2 min. čítanie

Googlenie je na ústupe. Čoraz viac vyhľadávame na sociálnych sieťach

Tretina Američanov pristupuje na web výlučne prostredníctvom smartfónov. Internet čoraz viac používame na mobilných telefónoch a počítače ustupujú. Ako teda spotrebitelia využívajú online priestor?

Googlenie je na ústupe. Čoraz viac vyhľadávame na sociálnych sieťach
Zdroj: Depositphotos

Zmenám sa venoval online prieskum Forbes Advisor a Talker Research, ktorý sa uskutočnil na vzorke 2 000 Američanov.

Digitálne správanie sa mení

Čo sa týka prístupu k internetu, mobilné zariadenia sú na vzostupe. Trend potvrdzuje 39 % mileniálov a 40 % generácie Z. Zaujímavosťou je, že sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače – 24 % účastníkov používa platformy sociálnych médií na vyhľadávanie. 13 % opýtaných dokonca nakupuje priamo v týchto aplikáciách.

Generačné zmeny vo vyhľadávacích návykoch

Generácia Z používa Google o 25 % menej ako generácia X. Na druhje strane, takmer polovica Gen Z (46 %) a 35 % Mileniálov využíva na získavanie informácií predovšetkým sociálne médiá.

Čo všetko je novodobý vyhľadávač?

Každá platforma má svoje špecifiká. YouTube má výhodu v tom, že videoformáty sú vhodné na vysvetľovanie komplexnejších tém. Zrejme preto ho ako náhradu vyhľadávača uviedlo 57 % respondentov. V tesnom závese vedie s 56 % Facebook. 38 % používa na podobné účely TikTok a 36 % Instagram. TikTok je preferovaný v kategórii ako účesy a make-up, recepty či nápady na darčeky.

Výhoda pre značky

44 % príslušníkov Gen Z a 35 % Mileniálov na platformách sociálnych médií nachádza nové značky. 24 % opýtaných uviedlo, že ich objavuje každý deň.

29 % respondentov uprednostňuje sociálne médiá pre ich pohodlnosť a pútavý obsah.

19 % oceňuje personalizované výsledky a považuje za jednoduchšie objavovať malé podniky.

Zmena je… biznis

Baby Boomers sú zvyknutí hľadať veci online klasickým spôsobom, teda pomocou vyhľadávačov. U Gen Z tento trend poklesol, konkrétne o 30 %. Google zostáva dominantným vyhľadávačom v súvislosti s reštauráciami a barmi (81 %), ale jeho používanie medzi mladšími generáciami klesá (66 % v prípade generácie Z).

Závery prieskumu slúžia na poučenie aj u nás. Zabezpečiť responzívne zobrazenie webu na mobilných zariadeniach by malo byť samozrejmosťou. Firmy, ktoré chcú získať pozornosť mladšieho publika, by nemali zabudnúť na pútavý video obsah na platformách ako TikTok a Instagram.

Hoci zamerať sa na Gen Z dáva zmysel, nezabudnite počúvať ani staršiu cieľovú skupinu. Obsah a stratégie vyhľadávania by sa mali prispôsobiť odlišným preferenciám každej generácie.

Zameriavajte sa aj naďalej na SEO pre tradičné vyhľadávače a zároveň využite silu platforiem sociálnych médií na zviditeľnenie a objavenie značky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+