2 min. čítanie

Internetový gigant Zalando žaluje Európsku komisiu

Nemecká spoločnosť Zalando v utorok napadla na súde Európsku komisiu v súvislosti s tým, že ju komisia zaradila do rovnakej kategórie ako Google a Meta Platforms v kontexte nových a prísnych pravidiel Európskej únie týkajúcich sa internetového obsahu. Niektorí analytici sa domnievajú, že príklad spoločnosti Zalando budú pravdepodobne nasledovať aj veľké americké technologické firmy.

Internetový gigant Zalando žaluje Európsku komisiu
Zdroj: Unsplash

Spor Zalanda a Európskej komisie

Podľa zákona EÚ o digitálnych službách, ktorý vstúpil do platnosti minulý rok, bola spoločnosť Zalando označená za “veľmi veľkú online platformu”, pretože má viac ako 45 miliónov používateľov. Medzi internetové platformy s globálnym vplyvom Brusel zaraďuje aj päť dcérskych spoločností spoločnosti Alphabet (okrem iného Google Maps, Google Play a Google Shopping), dve divízie Meta (Facebook, Instagram), LinkedIn spoločnosti Microsoft, Twitter, AliExpress zo skupiny Alibaba, Booking.com, Wikipédiu a čínsky TikTok.

Nemecká spoločnosť Zalando napadla metodiku Európskej komisie a odvolala sa na Súdny dvor Európskej únie so sídlom v Luxemburgu, ktorý je najvyšším európskym súdom. Uviedla, že Komisia nezohľadnila hybridný charakter obchodného modelu spoločnosti Zalando a skutočnosť, že nepredstavuje systémové riziko šírenia škodlivého alebo nezákonného obsahu od tretích strán.

“Európska komisia nesprávne interpretovala počet našich používateľov a nezohľadnila náš prevažne maloobchodný obchodný model,” povedal Robert Gentz, šéf nemeckej spoločnosti. “Počet európskych používateľov, ktorí sa pripájajú k našim partnerom, je hlboko pod hranicou stanovenou v zákone o digitálnych službách, aby Zalando patrilo do kategórie veľkých internetových platforiem,” dodal.

Týždenný podcast UPdate

Spoločnosť Zalando uviedla, že používatelia jej maloobchodných služieb, ktoré v minulom roku predstavovali šesťdesiatštyri percent hrubého objemu tovaru, by nemali byť započítaní, pretože zákon o digitálnych službách sa nevzťahuje na maloobchodné služby. Počet priemerných aktívnych mesačných používateľov dvoch programov, v rámci ktorých značky, maloobchodníci a kamenné obchody predávajú priamo svojim zákazníkom, vyčíslila na tridsaťjeden miliónov.

“Dodržiavanie zákona o digitálnych službách nie je trestom. Vyzývam všetky platformy, aby ho vnímali ako príležitosť na zvýšenie hodnoty svojej značky a reputácie dôveryhodnej stránky,” uviedol vo vyhlásení komisár pre vnútorný trh Thierry Breton.

Európsky blok prijal minulý rok pravidlá regulácie internetovej prevádzky s cieľom posilniť dohľad nad rýchlo sa vyvíjajúcim virtuálnym prostredím, zlepšiť dodržiavanie práv používateľov a obmedziť vplyv najväčších spoločností. Platformy uvedené na stanovenom zozname musia pravidelne preukazovať, ako si plnia svoje povinnosti. V prípade porušenia pravidiel im hrozia pokuty až do výšky šiestich percent ich celosvetového ročného obratu.

Credit: Forbes

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+