Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Krabicový e-shop a dizajn na mieru

Vedeli ste, že až 95 % nákupných rozhodnutí sa udeje na báze emócií? Či v danom e-shope nakúpime, alebo nie, ovplyvní aj webdizajn. Na to, aby ste mali používateľsky prívetivý, unikátny a responzívny webdesign, nepotrebujete e-shop na mieru. Aj prenájom e-shopu umožňuje vytvoriť e-shop s vlastným dizajnom a odlíšiť sa tak od konkurencie. 

Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk
Krabicový e-shop a dizajn na mieru

Ak práve zvažujete tvorbu e-shopu a chcete poznať rôzne možnosti, čítajte ďalej. V závere článku nájdete aj zopár tipov na užitočné grafické nástroje nielen pre začiatočníkov.

Ako upraviť design e-shopu na prenájom? 

E-shop na prenájom je skvelou voľbou pre tých, ktorí si nemôžu dovoliť web na mieru, no chcú mať všetky potrebné funkcie bez zbytočných poplatkov navyše. Už dávno neplatí, že krabicový e-shop nemôže mať dizajn na mieru. Len treba nájsť vhodný CMS systém.

  • Úpravy webdizajnu cez CSS

Ak ovládate CSS, resp. ste ochotní si čo-to naštudovať, prípadne máte vo svojom okolí niekoho, kto sa v CSS vyzná, je to jedna z obľúbených ciest.

Pokiaľ máte možnosť upraviť si CSS, váš e-shop môže vo finále vyzerať napríklad takto:

 

e-shop s úpravou CSS

  • Dizajn na mieru a krabicový e-shop

Cenová kalkulácia pozostáva z 2 častí – práca webdizajnéra a práca kódera. Na začiatku je brífing s webdizajnérom, ktorého cieľom je spoznať vaše produkty / služby, značku,  zákazníkov a ciele. Pri tvorbe grafických podkladov je však dôležité vychádzať z funkcionality daného e-shopového systému a jeho špecifík. Preto je ideálna komunikácia medzi klientom, grafikom a tvorcom daného riešenia alebo s webdizajnérmi, ktorých vám vieme odporučiť.

Do procesu kódovania je možné zaangažovať vlastného, skúseného kódera, ktorý získa prístup k manuálom s inštrukciami. Ďalšia možnosť je využiť služby interného kódera.

e-shop dizajn na mieru

Výhodou e-shopu s vlastným dizajnom vytvoreným v e-shopovom systéme na prenájom je, že každý dizajnový prvok si viete editovať sami. Ak máte eshop na mieru a na zmenu v dizajne si netrúfate, počítajte s ďalšou investíciou.

  • Čiastkové úpravy na mieru

V praxi sa často stretávame aj s požiadavkou na úpravu len titulnej stránky, resp. tzv. hlavičky a následné prispôsobenie ostatných prvkov, ako je napríklad štýl výpisu produktov z kategórie a detail produktu. Dizajnové úpravy si tak e-shopári rozkúskujú presne tak, ako im finančná situácia práve dovoľuje a v priebehu roka posielajú ďalšie požiadavky. Ideálne je však vždy začať aspoň so základným grafickým návrhom, z ktorého vieme vyčítať všetky potrebné informácie. Bez neho sa náklady na takúto úpravu dizajnu e-shopu často zbytočne navýšia.

Redizajn e-shopu – na čo by ste nemali zabudnúť

Základným pravidlom je nenútiť návštevníkov svojho webu zbytočne premýšľať.  

Ďalej odporúčame:

  • prehľadnú a jednoduchú navigáciu,
  • zobraziť produkty, ktoré chcete predať čo najskôr,
  • responzívny webdizajn,
  • rýchle načítanie webu,
  • dobre čitateľné fonty, s ktorými je Google kamarát.

Grafické programy pre začiatočníkov

  1. Canva – určite ste už o nej počuli a nepochybne ju aj vyskúšali. Pomôže vám s tvorbou loga, bannerov, headerov, postov pre sociálne siete aj s prípravou infografík.
  2. Photophea – pre tých, ktorí hľadajú kvalitný online editor fotografií na svoj e-shop alebo na sociálne siete, sa možno hodí táto online česká verzia Photoshopu.
  3. Mockupy – sú šablóny vytvorené z reálnej fotografie, do ktorých môžete umiestniť svoje produkty a fotky. Za vyskúšanie stoja napr.:
    1. artboard.studio
    2. mockuper.net
    3. smartmockups.com

E-shop design ovplyvňuje dôveryhodnosť e-shopu, dĺžku návštevy a samozrejme počet objednávok. Väčšina nákupných rozhodnutí prebieha podvedome, pri redizajne e-shopu preto vždy musíme dbať hlavne na jednoduchosť a intuitívnosť. Či už sa vyberiete cestou tvorby e-shopu na mieru, alebo zvolíte redizajn e-shopu na prenájom, prajeme vám veľa úspechov a spokojných klientov.

Zdieľať článok
Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk

Pre klientov BiznisWebu pripravujem články s tipmi pre podnikanie na internete, rozhovory o trendoch v digitálnom marketingu, prezentujem novinky v našom CMS FLOX a spravujem našu FB poradňu.

Tento článok ti prináša

BiznisWeb

BiznisWeb.sk je systém určený na rýchle vytvorenie e-shopu alebo webstránky. Ponúka množstvo funkcií, podrobnú nápovedu a ochotný support. Umožňuje vytvorenie vlastného e-shopu rýchlo a lacno. BiznisWeb.sk je moderný a plne funkčný CMS systém, ktorý sa pravidelne aktualizuje.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+