváranie faktúr je taktiež jednoduché. Stačí kliknúť na “Nová faktúra” a dostanete sa do rozhrania, kde stačí vyplniť fakturačné údaje odberateľa a položky, ktoré fakturujete.

Ako bolo spomenuté vyššie, iKros je prepojený s obchodným a živnostenským registrom, takže stačí začať písať názov odberateľa a systém vám ho sám nájde, pričom vyplní aj potrebné fakturačné údaje klienta – IČO, DIČ, IČ DPH a adresu.

Zdroj: ikros.sk, vlastný screenshot

Na faktúrach je aj funkcia Pay By Square, ktorá umožňuje odberateľom rýchle platenie pomocou načítania QR kódu a následné zaplatenie cez internet banking.

Evidencia a uloženie faktúr v cloude

Všetky vytvorené doklady sa uložia automaticky v systéme, nie je teda potrebné ich sťahovať a ukladať manuálne. To platí aj pre predchádzajúce roky, kedy si môžete stiahnuť akúkoľvek faktúru. Vaše údaje sú zabezpečené a každý deň zálohované. Spôsob zabezpečenia je podobný ako pri internetovom bankovníctve, takže sa nemusíte báť, že svoje faktúry a doklady stratíte. To je pri bezplatnom riešení celkom pokročilá funkcia.

Test mobilnej aplikácie

iKros je dostupný aj ako mobilná aplikácia pre Android a iOS. Pre účely recenzie som vyskúšal verziu pre iOS, ktorá je presne taká, aká by mobilná aplikácia mala byť – prehľadná, rýchla a jednoduchá na používanie.

Zdroj: mobilná aplikácia iKros, vlastný screenshot

Stačí sa prihlásiť a získate základný prehľad o vašich faktúrach, ako je počet uhradených a nezaplatených faktúr. Pre info, toto je druhý účet, ktorý využíva bezplatnú verziu, v ktorej sa už nedajú zaznamenať zaplatené faktúry. Po 14 dňoch sú teda všetky automaticky vedené ako nezaplatené.

Zdroj: mobilná aplikácia iKros, vlastný screenshot

Pri vytváraní nových faktúr máte možnosť vybrať odberateľa, ktorému ste už v minulosti posielali faktúru a mať tak dopredu prednastavené údaje.

Zdroj: mobilná aplikácia iKros, vlastný screenshot

 

Zdroj: mobilná aplikácia iKros, vlastný screenshot

Nedostatky iKros

Čo tu však možno chýba, je prepojenie na vlastné platobné brány, čo by zjednodušilo evidenciu pre e-shopy. Táto možnosť je dostupná iba ak máte e-shop postavený na systéme INTEO. Ruka na srdce, ešte nepoznám e-shop, ktorý je postavený na tomto systéme 🙂

Celkovo iKros pôsobí, že je určený skôr pre malých a stredne veľkých podnikateľov. Ak máte však vysoké mesačné obraty a potrebujete mať dokonalý prehľad o tom čo sa fakturuje, táto funkcia by bola naozaj vhodná.

Ďalej tu je prepojenie s účtovníctvom iba pre programy Alfa plus a Omega. Tieto účtovné systémy patria pod rovnakú spoločnosť a je to jasný cross sell a menšia nevýhoda, ak ste zvyknutý na iný účtovný systém.

Taktiež tu chýba prepojenie na daňový úrad, čo by zjednodušilo a skrátilo proces vytvorenia a podania daňového priznania.

V bezplatnej verzii nie je možnosť manuálnych úhrad faktúr. Všetky sa teda po 14 dňoch rozsvietia na červeno, čo môže spôsobiť, že pri väčšom množstve faktúr stratíte prehľad o tom, ktorá faktúra bola alebo nebola zaplatená.

Čo sa týka zákazníckej podpory, chýba livechat. Ak niečo potrebujete, musíte skrátka zdvihnúť telefón a zavolať, alebo napísať email a čakať na odpoveď. Mladšia generácia, ktorá je zvyknutá skôr na písanie ako telefonovanie a občas sa chce schovať za klávesnicu to môže považovať za menší nedostatok.

Finálne hodnotenie

Zhrnutie jednou vetou – iKros je skvelý fakturačný systém pre malých a stredne veľkých podnikateľov.

Bezplatná verzia poskytuje všetko, čo potrebujete na vytváranie a evidovanie faktúr. Ak však máte mesačne veľké množstvo faktúr, ako e-shopy, vyskúšal by som aj konkurencia, nakoľko tu chýbajú pokročilejšie funkcie.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.