
Podobný slogan
Fintech spoločnosť Klarna spustila outdoorovú reklamnú kampaň. Tá svojím nosným sloganom “Láska nepočká. Platenie s Klarnou áno” rozvírila vody českého marketingu. S podobným textom pracovala pred dvoma rokmi aj česká značka Twisto, ktorá okrem iného komunikovala: “Prianie nepočká, Twisto áno”.
“Zrejme sme vymysleli takú dobrú kampaň, že ani medzinárodný gigant, ktorý nám prišiel konkurovať do Českej republiky, nedokázal vymyslieť lepšiu. Kopírovanie je najvyššia forma pocty a my to tak budeme brať. Musíme ich len upozorniť, aby neskopírovali naše televízne spoty, ktoré nám zakázali,” komentuje s úsmevom Renata Salátová, CCO spoločnosti Twisto.

zdroj: Mediaguru
Klarna však inšpiráciu Twistom odmieta. Podľa hovorcu značky sa aktuálna kampaň zameriava na český mesiac lásky, čo nie je prípad Twistu. “Veta ‘Láska nepočká’ je nadčasové príslovie, ktoré rezonuje u mnohých. Vzhľadom na hlavnú ponuku Klarny, ktorá sa zameriava na možnosť platby ‘pay later’, je spojenie medzi spontánnosťou lásky a pohodlím, že na nákup nemusíme čakať, pre našu značku prirodzené a zmysluplné,” hovorí a dodáva, že kampaň bola navrhnutá unikátne a pred jej spustením si značka overila, že túto formuláciu ešte žiadna lokálna značka nepoužila.
Na oboch kampaniach je zaujímavé, že ich spája nielen podobný text, ale aj marketérka Agnieszka Jabłońska-Twaróg, ktorá sa pred dvoma rokmi podieľala na tvorbe kampane Twista a teraz pracuje v marketingu B2C v spoločnosti Klarna.
Spoločnosť Klarna pôsobí na českom trhu od minulého roka, pričom bola založená v roku 2005 vo Švédsku. Spoločnosť Twisto pôsobí na trhu od roku 2013, na poľský trh vstúpila v roku 2018 a predminulý rok sa stala súčasťou austrálskej spoločnosti Zip.