
Ak práve zvažujete tvorbu e-shopu a chcete poznať rôzne možnosti, čítajte ďalej. V závere článku nájdete aj zopár tipov na užitočné grafické nástroje nielen pre začiatočníkov.
Ako upraviť design e-shopu na prenájom?
E-shop na prenájom je skvelou voľbou pre tých, ktorí si nemôžu dovoliť web na mieru, no chcú mať všetky potrebné funkcie bez zbytočných poplatkov navyše. Už dávno neplatí, že krabicový e-shop nemôže mať dizajn na mieru. Len treba nájsť vhodný CMS systém.
-
Úpravy webdizajnu cez CSS
Ak ovládate CSS, resp. ste ochotní si čo-to naštudovať, prípadne máte vo svojom okolí niekoho, kto sa v CSS vyzná, je to jedna z obľúbených ciest.
Pokiaľ máte možnosť upraviť si CSS, váš e-shop môže vo finále vyzerať napríklad takto:
e-shop s úpravou CSS
-
Dizajn na mieru a krabicový e-shop
Cenová kalkulácia pozostáva z 2 častí – práca webdizajnéra a práca kódera. Na začiatku je brífing s webdizajnérom, ktorého cieľom je spoznať vaše produkty / služby, značku, zákazníkov a ciele. Pri tvorbe grafických podkladov je však dôležité vychádzať z funkcionality daného e-shopového systému a jeho špecifík. Preto je ideálna komunikácia medzi klientom, grafikom a tvorcom daného riešenia alebo s webdizajnérmi, ktorých vám vieme odporučiť.
Do procesu kódovania je možné zaangažovať vlastného, skúseného kódera, ktorý získa prístup k manuálom s inštrukciami. Ďalšia možnosť je využiť služby interného kódera.
e-shop dizajn na mieru
Výhodou e-shopu s vlastným dizajnom vytvoreným v e-shopovom systéme na prenájom je, že každý dizajnový prvok si viete editovať sami. Ak máte eshop na mieru a na zmenu v dizajne si netrúfate, počítajte s ďalšou investíciou.
-
Čiastkové úpravy na mieru
V praxi sa často stretávame aj s požiadavkou na úpravu len titulnej stránky, resp. tzv. hlavičky a následné prispôsobenie ostatných prvkov, ako je napríklad štýl výpisu produktov z kategórie a detail produktu. Dizajnové úpravy si tak e-shopári rozkúskujú presne tak, ako im finančná situácia práve dovoľuje a v priebehu roka posielajú ďalšie požiadavky. Ideálne je však vždy začať aspoň so základným grafickým návrhom, z ktorého vieme vyčítať všetky potrebné informácie. Bez neho sa náklady na takúto úpravu dizajnu e-shopu často zbytočne navýšia.
Redizajn e-shopu – na čo by ste nemali zabudnúť
Základným pravidlom je nenútiť návštevníkov svojho webu zbytočne premýšľať.
Ďalej odporúčame:
- prehľadnú a jednoduchú navigáciu,
- zobraziť produkty, ktoré chcete predať čo najskôr,
- responzívny webdizajn,
- rýchle načítanie webu,
- dobre čitateľné fonty, s ktorými je Google kamarát.
Grafické programy pre začiatočníkov
- Canva – určite ste už o nej počuli a nepochybne ju aj vyskúšali. Pomôže vám s tvorbou loga, bannerov, headerov, postov pre sociálne siete aj s prípravou infografík.
- Photophea – pre tých, ktorí hľadajú kvalitný online editor fotografií na svoj e-shop alebo na sociálne siete, sa možno hodí táto online česká verzia Photoshopu.
- Mockupy – sú šablóny vytvorené z reálnej fotografie, do ktorých môžete umiestniť svoje produkty a fotky. Za vyskúšanie stoja napr.:
- artboard.studio
- mockuper.net
- smartmockups.com
E-shop design ovplyvňuje dôveryhodnosť e-shopu, dĺžku návštevy a samozrejme počet objednávok. Väčšina nákupných rozhodnutí prebieha podvedome, pri redizajne e-shopu preto vždy musíme dbať hlavne na jednoduchosť a intuitívnosť. Či už sa vyberiete cestou tvorby e-shopu na mieru, alebo zvolíte redizajn e-shopu na prenájom, prajeme vám veľa úspechov a spokojných klientov.