Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Social commerce sa v Európe vyvíja pomalšie, no stabilne rastie. Ako ho správne uchopiť?

Európsky social commerce sa v porovnaní s inými regiónmi vyvíja pomalším tempom. Podľa štúdie GWI sa len 26 % európskych používateľov sociálnych platforiem zapája do nákupných aktivít na sociálnych sieťach, čím zaostáva za Severnou Amerikou (39 %) a ázijsko-pacifickou oblasťou (30 %). Napriek tomu zaznamenáva neustály nárast účasti a predpokladá sa, že príjmy vzrastú z 26,7 miliardy USD v roku 2023 na 48,3 miliardy USD do roku 2028.

Social commerce sa v Európe vyvíja pomalšie, no stabilne rastie. Ako ho správne uchopiť?
Zdroj: Depositphotos

Social commerce je termín z prostredia e-commerce, ktorý opisuje nákupné skúsenosti z prostredia platforiem sociálnych médií. Ide aj o situácie, kedy nakupujúci kliknú na odkazy na sociálnych sieťach, a tie ich presmerujú na stránku predajcu s možnosťou nákupu.

MikMak Shopping Index 2024 zhrnul používanie a dosah sociálnych sietí na nákupné správanie používateľov. V reporte prináša dáta z Veľkej Británie, Španielska a Francúzska.

  • Spojené kráľovstvo v Európe vedie v príjmoch zo sociálneho obchodu a počte používateľov.
  • Nemecko a Francúzsko: Tieto krajiny nasledujú tesne za sebou v tvorbe príjmov.
  • Španielsko: Očakáva sa, že Španielsko do roku 2027 predbehne Spojené kráľovstvo v počte používateľov.

Európske prostredie social commerce sa vyznačuje rôznymi právnymi, kultúrnymi a jazykovými rozdielmi. Prísne zákony o ochrane údajov a fakt, že každá krajina má špecifické systémy v prístupe k maloobchodu, spôsobujú, že univerzálny prístup nie je účinný. Ak chcú značky uspieť, musia prispôsobiť stratégie jedinečnému prostrediu každej krajiny.

Výkonnosť v jednotlivých odvetviach

TikTok je v spomínaných krajinách najpoužívanejšou aplikáciou sociálnych médií, ale keď spočítame platformy Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp), na niektorých trhoch majú väčšiu používateľskú základňu.

Meta platformy vedú v návštevnosti sociálnych obchodov pre viackanálové značky v Spojenom kráľovstve, Francúzsku a Španielsku, pričom Facebook a Instagram patria medzi tri najlepšie platformy pre kliknutia s nákupným zámerom. TikTok a YouTube sú však na konkrétnych trhoch novými vyzývateľmi.

Zdroj: MikMak

Keď sa zameriame na jednotlivé segmenty, pri Beauty vedie v Spojenom kráľovstve TikTok, zatiaľ čo Facebook dominuje vo Francúzsku a Instagram v Španielsku. Čo sa týka osobnej starostlivosti, Snapchat získava v Spojenom kráľovstve na popularite a dobre si vedú aj YouTube a TikTok. Pri potravinách vedú Meta platformy, ale YouTube a TikTok sú významnými hráčmi vo Francúzsku a Španielsku.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Úspech na dosah

Social commerce dosahuje vrchol v novembri a decembri, pochopiteľne vďaka vrcholiacej sezóne sviatočných kampaní. Jar a začiatok leta sú tiež vysoko výkonné obdobia, najmä vo Francúzsku.

MikMak vo svojom reporte odporúča využívať rôznorodé formáty reklamy a využiť ich kreatívne možnosti. Pri video reklamách je nevyhnutné rýchlo upútať pozornosť – ideálne je navrhnúť ich s vypnutým zvukom a optimalizovať pre mobilné zariadenia. Reels a Stories ponúkajú možnosť vyzdvihnúť jednotlivé výhody vašich produktov/služieb. Pri klasických obrázkových reklamách nabáda zamerať sa na hlavné produkty.

Ďalej prízvukuje sledovať dáta a vyhodnocovať ich – pomáha to pochopiť miestne špecifiká a stanoviť si priority najziskovejších kanálov. Stratégie je vhodné prispôsobovať na základe poznatkov o výkonnosti v reálnom čase s cieľom optimalizovať cestu k nákupu.

Neustály rast social commerce prináša významné príležitosti na propagáciu svojho e-commerce biznisu a rast. Pochopením trendov špecifických pre daný trh, využitím dominantných platforiem a stratégií založených na údajoch môžu značky efektívne zapojiť spotrebiteľov a dosiahnuť úspech aj v rôznorodom prostredí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce ako skutočne inteligentný systém. S personalizovanými kampaňami pomôže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. čítanie

E-commerce ako skutočne inteligentný systém. S personalizovanými kampaňami pomôže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Ako hovorí jedna z marketingových poučiek, je potrebné zabezpečiť, aby sa ten správny výrobok dostal k správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu. To je však ideálny scenár. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a ďalšími prekážkami je to skôr zbožné prianie. Našťastie, digitálny marketing patrí […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo je zážitkové nakupovanie?
3 min. čítanie

Čo je zážitkové nakupovanie?

Poznáte pojem Immersive Shopping? Môžeme ho preložiť aj ako zážitkové nakupovanie. Ide o obchodnú stratégiu, ktorá spája digitálne inovácie so zaujímavými a hmatateľnými aspektmi tradičného retailu. Kombinuje digitálny a fyzický svet s cieľom vytvoriť nezabudnuteľné a pútavé zážitky prostredníctvom najmodernejších technológií, ako sú virtuálna realita (VR), rozšírená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+