3 min. čítanie

Krabicový e-shop a dizajn na mieru

Vedeli ste, že až 95 % nákupných rozhodnutí sa udeje na báze emócií? Či v danom e-shope nakúpime, alebo nie, ovplyvní aj webdizajn. Na to, aby ste mali používateľsky prívetivý, unikátny a responzívny webdesign, nepotrebujete e-shop na mieru. Aj prenájom e-shopu umožňuje vytvoriť e-shop s vlastným dizajnom a odlíšiť sa tak od konkurencie. 

Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk
Krabicový e-shop a dizajn na mieru

Ak práve zvažujete tvorbu e-shopu a chcete poznať rôzne možnosti, čítajte ďalej. V závere článku nájdete aj zopár tipov na užitočné grafické nástroje nielen pre začiatočníkov.

Ako upraviť design e-shopu na prenájom? 

E-shop na prenájom je skvelou voľbou pre tých, ktorí si nemôžu dovoliť web na mieru, no chcú mať všetky potrebné funkcie bez zbytočných poplatkov navyše. Už dávno neplatí, že krabicový e-shop nemôže mať dizajn na mieru. Len treba nájsť vhodný CMS systém.

  • Úpravy webdizajnu cez CSS

Ak ovládate CSS, resp. ste ochotní si čo-to naštudovať, prípadne máte vo svojom okolí niekoho, kto sa v CSS vyzná, je to jedna z obľúbených ciest.

Pokiaľ máte možnosť upraviť si CSS, váš e-shop môže vo finále vyzerať napríklad takto:

 

e-shop s úpravou CSS

  • Dizajn na mieru a krabicový e-shop

Cenová kalkulácia pozostáva z 2 častí – práca webdizajnéra a práca kódera. Na začiatku je brífing s webdizajnérom, ktorého cieľom je spoznať vaše produkty / služby, značku,  zákazníkov a ciele. Pri tvorbe grafických podkladov je však dôležité vychádzať z funkcionality daného e-shopového systému a jeho špecifík. Preto je ideálna komunikácia medzi klientom, grafikom a tvorcom daného riešenia alebo s webdizajnérmi, ktorých vám vieme odporučiť.

Do procesu kódovania je možné zaangažovať vlastného, skúseného kódera, ktorý získa prístup k manuálom s inštrukciami. Ďalšia možnosť je využiť služby interného kódera.

e-shop dizajn na mieru

Výhodou e-shopu s vlastným dizajnom vytvoreným v e-shopovom systéme na prenájom je, že každý dizajnový prvok si viete editovať sami. Ak máte eshop na mieru a na zmenu v dizajne si netrúfate, počítajte s ďalšou investíciou.

  • Čiastkové úpravy na mieru

V praxi sa často stretávame aj s požiadavkou na úpravu len titulnej stránky, resp. tzv. hlavičky a následné prispôsobenie ostatných prvkov, ako je napríklad štýl výpisu produktov z kategórie a detail produktu. Dizajnové úpravy si tak e-shopári rozkúskujú presne tak, ako im finančná situácia práve dovoľuje a v priebehu roka posielajú ďalšie požiadavky. Ideálne je však vždy začať aspoň so základným grafickým návrhom, z ktorého vieme vyčítať všetky potrebné informácie. Bez neho sa náklady na takúto úpravu dizajnu e-shopu často zbytočne navýšia.

Redizajn e-shopu – na čo by ste nemali zabudnúť

Základným pravidlom je nenútiť návštevníkov svojho webu zbytočne premýšľať.  

Ďalej odporúčame:

  • prehľadnú a jednoduchú navigáciu,
  • zobraziť produkty, ktoré chcete predať čo najskôr,
  • responzívny webdizajn,
  • rýchle načítanie webu,
  • dobre čitateľné fonty, s ktorými je Google kamarát.

Grafické programy pre začiatočníkov

  1. Canva – určite ste už o nej počuli a nepochybne ju aj vyskúšali. Pomôže vám s tvorbou loga, bannerov, headerov, postov pre sociálne siete aj s prípravou infografík.
  2. Photophea – pre tých, ktorí hľadajú kvalitný online editor fotografií na svoj e-shop alebo na sociálne siete, sa možno hodí táto online česká verzia Photoshopu.
  3. Mockupy – sú šablóny vytvorené z reálnej fotografie, do ktorých môžete umiestniť svoje produkty a fotky. Za vyskúšanie stoja napr.:
    1. artboard.studio
    2. mockuper.net
    3. smartmockups.com

E-shop design ovplyvňuje dôveryhodnosť e-shopu, dĺžku návštevy a samozrejme počet objednávok. Väčšina nákupných rozhodnutí prebieha podvedome, pri redizajne e-shopu preto vždy musíme dbať hlavne na jednoduchosť a intuitívnosť. Či už sa vyberiete cestou tvorby e-shopu na mieru, alebo zvolíte redizajn e-shopu na prenájom, prajeme vám veľa úspechov a spokojných klientov.

Zdieľať článok
Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk

Pre klientov BiznisWebu pripravujem články s tipmi pre podnikanie na internete, rozhovory o trendoch v digitálnom marketingu, prezentujem novinky v našom CMS FLOX a spravujem našu FB poradňu.

Tento článok ti prináša

BiznisWeb

BiznisWeb.sk je systém určený na rýchle vytvorenie e-shopu alebo webstránky. Ponúka množstvo funkcií, podrobnú nápovedu a ochotný support. Umožňuje vytvorenie vlastného e-shopu rýchlo a lacno. BiznisWeb.sk je moderný a plne funkčný CMS systém, ktorý sa pravidelne aktualizuje.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+