
Tabuľkový prehľad iKros
Hlavné funkcie | Dostupnosť |
Neobmedzené množstvo faktúr | áno |
Neobmedzený počet kontaktov | áno |
Viac spoločností na jednom účte | áno |
Viac prístupov na jednom účte | áno |
Prepojenie údajov z obchodného a živnostenského registra | áno |
Prehľadná štatistika príjmov | áno |
Vlastné číselné rady | áno |
Evidencia nákladov | áno |
Overenie solvenstnosti | áno |
Elektronické podanie | nie |
Automatizácia | Dostupnosť |
Párovanie platieb s bankou | áno |
Pravidelné faktúry | áno |
Upomienky na nezaplatené faktúry | áno |
Kompatibilita | Dostupnosť |
Webová aplikácia | áno |
Mobilná aplikácia na Android a iOS | áno |
Export do ďalších účtovných programov | Alfa plus a Omega |
Integrovanie s platobnou bránou GoPay a PayPal | nie |
Integrovanie so systémom Pay by Square | áno |
API | áno |
Zákaznícka podpora | Dostupnosť |
Live chat | nie |
Telefón a email | áno |
Autorizované požiadavky | nie |
Pravidelné zálohy na cloude | áno |

Zdroj: ikros.sk
Cenník iKros
Názov balíka | Funkcia | Mesačná cena s DPH |
iKROS Štart | Faktúry a zálohové faktúry: | zadarmo |
iKROS Pro | Všetky funkcie z iKROS Štart + nasledovné: | 5,90 eur |
iKROS Flexi | Všetky funkcie z iKROS Flexi + výber z nasledovných: | 7,90 eur až 19,90 eur v závislosti od zvolených funkcií |
Stručné hodnotenie
Plusy:
- Výborný fakturačný systém pre drobných a malých živnostníkov, ktorým stačí bezplatná verzia na vytváranie faktúr a jednoduchú administratívu,
- Jednoduchá registrácia, vytváranie faktúr a uloženie dokladov v cloude,
Mínusy:
- Pre e-shopy a firmy s väčším obratom už treba zohľadniť aj ďalšie fakturačné systémy, nakoľko tu chýba prepojenosť s platobnými bránami,
- Prepojenie iba s účtovnými systémami Alfa plus a Omega,
- Chýba prepojenie na daňový úrad.
- Bezplatná verzia nemá možnosť manuálnej úhrady faktúr.
Prvý dojem a registrácia

Zdroj: ikros.sk
Web iKros.sk je na prvý pohľad pekný, responzívny a jednoduchý. Skrátka, viete čo máte pred sebou a kam máte kliknúť. Samotná registrácia trvá niekoľko sekúnd, stačí vyplniť email a heslo. Následne sa vám otvorí samotné rozhranie iKros. Ešte pred vytvorením faktúry je však potrebné vyplniť základné údaje o vašej spoločnosti.
Základné nastavenie firemných údajov
Po úvodnej registrácií stačí kliknúť vpravo na názov emailu a vybrať Nastavenia. Tu ako prvé môžete nastaviť svoje firemné údaje. Systém iKros je prepojený s obchodným a živnostenským registrom, takže stačí napísať svoje obchodné meno a zvyšné údaje sa vyplnia automaticky. Veľmi pohodlné, veľmi užitočné 🙂

Zdroj: ikros.sk, vlastný screenshot
Ďalej sú tu vaše firemné údaje ako kontakt, bankový účet a podpis, ktoré sa po vyplnení automaticky generujú na každej faktúre.
iKros v platenej verzii povoľuje pozvanie ďalších používateľov, ktorí môžu taktiež používať systém a vytvárať faktúry, čo je vhodné keď vaša spoločnosť rastie. Na prvých 30 dní máte možnosť vyskúšať všetky prémiové funkcie. Taktiež je možné odporučiť iKros kamarátom a známym. Škoda len, že za to dostanete iba dobrý pocit 🙂
Prepojenie s účtovníctvom, e-shopom alebo úložiskom na Google Drive
Funkcia prepojenie s účtovníctvom umožňuje prepojenie fakturačného systému s programom Alfa plus a Omega. Ide teda o crosssell spoločnosti a menšia nevýhoda, ak používate iný účtovný systém.
Ďalšia funkcia prepojenie s e-shopom cez API umožňuje prepojiť objednávky z e-shopu s fakturačným systémom. V praxi by to malo fungovať tak, že keď si u vás zákazník objedná tovar, iKros automaticky vygeneruje faktúru, ktorá sa mu pošle na zadaný e-mail do objednávky.
Vytváranie faktúr
Samotné vytváranie faktúr je taktiež jednoduché. Stačí kliknúť na “Nová faktúra” a dostanete sa do rozhrania, kde stačí vyplniť fakturačné údaje odberateľa a položky, ktoré fakturujete.
Ako bolo spomenuté vyššie, iKros je prepojený s obchodným a živnostenským registrom, takže stačí začať písať názov odberateľa a systém vám ho sám nájde, pričom vyplní aj potrebné fakturačné údaje klienta – IČO, DIČ, IČ DPH a adresu.

Zdroj: ikros.sk, vlastný screenshot
Na faktúrach je aj funkcia Pay By Square, ktorá umožňuje odberateľom rýchle platenie pomocou načítania QR kódu a následné zaplatenie cez internet banking.
Evidencia a uloženie faktúr v cloude
Všetky vytvorené doklady sa uložia automaticky v systéme, nie je teda potrebné ich sťahovať a ukladať manuálne. To platí aj pre predchádzajúce roky, kedy si môžete stiahnuť akúkoľvek faktúru. Vaše údaje sú zabezpečené a každý deň zálohované. Spôsob zabezpečenia je podobný ako pri internetovom bankovníctve, takže sa nemusíte báť, že svoje faktúry a doklady stratíte. To je pri bezplatnom riešení celkom pokročilá funkcia.
Test mobilnej aplikácie
iKros je dostupný aj ako mobilná aplikácia pre Android a iOS. Pre účely recenzie som vyskúšal verziu pre iOS, ktorá je presne taká, aká by mobilná aplikácia mala byť – prehľadná, rýchla a jednoduchá na používanie.

Zdroj: mobilná aplikácia iKros, vlastný screenshot
Stačí sa prihlásiť a získate základný prehľad o vašich faktúrach, ako je počet uhradených a nezaplatených faktúr. Pre info, toto je druhý účet, ktorý využíva bezplatnú verziu, v ktorej sa už nedajú zaznamenať zaplatené faktúry. Po 14 dňoch sú teda všetky automaticky vedené ako nezaplatené.

Zdroj: mobilná aplikácia iKros, vlastný screenshot
Pri vytváraní nových faktúr máte možnosť vybrať odberateľa, ktorému ste už v minulosti posielali faktúru a mať tak dopredu prednastavené údaje.

Zdroj: mobilná aplikácia iKros, vlastný screenshot

Zdroj: mobilná aplikácia iKros, vlastný screenshot
Nedostatky iKros
Čo tu však možno chýba, je prepojenie na vlastné platobné brány, čo by zjednodušilo evidenciu pre e-shopy. Táto možnosť je dostupná iba ak máte e-shop postavený na systéme INTEO. Ruka na srdce, ešte nepoznám e-shop, ktorý je postavený na tomto systéme 🙂
Celkovo iKros pôsobí, že je určený skôr pre malých a stredne veľkých podnikateľov. Ak máte však vysoké mesačné obraty a potrebujete mať dokonalý prehľad o tom čo sa fakturuje, táto funkcia by bola naozaj vhodná.
Ďalej tu je prepojenie s účtovníctvom iba pre programy Alfa plus a Omega. Tieto účtovné systémy patria pod rovnakú spoločnosť a je to jasný cross sell a menšia nevýhoda, ak ste zvyknutý na iný účtovný systém.
Taktiež tu chýba prepojenie na daňový úrad, čo by zjednodušilo a skrátilo proces vytvorenia a podania daňového priznania.
V bezplatnej verzii nie je možnosť manuálnych úhrad faktúr. Všetky sa teda po 14 dňoch rozsvietia na červeno, čo môže spôsobiť, že pri väčšom množstve faktúr stratíte prehľad o tom, ktorá faktúra bola alebo nebola zaplatená.
Čo sa týka zákazníckej podpory, chýba livechat. Ak niečo potrebujete, musíte skrátka zdvihnúť telefón a zavolať, alebo napísať email a čakať na odpoveď. Mladšia generácia, ktorá je zvyknutá skôr na písanie ako telefonovanie a občas sa chce schovať za klávesnicu to môže považovať za menší nedostatok.
Finálne hodnotenie
Zhrnutie jednou vetou – iKros je skvelý fakturačný systém pre malých a stredne veľkých podnikateľov.
Bezplatná verzia poskytuje všetko, čo potrebujete na vytváranie a evidovanie faktúr. Ak však máte mesačne veľké množstvo faktúr, ako e-shopy, vyskúšal by som aj konkurencia, nakoľko tu chýbajú pokročilejšie funkcie.