2 min. čítanie

Prečo štvrtina britských spotrebiteľov stále preferuje osobné nakupovanie? Chýba asistencia a možnosť sa poradiť

Nasledovné údaje pochádzajú z nového prieskumu technologickej spoločnosti Ve Global. Prieskum sa zaoberá nákupom produktov, ktoré zákazníci považujú za najnáročnejšie pri nákupe online. Štvrtina britských spotrebiteľov preferuje odbornú asistenciu alebo možnosť poradiť sa pri výbere tovaru.

Prečo štvrtina britských spotrebiteľov stále preferuje osobné nakupovanie? Chýba asistencia a možnosť sa poradiť

Najťažšie sa nakupuje oblečenie, ľudia by uvítali online asistentov

Ako uvádza MarketingTech, za najnáročnejšiu kategóriu produktov pri nákupe bolo považované oblečenie, ktoré 2 014 respondentov umiestnilo na prvom mieste s 27 %, nasledovali potraviny s 21 %, vozidlá s 20 % a nábytok do domácnosti so 16 %.

Spoločnosť Ve Global porovnávala náročnosť nakupovania týchto produktov online s nákupom v predajni.  Zistili, že britským spotrebiteľom chýbajú niektoré aspekty osobného nakupovania.

Medzi hlavné dôvody problémov patrili ťažkosti pri vyhľadávaní tovaru online (25 %), mätúce špecifikácie tovaru (21 %) a nemožnosť požiadať asistenta o radu alebo usmernenie (21 %). Zároveň najviac chýbala pomoc asistentov predaja pri nákupe bielej techniky (37 %), spotrebnej elektroniky (37 %), vozidiel (29 %) a kozmetických výrobkov (26 %). Pričom tieto produkty sa považujú za tovar vyššej hodnoty alebo dlhodobé investície.

Čo by spotrebiteľom pri rozhodovaní pomohlo? Takmer 31 % respondentov uviedlo, že by im pomohli podrobné popisy produktov. Možnosť vyhľadávania ďalších obdobných produktov uviedlo 20 % opýtaných.

“Považujeme za dôležité, aby spotrebitelia pri nakupovaní získali rovnaký prémiový zážitok ako v obchode.”

Jack Wearned, CEO Ve Global: “Spotrebitelia, ktorí majú ťažkosti s online nákupom, budú medzi prvými, ktorí sa vrátia k nákupom do kamenných predajní. Samotná webová stránka nestačí na to, aby online predajcovia mohli konkurovať pri náročnejších nákupoch. Adaptabilné značky experimentujú s technológiami, aby bolo nakupovanie online ešte pohodlnejšie. Značky, ktoré dokážu v eshope zabezpečiť asistenta predaja, umožnia zákazníkom dostať poradenstvo, ktoré potrebujú pri rozhodovaní a výbere produktov. Považujeme za dôležité, aby spotrebitelia získali pri nakupovaní rovnaký prémiový zážitok ako v obchode.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+