2 min. čítanie

Internetový gigant Zalando žaluje Európsku komisiu

Nemecká spoločnosť Zalando v utorok napadla na súde Európsku komisiu v súvislosti s tým, že ju komisia zaradila do rovnakej kategórie ako Google a Meta Platforms v kontexte nových a prísnych pravidiel Európskej únie týkajúcich sa internetového obsahu. Niektorí analytici sa domnievajú, že príklad spoločnosti Zalando budú pravdepodobne nasledovať aj veľké americké technologické firmy.

Internetový gigant Zalando žaluje Európsku komisiu
Zdroj: Unsplash

Spor Zalanda a Európskej komisie

Podľa zákona EÚ o digitálnych službách, ktorý vstúpil do platnosti minulý rok, bola spoločnosť Zalando označená za “veľmi veľkú online platformu”, pretože má viac ako 45 miliónov používateľov. Medzi internetové platformy s globálnym vplyvom Brusel zaraďuje aj päť dcérskych spoločností spoločnosti Alphabet (okrem iného Google Maps, Google Play a Google Shopping), dve divízie Meta (Facebook, Instagram), LinkedIn spoločnosti Microsoft, Twitter, AliExpress zo skupiny Alibaba, Booking.com, Wikipédiu a čínsky TikTok.

Nemecká spoločnosť Zalando napadla metodiku Európskej komisie a odvolala sa na Súdny dvor Európskej únie so sídlom v Luxemburgu, ktorý je najvyšším európskym súdom. Uviedla, že Komisia nezohľadnila hybridný charakter obchodného modelu spoločnosti Zalando a skutočnosť, že nepredstavuje systémové riziko šírenia škodlivého alebo nezákonného obsahu od tretích strán.

“Európska komisia nesprávne interpretovala počet našich používateľov a nezohľadnila náš prevažne maloobchodný obchodný model,” povedal Robert Gentz, šéf nemeckej spoločnosti. “Počet európskych používateľov, ktorí sa pripájajú k našim partnerom, je hlboko pod hranicou stanovenou v zákone o digitálnych službách, aby Zalando patrilo do kategórie veľkých internetových platforiem,” dodal.

Týždenný podcast UPdate

Spoločnosť Zalando uviedla, že používatelia jej maloobchodných služieb, ktoré v minulom roku predstavovali šesťdesiatštyri percent hrubého objemu tovaru, by nemali byť započítaní, pretože zákon o digitálnych službách sa nevzťahuje na maloobchodné služby. Počet priemerných aktívnych mesačných používateľov dvoch programov, v rámci ktorých značky, maloobchodníci a kamenné obchody predávajú priamo svojim zákazníkom, vyčíslila na tridsaťjeden miliónov.

“Dodržiavanie zákona o digitálnych službách nie je trestom. Vyzývam všetky platformy, aby ho vnímali ako príležitosť na zvýšenie hodnoty svojej značky a reputácie dôveryhodnej stránky,” uviedol vo vyhlásení komisár pre vnútorný trh Thierry Breton.

Európsky blok prijal minulý rok pravidlá regulácie internetovej prevádzky s cieľom posilniť dohľad nad rýchlo sa vyvíjajúcim virtuálnym prostredím, zlepšiť dodržiavanie práv používateľov a obmedziť vplyv najväčších spoločností. Platformy uvedené na stanovenom zozname musia pravidelne preukazovať, ako si plnia svoje povinnosti. V prípade porušenia pravidiel im hrozia pokuty až do výšky šiestich percent ich celosvetového ročného obratu.

Credit: Forbes

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky
3 min. čítanie

Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky

Ako dnes ľudia sledujú videoobsah? Čo považujú za „televíziu“ a kde reklama funguje najlepšie? CTV zatiaľ nie je v stredobode pozornosti nášho e-commerce, no vývoj v zahraničí naznačuje, že by sa to mohlo čoskoro zmeniť. Nová štúdia RTL AdAlliance ponúka jasné dáta a trendy, ktoré sa oplatí vnímať. A ukazuje, že o úspechu videa nerozhoduje […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí
10 min. čítanie

Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí

SaaS, alebo Software as a Service, je model poskytovania softvéru cez internet, ktorý firmám aj jednotlivcom umožňuje využívať moderné digitálne nástroje bez potreby ich inštalácie či správy vlastnej infraštruktúry. Ide o jednu z najrýchlejšie rastúcich oblastí technologického biznisu, kde aj menšie tímy môžu budovať globálne produkty.

Michal Turňa Michal Turňa
Link Building Špecialista, Spotibo
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+