2 min. čítanie

IKEA nechce drevo z Ruska a Bieloruska. Našla si nových dodávateľov

IKEA využíva viac dreva zo Švédska a Pobaltia, aby nahradila nedostatok dreva z Ruska a Bieloruska, ktorým sa spoločnosť vyhýbala kvôli vojne Moskvy na Ukrajine, uviedol v rozhovore šéf dodávok dreva.

IKEA nechce drevo z Ruska a Bieloruska. Našla si nových dodávateľov

IKEA konzistentne vyjadruje svoj nesúhlasný postoj

Nábytkárska značka IKEA našla náhradu za drevo z Ruska a Bieloruska, ktoré prestala dovážať v roku 2022 po spustení vojenskej ofenzívy Moskvy na Ukrajine, uviedol pre agentúru Reuters Ulf Johansson, globálny manažér pre dodávky dreva a lesníctvo v spoločnosti Inter IKEA Holding.

IKEA je jedným z najväčších svetových spotrebiteľov dreva. Agentúra Reuters uvádza, že za rok od augusta 2021 spoločnosť spotrebovala 20 miliónov kubických metrov dreva na svoje výrobky a iné procesy. 

Rusko a Bielorusko boli pred vojnou piatym a šiestym najväčším dodávateľom dreva spoločnosti IKEA, pričom sa na jej dodávkach podieľali 6 %, resp. 5 %, uvádza sa na webovej stránke spoločnosti.

Spoločnosť tiež v reakcii na požiadavky zákazníkov o väčšiu transparentnosť spustila mapu, na ktorej je uvedený pôvod všetkého dreva.

Aktuálne tromi najväčšími dodávateľmi dreva sú Poľsko, po ktorom nasledovala Litva a Švédsko.

Obchodné domy IKEA v Rusku sú od marca zatvorené, zatiaľ čo nákupné centrá vo vlastníctve IKEA zostávajú otvorené. Spoločnosť prepustila 1000 zamestnancov a štyri továrne Inter IKEA v krajine sú aktuálne zatvorené a ponúkané na predaj. Spoločnosť 11. januára pre agentúru TASS uviedla, že si stanovila cieľ predať továrne potenciálnym kupcom v Rusku “začiatkom roka 2023”.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+