Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Prečo sa malým firmám tak ťažko manažuje marketing?

Nedávno som mal online rozhovor s potenciálnym klientom, ktorý vedie stabilný biznis v oblasti realít v zahraničí a zároveň sa snaží rozbehnúť nový – konzultačný biznis. Stretnutie malo pôvodne slúžiť na predstavenie našich služieb a ich prínosu pre nový projekt.

Prečo sa malým firmám tak ťažko manažuje marketing?
Zdroj: Depositphotos

Už po pár minútach som pochopil, že toto stretnutie sa skôr zameria na klientove doterajšie skúsenosti s marketingom a jeho strastiplnú cestu: na to, čo všetko sa musel naučiť, čomu neverí, čo čítal a čo mu dávalo alebo nedávalo zmysel v marketingu.

Jeho cesta doteraz zahŕňala vytvorenie webovej stránky s množstvom textu, grafických návrhov, platobnou bránou a kalendárom synchronizovaným s booking systémom. Takisto denne postoval na Facebooku a Instagrame pre asi 50 followerov.

Len dokončenie webu mu trvalo takmer rok a už teraz s ním nebol spokojný.

Keď som sa spýtal na hlavný biznisový cieľ jeho nového podnikania, odpovedal, že by chcel 2 – 4 nové konzultácie mesačne.

To bol moment, keď sme mali konečne jasný odrazový mostík.

Odporučil som klientovi, aby sa vzdal všetkých súčasných aktivít – žiadne prerobenie webu, žiadna tvorba obsahu pre malú skupinu followerov.

Namiesto toho som navrhol sústredenie sa na základnú marketingovú stratégiu: identifikáciu cieľových skupín, vytvorenie persón, určenie tónu komunikácie, analýzu konkurencie a výber jedného kanálu, na ktorý dáme focus.

Aké je ponaučenie?

Jeho skúsenosti hovoria veľa o výzvach, ktorým čelia mnohí podnikatelia:

  • Obmedzené zdroje: jednou z najväčších prekážok pre malé podniky je nedostatok finančných a ľudských zdrojov.
  • Nedostatok odborných znalostí: mnohí majitelia malých podnikov sú skvelí vo svojom obore, ale marketing môže byť pre nich novou a náročnou oblasťou.
  • Komplexnosť digitálneho marketingu: v dnešnom digitálnom svete je marketing zložitejší než kedykoľvek predtým, najmä v oblasti sociálnych médií a SEO, výkonnostných kanálov, AI…
  • Potreba stratégie: marketing vyžaduje premyslenú stratégiu, nie len náhodné akcie alebo sledovanie najnovších trendov.
  • Význam tímovej práce: efektívny marketing často vyžaduje tímovú prácu a spoluprácu s odborníkmi alebo marketingovými agentúrami.
  • Trpezlivosť a neustále hodnotenie: úspech v marketingu neprichádza cez noc. Vyžaduje si to trpezlivosť a pravidelné hodnotenie a prispôsobovanie stratégie.

Ak máte malú firmu, je dôležité, aby ste si uvedomili tieto výzvy.

Zastavte sa. 🧘‍♀️

Premyslite si svoju stratégiu a nebojte sa požiadať o pomoc.

Spolu môžeme nájsť cesty, ako prekonať tieto prekážky a dosiahnuť cieľ.

Zdieľať článok
Juraj Zaťko

Juraj je marketingový špecialista a pomáha firmám uspieť v online svete. Aktuálne sa na plný plyn venuje svojej spoločnosti Birdline, ktorá sa zameriava na komplexné marketingové riešenia pre malé a stredné podniky.

Tento článok ti prináša

Birdline

Birdline je digitálna marketingová agentúra so sídlom v Banskej Bystrici, ktorá sa zameriava na poskytovanie komplexných online služieb pre podniky. Ponúka širokú škálu služieb vrátane tvorby webových stránok, PPC, sociálnych médií, identifikácie značky a SEO. Birdline je známy svojím prístupom zameraným na vzdelávanie a rast spolu so svojimi klientmi a ich potrebami.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+