Štúdia spoločnosti PYMNTS Intelligence Ako sa svet digitalizuje ponúka zaujímavú analýzu akceptácie hlasom aktivovaného nakupovania medzi viacerými generáciami. Podľa štúdie, ktorej sa zúčastnilo viac ako 67 000 spotrebiteľov z 11 krajín (predstavujúcich viac ako polovicu svetového HDP), 17,9 % celkovej populácie využíva hlasové technológie aspoň raz týždenne na nákupy.
Generačné rozdelenie však vykresľuje zložitejší obraz – nie je prekvapivé, že na čele tejto transformácie stoja mladší spotrebitelia. Najčastejšie využíva hlasové nakupovanie Generácia Z so zastúpením až v 30,4 %. Obľúbenosť hlasového nakupovania u tejto technicky zdatnej skupiny nanovo určuje marketingové prístupy v e-commerce.
S 27,6 % týždennou mierou používania za nimi nezaostávajú ani mileniáli. Vytrvalo zaraďujú túto možnosť do svojich hektických rozvrhov, čo pre e-commerce môže znamenať šancu využiť tento expandujúci trh.
Staršie generácie má tendencie využívať voice commerce oveľa menej. Kategória Baby boomers túto možnosť využíva len v 6,8 % prípadoch, Generácia X má 14,9 % týždennú mieru využívania.
Rozdiely používania medzi generáciami naznačujú, že marketingové stratégie je vhodné prispôsobiť tak, aby vyhovovali viacerým vekovým skupinám.
Rastúci záujem o nakupovanie hlasom mení užívateľskú skúsenosť, nielen čo sa jednoduchosti týka. Pokroky v oblasti kontextového povedomia a spracovania prirodzeného jazyka pozdvihli schopnosť hlasu zo základného ovládania úloh na intuitívnejší zážitok podobný tomu ľudskému.
S rozvojom hlasovej technológie je zrejmé, že plány v e-commerce sa musia zmeniť tak, aby zodpovedali preferenciám spotrebiteľov, najmä mladších generácií, ktoré sú hnacou silou tohto trendu. Spoločnosti, ktoré efektívne využívajú hlasom aktivované nakupovanie, budú mať pravdepodobne konkurenčnú výhodu v takom rýchlo sa vyvíjajúcom prostredí.