2 min. čítanie

Kníhkupectvo Knihobot opäť prerobilo milióny korún

Digitálny antikvariát Knihobot, do ktorého investovala spoločnosť Miton, sa nachádza v režime prudkého rastu. Aj za cenu miliónových strát. 

Kníhkupectvo Knihobot opäť prerobilo milióny korún
Zdroj: Depositphotos

Knihobot zaknihoval prudký rast 

Spoločnosť v roku 2022 zarobila viac ako 182 miliónov Kč (7,6 mil. eur). To je v porovnaní s rokom 2021 nárast o 140 percent (!). Je to solídny výkon, najmä v kontexte toho, že celý český e-commerce trh v roku 2022 klesol o 12 percent. Rovnako tak klesol aj domáci knižný trh.

Čistá strata spoločnosti Bookbot za sledované obdobie predstavuje 8,4 milión Kč (350 tisíc eur), rovnako ako pred rokom. Za posledné štyri roky Knihobot kumuloval stratu viac ako 15 miliónov Kč. 

“Pre nás je to kontrolovaná strata, vzhľadom na rastúci obrat a hranicu marže, ktorú sa nám darí držať, nijako neohrozuje naše podnikanie. Práve naopak, po minuloročnej internej reštrukturalizácii sme stabilní a môžeme rásť aj v dnešnom útlme. To platí aj pre našu expanziu, kde sme rozhodne nemali dôvod výrazne zľaviť z našich plánov,” povedal generálny riaditeľ Dominik Gazdoš.

V minulom roku sa Knihobot rozhodol expandovať aj na slovenský trh, investovať do technológií a zamestnať nových ľudí. Môže sa zdať, že to spoločnosť prepálila. V jednom momente minulého roka Knihobot dokonca prerábal 3 milióny Kč mesačne. Potom prepustil tretinu svojich zamestnancov.

Spoločnosť Knihobot vlastnia David Gazdoš (27,3 %), Dominik Gazdoš (28,14 %) a Miton (44,55 %).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+