Hudák prichádza zo Shoptetu
Radek Hudák (33) prichádza do spoločnosti Knihobot ako CMO zo spoločnosti Shoptet, kde pôsobil posledných päť rokov a kde bol zodpovedný za marketing troch trhov a troch značiek – Shoptet, Shoptet Premium a Shoptet Pay. Pracoval tiež pre spoločnosť Slevomat, kde bol niekoľko rokov vedúcim marketingu, čo vyvrcholilo úspešným odchodom spoločnosti do Secret Escapes za viac ako 1,5 miliardy Kč.
Do spoločnosti Knihobot nastúpil s cieľom budovať značku nielen na českom trhu, ale aj v zahraničí – minulý rok vstúpil Knihobot na Slovensko a tento rok expandoval do Rakúska a Nemecka. To znamená nielen rozšírenie tímu, ale aj vytvorenie komunikačnej a marketingovej stratégie, ktorá podporí uvedenie služby u zahraničných zákazníkov. Hudák tak bude môcť využiť svoje znalosti zahraničného trhu a fungovania elektronického obchodu.
Od najväčšej e-commerce platformy po budovanie re-commerce
“Radek bol pre nás jasnou voľbou. Má obrovské skúsenosti z pôsobenia v spoločnostiach Shoptet a Slevomat, kde sa významnou mierou podieľal na ich úspechu. Osobne som nikdy nehovoril s kompetentnejším marketérom, ako je Radek. Má obrovský prehľad o tom, ako marketing funguje z hľadiska výkonnosti a čísel. Zároveň však chápe, že úlohou značky a softovejších vecí nie je len “urobiť to pekné”. Kombinácia oboch týchto schopností je vzácna,” komentuje výber novej posádky Dominik Gazdoš, generálny riaditeľ spoločnosti Knihobot.
Novú spoluprácu si pochvaľuje aj Hudák: “Niekoľko stretnutí s Dominikom, predstavenie spoločnosti, ukážka toho, čo dokáže v logistike, a jasne definované plány ma presvedčili, že Knihobot je projekt, na ktorom chcem pracovať. Stretli sme sa v tom, čo chcem robiť – pomáhať pri rozvoji spoločností, ktoré sú na dobrej ceste stať sa dominantnými hráčmi na trhu.”
Vďaka svojej expanzii je spoločnosť Knihobot pripravená stať sa jedným z najvýznamnejších hráčov v európskom re-commerce. A to sa nemôže stať bez úspešného marketingu. Hoci dopyt po použitých veciach rastie a predaj použitého tovaru má obrovský potenciál a čoraz častejšie s ním pracujú aj veľké odevné značky, nechcú svoj marketing stavať len na “zelených témach”. “Vieme, že českí zákazníci oceňujú jednoduchosť našich služieb a to, že im šetríme prácu. Okrem toho sú radi, že knihy nachádzajú nových majiteľov a využitie. Preto by sme tieto témy radi uplatnili aj v našej komunikácii na zahraničných trhoch,” dodáva Hudák.