Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Googlenie je na ústupe. Čoraz viac vyhľadávame na sociálnych sieťach

Tretina Američanov pristupuje na web výlučne prostredníctvom smartfónov. Internet čoraz viac používame na mobilných telefónoch a počítače ustupujú. Ako teda spotrebitelia využívajú online priestor?

Googlenie je na ústupe. Čoraz viac vyhľadávame na sociálnych sieťach
Zdroj: Depositphotos

Zmenám sa venoval online prieskum Forbes Advisor a Talker Research, ktorý sa uskutočnil na vzorke 2 000 Američanov.

Digitálne správanie sa mení

Čo sa týka prístupu k internetu, mobilné zariadenia sú na vzostupe. Trend potvrdzuje 39 % mileniálov a 40 % generácie Z. Zaujímavosťou je, že sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače – 24 % účastníkov používa platformy sociálnych médií na vyhľadávanie. 13 % opýtaných dokonca nakupuje priamo v týchto aplikáciách.

Generačné zmeny vo vyhľadávacích návykoch

Generácia Z používa Google o 25 % menej ako generácia X. Na druhje strane, takmer polovica Gen Z (46 %) a 35 % Mileniálov využíva na získavanie informácií predovšetkým sociálne médiá.

Čo všetko je novodobý vyhľadávač?

Každá platforma má svoje špecifiká. YouTube má výhodu v tom, že videoformáty sú vhodné na vysvetľovanie komplexnejších tém. Zrejme preto ho ako náhradu vyhľadávača uviedlo 57 % respondentov. V tesnom závese vedie s 56 % Facebook. 38 % používa na podobné účely TikTok a 36 % Instagram. TikTok je preferovaný v kategórii ako účesy a make-up, recepty či nápady na darčeky.

Výhoda pre značky

44 % príslušníkov Gen Z a 35 % Mileniálov na platformách sociálnych médií nachádza nové značky. 24 % opýtaných uviedlo, že ich objavuje každý deň.

29 % respondentov uprednostňuje sociálne médiá pre ich pohodlnosť a pútavý obsah.

19 % oceňuje personalizované výsledky a považuje za jednoduchšie objavovať malé podniky.

Zmena je… biznis

Baby Boomers sú zvyknutí hľadať veci online klasickým spôsobom, teda pomocou vyhľadávačov. U Gen Z tento trend poklesol, konkrétne o 30 %. Google zostáva dominantným vyhľadávačom v súvislosti s reštauráciami a barmi (81 %), ale jeho používanie medzi mladšími generáciami klesá (66 % v prípade generácie Z).

Závery prieskumu slúžia na poučenie aj u nás. Zabezpečiť responzívne zobrazenie webu na mobilných zariadeniach by malo byť samozrejmosťou. Firmy, ktoré chcú získať pozornosť mladšieho publika, by nemali zabudnúť na pútavý video obsah na platformách ako TikTok a Instagram.

Hoci zamerať sa na Gen Z dáva zmysel, nezabudnite počúvať ani staršiu cieľovú skupinu. Obsah a stratégie vyhľadávania by sa mali prispôsobiť odlišným preferenciám každej generácie.

Zameriavajte sa aj naďalej na SEO pre tradičné vyhľadávače a zároveň využite silu platforiem sociálnych médií na zviditeľnenie a objavenie značky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+