Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Googlenie je na ústupe. Čoraz viac vyhľadávame na sociálnych sieťach

Tretina Američanov pristupuje na web výlučne prostredníctvom smartfónov. Internet čoraz viac používame na mobilných telefónoch a počítače ustupujú. Ako teda spotrebitelia využívajú online priestor?

Googlenie je na ústupe. Čoraz viac vyhľadávame na sociálnych sieťach
Zdroj: Depositphotos

Zmenám sa venoval online prieskum Forbes Advisor a Talker Research, ktorý sa uskutočnil na vzorke 2 000 Američanov.

Digitálne správanie sa mení

Čo sa týka prístupu k internetu, mobilné zariadenia sú na vzostupe. Trend potvrdzuje 39 % mileniálov a 40 % generácie Z. Zaujímavosťou je, že sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače – 24 % účastníkov používa platformy sociálnych médií na vyhľadávanie. 13 % opýtaných dokonca nakupuje priamo v týchto aplikáciách.

Generačné zmeny vo vyhľadávacích návykoch

Generácia Z používa Google o 25 % menej ako generácia X. Na druhje strane, takmer polovica Gen Z (46 %) a 35 % Mileniálov využíva na získavanie informácií predovšetkým sociálne médiá.

Čo všetko je novodobý vyhľadávač?

Každá platforma má svoje špecifiká. YouTube má výhodu v tom, že videoformáty sú vhodné na vysvetľovanie komplexnejších tém. Zrejme preto ho ako náhradu vyhľadávača uviedlo 57 % respondentov. V tesnom závese vedie s 56 % Facebook. 38 % používa na podobné účely TikTok a 36 % Instagram. TikTok je preferovaný v kategórii ako účesy a make-up, recepty či nápady na darčeky.

Výhoda pre značky

44 % príslušníkov Gen Z a 35 % Mileniálov na platformách sociálnych médií nachádza nové značky. 24 % opýtaných uviedlo, že ich objavuje každý deň.

29 % respondentov uprednostňuje sociálne médiá pre ich pohodlnosť a pútavý obsah.

19 % oceňuje personalizované výsledky a považuje za jednoduchšie objavovať malé podniky.

Zmena je… biznis

Baby Boomers sú zvyknutí hľadať veci online klasickým spôsobom, teda pomocou vyhľadávačov. U Gen Z tento trend poklesol, konkrétne o 30 %. Google zostáva dominantným vyhľadávačom v súvislosti s reštauráciami a barmi (81 %), ale jeho používanie medzi mladšími generáciami klesá (66 % v prípade generácie Z).

Závery prieskumu slúžia na poučenie aj u nás. Zabezpečiť responzívne zobrazenie webu na mobilných zariadeniach by malo byť samozrejmosťou. Firmy, ktoré chcú získať pozornosť mladšieho publika, by nemali zabudnúť na pútavý video obsah na platformách ako TikTok a Instagram.

Hoci zamerať sa na Gen Z dáva zmysel, nezabudnite počúvať ani staršiu cieľovú skupinu. Obsah a stratégie vyhľadávania by sa mali prispôsobiť odlišným preferenciám každej generácie.

Zameriavajte sa aj naďalej na SEO pre tradičné vyhľadávače a zároveň využite silu platforiem sociálnych médií na zviditeľnenie a objavenie značky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Firmy s Google Business Profile môžu komunikovať cez WhatsApp a SMS
2 min. čítanie

Firmy s Google Business Profile môžu komunikovať cez WhatsApp a SMS

Do Google Business Profile pribudla funkcia, ktorá umožňuje firmám integrovať WhatsApp a SMS správy na priamu komunikáciu so zákazníkmi. Táto zmena môže výrazne zjednodušiť proces zákazníckej podpory, odpovedanie na otázky či správu rezervácií, a tým zlepšiť celkový zákaznícky zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Pozastavíte video a objaví sa reklama. Prerazia Pause Ads aj v našom e-commerce?
3 min. čítanie

Pozastavíte video a objaví sa reklama. Prerazia Pause Ads aj v našom e-commerce?

Digitálna reklama sa neustále vyvíja a prispôsobuje sa správaniu spotrebiteľov. Najnovším trendom, ktorý začína formovať online marketing na streamovacích platformách, sú pause reklamy. Ide o nový reklamný formát, ktorý sa zobrazuje v momente, keď si divák sám pozastaví sledovaný obsah.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console
2 min. čítanie

Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console

Google vydal novú dokumentáciu, ktorá vylepšuje prepojenie údajov z Google Analytics (GA4) a Search Console na lepšiu analýzu výkonnosti webu a SEO. Aktualizáciu ocenia najmä firmy, ktoré chcú zvýšiť organickú návštevnosť a zlepšiť používateľský zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+