2 min. čítanie

Kníhkupectvo Knihobot opäť prerobilo milióny korún

Digitálny antikvariát Knihobot, do ktorého investovala spoločnosť Miton, sa nachádza v režime prudkého rastu. Aj za cenu miliónových strát. 

Kníhkupectvo Knihobot opäť prerobilo milióny korún
Zdroj: Depositphotos

Knihobot zaknihoval prudký rast 

Spoločnosť v roku 2022 zarobila viac ako 182 miliónov Kč (7,6 mil. eur). To je v porovnaní s rokom 2021 nárast o 140 percent (!). Je to solídny výkon, najmä v kontexte toho, že celý český e-commerce trh v roku 2022 klesol o 12 percent. Rovnako tak klesol aj domáci knižný trh.

Čistá strata spoločnosti Bookbot za sledované obdobie predstavuje 8,4 milión Kč (350 tisíc eur), rovnako ako pred rokom. Za posledné štyri roky Knihobot kumuloval stratu viac ako 15 miliónov Kč. 

“Pre nás je to kontrolovaná strata, vzhľadom na rastúci obrat a hranicu marže, ktorú sa nám darí držať, nijako neohrozuje naše podnikanie. Práve naopak, po minuloročnej internej reštrukturalizácii sme stabilní a môžeme rásť aj v dnešnom útlme. To platí aj pre našu expanziu, kde sme rozhodne nemali dôvod výrazne zľaviť z našich plánov,” povedal generálny riaditeľ Dominik Gazdoš.

V minulom roku sa Knihobot rozhodol expandovať aj na slovenský trh, investovať do technológií a zamestnať nových ľudí. Môže sa zdať, že to spoločnosť prepálila. V jednom momente minulého roka Knihobot dokonca prerábal 3 milióny Kč mesačne. Potom prepustil tretinu svojich zamestnancov.

Spoločnosť Knihobot vlastnia David Gazdoš (27,3 %), Dominik Gazdoš (28,14 %) a Miton (44,55 %).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Social commerce sa v Európe vyvíja pomalšie, no stabilne rastie. Ako ho správne uchopiť?
3 min. čítanie

Social commerce sa v Európe vyvíja pomalšie, no stabilne rastie. Ako ho správne uchopiť?

Európsky social commerce sa v porovnaní s inými regiónmi vyvíja pomalším tempom. Podľa štúdie GWI sa len 26 % európskych používateľov sociálnych platforiem zapája do nákupných aktivít na sociálnych sieťach, čím zaostáva za Severnou Amerikou (39 %) a ázijsko-pacifickou oblasťou (30 %). Napriek tomu zaznamenáva neustály nárast účasti a predpokladá sa, že príjmy vzrastú z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Cookies sa nerušia. Google mení svoju stratégiu a umožní používateľom väčšiu kontrolu nad súkromím
3 min. čítanie

Cookies sa nerušia. Google mení svoju stratégiu a umožní používateľom väčšiu kontrolu nad súkromím

Téma ochrany osobných údajov na internete sa rieši čoraz viac. Ústredným bodom tejto diskusie je vývoj Privacy Sandbox – iniciatívy zameranej na posilnenie ochrany súkromia a zároveň zachovania personalizovaných reklám. Sľubuje nielen ochranu súkromia používateľov, ale aj zabezpečenie toho, aby digitálny reklamný ekosystém zostal živý a efektívny.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+