Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Hlasové nakupovanie v e-commerce sa rozširuje

Hlasové technológie (voice technology, voice commerce) sa stávajú čoraz populárnejším nástrojom pre spotrebiteľov aj firmy. Nedávna štúdia ukázala, že značná časť globálnych zákazníkov využíva tento inovatívny prístup k online nákupu.

Hlasové nakupovanie v e-commerce sa rozširuje
Zdroj: Depositphotos

Štúdia spoločnosti PYMNTS Intelligence Ako sa svet digitalizuje ponúka zaujímavú analýzu akceptácie hlasom aktivovaného nakupovania medzi viacerými generáciami. Podľa štúdie, ktorej sa zúčastnilo viac ako 67 000 spotrebiteľov z 11 krajín (predstavujúcich viac ako polovicu svetového HDP), 17,9 % celkovej populácie využíva hlasové technológie aspoň raz týždenne na nákupy.

Generačné rozdelenie však vykresľuje zložitejší obraz – nie je prekvapivé, že na čele tejto transformácie stoja mladší spotrebitelia. Najčastejšie využíva hlasové nakupovanie Generácia Z so zastúpením až v 30,4 %. Obľúbenosť hlasového nakupovania u tejto technicky zdatnej skupiny nanovo určuje marketingové prístupy v e-commerce.

Zdroj: PYMNTS Intelligence

S 27,6 % týždennou mierou používania za nimi nezaostávajú ani mileniáli. Vytrvalo zaraďujú túto možnosť do svojich hektických rozvrhov, čo pre e-commerce môže znamenať šancu využiť tento expandujúci trh.

Staršie generácie má tendencie využívať voice commerce oveľa menej. Kategória Baby boomers túto možnosť využíva len v 6,8 % prípadoch, Generácia X má 14,9 % týždennú mieru využívania.

Rozdiely používania medzi generáciami naznačujú, že marketingové stratégie je vhodné prispôsobiť tak, aby vyhovovali viacerým vekovým skupinám.

Rastúci záujem o nakupovanie hlasom mení užívateľskú skúsenosť, nielen čo sa jednoduchosti týka. Pokroky v oblasti kontextového povedomia a spracovania prirodzeného jazyka pozdvihli schopnosť hlasu zo základného ovládania úloh na intuitívnejší zážitok podobný tomu ľudskému.

S rozvojom hlasovej technológie je zrejmé, že plány v e-commerce sa musia zmeniť tak, aby zodpovedali preferenciám spotrebiteľov, najmä mladších generácií, ktoré sú hnacou silou tohto trendu. Spoločnosti, ktoré efektívne využívajú hlasom aktivované nakupovanie, budú mať pravdepodobne konkurenčnú výhodu v takom rýchlo sa vyvíjajúcom prostredí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+