7 min. čítanie

Online trhoviská – viac ako len e-commerce trend

Kaufland spustí v roku 2023 online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz, a umožní tak e-shopom a predajcom na Slovensku a v Česku ešte výnosnejšiu spoluprácu. Online trhoviská zaznamenali v posledných rokoch rozmach a stali sa dominantnými kanálmi v e-commerce. Čoraz viac predajcov preto rozširuje svoju predajnú stratégiu a realizuje svoje aktivity nielen prostredníctvom vlastného e-shopu, ale aj na iných predajných kanáloch, ako sú napríklad online trhoviská.

Online trhoviská – viac ako len e-commerce trend

Od roku 2015 sa počet ich prevádzkovateľov v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku strojnásobil. Očakáva sa, že ročná miera rastu obratu vo výške 18 % zvýši podiel online trhovísk na celkovom obrate e-commerce do roku 2024 na 52 %. Už teraz sa viac ako 50 % celkového online predaja v Nemecku realizuje takýmto spôsobom – a tento trend neustále narastá.

Vzhľadom na rastúci význam online trhovísk a multikanálového obchodu vo všeobecnosti by si predajcovia a výrobcovia mali položiť otázku, či dokážu naplno využiť svoj potenciál pre zvýšenie obratu len s jedným predajným kanálom. 

Široký sortiment na online trhoviskách priťahuje zákazníkov

Online trhoviská sa stali silným pilierom e-commerce v celej Európe. V roku 2020 predstavoval celkový obrat európskeho cezhraničného online obchodu 199 miliárd eur. Z toho bolo vygenerovaných 115 miliárd eur len prostredníctvom online trhovísk. Tento rast je okrem iného výsledkom narastajúceho počtu online zákazníkov, online trhovísk, ako aj rozširujúceho sa cezhraničného nakupovania.

Podľa aktuálnej štúdie je len v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku etablovaných najmenej 13 medzinárodných špičkových prevádzkovateľov online trhovísk, vrátane Kaufland.de. Začiatkom roka 2023 sa k nim pridajú ďalšie: Kaufland.sk a Kaufland.cz. 

Pre zákazníkov sa online trhoviská stali pohodlnými vyhľadávacími nástrojmi. V súčasnosti sa vyhľadávanie produktov často začína priamo na týchto platformách namiesto použitia známych vyhľadávacích služieb. Je to čiastočne spôsobené obrovským sortimentom, ktorý ponúkajú. Napríklad nemecké online trhovisko Kaufland.de ponúka vyše 40 miliónov produktov z viac ako 5 000 kategórií. 

Aj v prípade D2C modelu zohrávajú online trhoviská dôležitú úlohu: Predajcovia a výrobcovia profitujú z atraktívnosti veľkého sortimentu, môžu optimálne prezentovať svoj tovar a predávať ho priamo na online trhovisku. 

Na online predaj v Nemecku, na Slovensku a v Česku stačí s Kauflandom len jeden systém

V nasledujúcom roku rozšíri Kaufland svoj online biznis na slovenský a český trh. Predajcovia môžu prezentovať svoje produkty v rôznych kategóriách, ako sú napríklad elektronika, bývanie a zariaďovanie domácnosti či záhrada a potreby pre domácich majstrov.

Predajcovia môžu len s jednou registráciou prostredníctvom Kaufland Global Marketplace predávať svoj tovar na všetkých troch online trhoviskách – Kaufland.sk, Kaufland.cz a Kaufland.de, a tak vybudovať a rozšíriť povedomie o svojej vlastnej značke.

Okrem toho získajú nové cieľové skupiny zákazníkov a rozšíria si dosah svojej ponuky ako aj svoj obrat – registrácia na Kaufland.sk a Kaufland.cz je možná už teraz. 

Predajcovia, ktorí sa stihnú včas zaregistrovať, profitujú zo špeciálnej early bird ponuky od Kaufland Global Marketplace a prvých šesť mesiacov po spustení nových online trhovísk v roku 2023 nebudú na Kaufland.sk a Kaufland.cz platiť základný mesačný poplatok ani provízie z predaja.

Okrem toho dostanú bezplatný kredit na sponzorované reklamy na produkty (SPA) vo výške 1 200 eur, s ktorým môžu propagovať svoju ponuku na nových online trhoviskách. Tieto reklamy sa budú zobrazovať na stránkach s výsledkami vyhľadávania, s podrobnosťami o produkte, či s kategóriami a zvýraznia ponuku predajcu.

 

Ako úspešne predávať na online trhoviskách

Podobne ako vo vlastnom e-shope, aj na online trhoviskách je pre optimálnu prezentáciu tovaru kľúčový podrobný opis produktov. Ceny a údaje o produktoch by mali byť aktuálne a správne, obsahovať jasné fakty a poskytnúť atraktívne a kvalitné obrázky, ktoré sú pre zákazníkov lákavé a zvyšujú predaj. 

To sa odrazí aj na umiestnení v okne BuyBoxu, ktoré sa na online trhovisku nachádza na stránkach s podrobnosťami o produktoch. Zobrazujú sa tu ponuky s najlepšou pridanou hodnotou pre zákazníka, čo ešte viac zvyšuje ich šancu na predaj. To, ktoré produkty sa zobrazia v BuyBoxe, závisí od rôznych faktorov, ktoré si predajcovia určujú sami – dodacia doba, cena či náklady na doručenie.

Kaufland Global Marketplace v súčasnosti disponuje širokým katalógom produktov: Pre produkty, ktoré sú na online trhovisku už zalistované, nemusia predajcovia nahrávať ich údaje. Vďaka tomu je štart na online trhoviskách ešte jednoduchší. Produkty, ktoré ešte nie sú zalistované, môžu predajcovia jednoducho vytvoriť a následne hneď predávať.

S Kaufland Global Marketplace majú online predajcovia partnera, ktorý im pri predaji na online trhoviskách pomôže: To zahŕňa rôzne služby ako marketing, spracovanie platieb či podporu pre predajcov (1st level). Ďalšie služby, ako sú preklady údajov o produktoch, právne poradenstvo špecifické pre krajinu príslušného online trhoviska alebo osobná podpora pri optimalizácii predaja, sa dajú objednať dodatočne za zvýhodnené ceny. 

Nová technológia Multi Marketplace Technology okrem toho umožňuje centralizovanú správu všetkých procesov – od ponúk, cez objednávky až po prezentáciu údajov o produktoch – a to buď manuálne, alebo automaticky.

Vďaka rozsiahlemu rozhraniu API pre predajcov je možné všetky procesy implementovať automaticky, čím sa znižuje manuálna námaha a šetrí sa čas a personál, ktorý môžu predajcovia investovať do rozširovania svojho podnikania. 

Zarábajte s predajným kanálom Kaufland.de už počas tohtoročnej vianočnej sezóny 

Predajcovia, ktorí si chcú rozšíriť svoje predajné kanály už počas vianočnej sezóny 2022, sa môžu zaregistrovať už teraz na nemeckom online trhovisku Kaufland.de a začať predávať ihneď. Vďaka našej špeciálnej akcii nebudú platiť noví predajcovia počas prvých troch mesiacov na online trhovisku Kaufland.de základný mesačný poplatok*:

Počas registrácie zadajte kód: Bridge10SK

*Kód je platný pre registrácie nových zákazníkov do 31.10.2022.

Vďaka tomu sa môžu vopred oboznámiť so systémom jeho fungovania a okrem toho využívať všetky dostupné funkcie a služby. Ak si chcete následne rozšíriť svoju ponuku aj na Kaufland.sk a Kaufland.cz, nemusíte sa zaregistrovať znova – stačí, keď si nové online trhoviská pridáte bezplatne vo svojom účte predajcu. 

Zdroje:

1 štúdia: DIE MARKTPLATZWELT 2022, ecom consulting, gominga

2 EUROPE E-COMMERCE REPORT 2022

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok