
Najťažšie sa nakupuje oblečenie, ľudia by uvítali online asistentov
Ako uvádza MarketingTech, za najnáročnejšiu kategóriu produktov pri nákupe bolo považované oblečenie, ktoré 2 014 respondentov umiestnilo na prvom mieste s 27 %, nasledovali potraviny s 21 %, vozidlá s 20 % a nábytok do domácnosti so 16 %.
Spoločnosť Ve Global porovnávala náročnosť nakupovania týchto produktov online s nákupom v predajni. Zistili, že britským spotrebiteľom chýbajú niektoré aspekty osobného nakupovania.
Medzi hlavné dôvody problémov patrili ťažkosti pri vyhľadávaní tovaru online (25 %), mätúce špecifikácie tovaru (21 %) a nemožnosť požiadať asistenta o radu alebo usmernenie (21 %). Zároveň najviac chýbala pomoc asistentov predaja pri nákupe bielej techniky (37 %), spotrebnej elektroniky (37 %), vozidiel (29 %) a kozmetických výrobkov (26 %). Pričom tieto produkty sa považujú za tovar vyššej hodnoty alebo dlhodobé investície.
Čo by spotrebiteľom pri rozhodovaní pomohlo? Takmer 31 % respondentov uviedlo, že by im pomohli podrobné popisy produktov. Možnosť vyhľadávania ďalších obdobných produktov uviedlo 20 % opýtaných.
“Považujeme za dôležité, aby spotrebitelia pri nakupovaní získali rovnaký prémiový zážitok ako v obchode.”
Jack Wearned, CEO Ve Global: “Spotrebitelia, ktorí majú ťažkosti s online nákupom, budú medzi prvými, ktorí sa vrátia k nákupom do kamenných predajní. Samotná webová stránka nestačí na to, aby online predajcovia mohli konkurovať pri náročnejších nákupoch. Adaptabilné značky experimentujú s technológiami, aby bolo nakupovanie online ešte pohodlnejšie. Značky, ktoré dokážu v eshope zabezpečiť asistenta predaja, umožnia zákazníkom dostať poradenstvo, ktoré potrebujú pri rozhodovaní a výbere produktov. Považujeme za dôležité, aby spotrebitelia získali pri nakupovaní rovnaký prémiový zážitok ako v obchode.”