Zmenám sa venoval online prieskum Forbes Advisor a Talker Research, ktorý sa uskutočnil na vzorke 2 000 Američanov.
Digitálne správanie sa mení
Čo sa týka prístupu k internetu, mobilné zariadenia sú na vzostupe. Trend potvrdzuje 39 % mileniálov a 40 % generácie Z. Zaujímavosťou je, že sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače – 24 % účastníkov používa platformy sociálnych médií na vyhľadávanie. 13 % opýtaných dokonca nakupuje priamo v týchto aplikáciách.
Generačné zmeny vo vyhľadávacích návykoch
Generácia Z používa Google o 25 % menej ako generácia X. Na druhje strane, takmer polovica Gen Z (46 %) a 35 % Mileniálov využíva na získavanie informácií predovšetkým sociálne médiá.
Čo všetko je novodobý vyhľadávač?
Každá platforma má svoje špecifiká. YouTube má výhodu v tom, že videoformáty sú vhodné na vysvetľovanie komplexnejších tém. Zrejme preto ho ako náhradu vyhľadávača uviedlo 57 % respondentov. V tesnom závese vedie s 56 % Facebook. 38 % používa na podobné účely TikTok a 36 % Instagram. TikTok je preferovaný v kategórii ako účesy a make-up, recepty či nápady na darčeky.
Výhoda pre značky
44 % príslušníkov Gen Z a 35 % Mileniálov na platformách sociálnych médií nachádza nové značky. 24 % opýtaných uviedlo, že ich objavuje každý deň.
29 % respondentov uprednostňuje sociálne médiá pre ich pohodlnosť a pútavý obsah.
19 % oceňuje personalizované výsledky a považuje za jednoduchšie objavovať malé podniky.
Zmena je… biznis
Baby Boomers sú zvyknutí hľadať veci online klasickým spôsobom, teda pomocou vyhľadávačov. U Gen Z tento trend poklesol, konkrétne o 30 %. Google zostáva dominantným vyhľadávačom v súvislosti s reštauráciami a barmi (81 %), ale jeho používanie medzi mladšími generáciami klesá (66 % v prípade generácie Z).
Závery prieskumu slúžia na poučenie aj u nás. Zabezpečiť responzívne zobrazenie webu na mobilných zariadeniach by malo byť samozrejmosťou. Firmy, ktoré chcú získať pozornosť mladšieho publika, by nemali zabudnúť na pútavý video obsah na platformách ako TikTok a Instagram.
Hoci zamerať sa na Gen Z dáva zmysel, nezabudnite počúvať ani staršiu cieľovú skupinu. Obsah a stratégie vyhľadávania by sa mali prispôsobiť odlišným preferenciám každej generácie.
Zameriavajte sa aj naďalej na SEO pre tradičné vyhľadávače a zároveň využite silu platforiem sociálnych médií na zviditeľnenie a objavenie značky.