Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Okopírovala Klarna české Twisto? Pozornosť púta podobnou kampaňou

Text aktuálnej kampane spoločnosti Klarna sa až nápadne podobá na komunikáciu Twista spred dvoch rokov. Švédska firma inšpiráciu konkurentom odmieta.

Okopírovala Klarna české Twisto? Pozornosť púta podobnou kampaňou

Podobný slogan

Fintech spoločnosť Klarna spustila outdoorovú reklamnú kampaň. Tá svojím nosným sloganom “Láska nepočká. Platenie s Klarnou áno” rozvírila vody českého marketingu. S podobným textom pracovala pred dvoma rokmi aj česká značka Twisto, ktorá okrem iného komunikovala: “Prianie nepočká, Twisto áno”.

“Zrejme sme vymysleli takú dobrú kampaň, že ani medzinárodný gigant, ktorý nám prišiel konkurovať do Českej republiky, nedokázal vymyslieť lepšiu. Kopírovanie je najvyššia forma pocty a my to tak budeme brať. Musíme ich len upozorniť, aby neskopírovali naše televízne spoty, ktoré nám zakázali,” komentuje s úsmevom Renata Salátová, CCO spoločnosti Twisto.

zdroj: Mediaguru

Týždenný podcast UPdate

Klarna však inšpiráciu Twistom odmieta. Podľa hovorcu značky sa aktuálna kampaň zameriava na český mesiac lásky, čo nie je prípad Twistu. “Veta ‘Láska nepočká’ je nadčasové príslovie, ktoré rezonuje u mnohých. Vzhľadom na hlavnú ponuku Klarny, ktorá sa zameriava na možnosť platby ‘pay later’, je spojenie medzi spontánnosťou lásky a pohodlím, že na nákup nemusíme čakať, pre našu značku prirodzené a zmysluplné,” hovorí a dodáva, že kampaň bola navrhnutá unikátne a pred jej spustením si značka overila, že túto formuláciu ešte žiadna lokálna značka nepoužila.

Na oboch kampaniach je zaujímavé, že ich spája nielen podobný text, ale aj marketérka Agnieszka Jabłońska-Twaróg, ktorá sa pred dvoma rokmi podieľala na tvorbe kampane Twista a teraz pracuje v marketingu B2C v spoločnosti Klarna.

Spoločnosť Klarna pôsobí na českom trhu od minulého roka, pričom bola založená v roku 2005 vo Švédsku. Spoločnosť Twisto pôsobí na trhu od roku 2013, na poľský trh vstúpila v roku 2018 a predminulý rok sa stala súčasťou austrálskej spoločnosti Zip.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nákupné správanie Indov sa mení
2 min. čítanie

Nákupné správanie Indov sa mení

Čína už nie je najľudnatejšou krajinou. V roku 2022 ju predbehla India s viac ako 1,43 miliardami ľudí. Sledovať zmenu spotrebiteľského správania v najobývanejšej krajine preto môže byť dobrý indikátor toho, kam sa uberá nákupné správanie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+